פורום ביקורת מסעדות
נושא: פיצרוי-דוגמיות טעימות  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 03/12/2013 | 13:56
4
417
ההמלצות בפורום הזה וחוות דעת נוספות ששמענו, יחד עם נסיעה קצרה בקו 5 - הובילו אותנו באחד מהערבים החמימים של השבוע האחרון למסעדת פיצרוי הממוקמת בהצטלבות הרחובות גורדון והירקון.
האוכל היה טעים מאד אבל יצאנו קצת מודאגים, מהמגמה שמתפשטת לאחרונה במסעדות בארץ - השתלטות "הטאפאסים". כלומר, מנות קטנות שמוגשות במחירים שנראים על פניו סבירים (40-50 ש"ח), אבל בפועל גודלן כגודל הדוגמיות מהסוג שמחולק במחלקות הקוסמטיקה בדרך כלל. נתקלנו בנושא הזה בלא מעט מסעדות לאחרונה והעניין, איך ללומר בעדינות, מבאס. ההרגשה היא שעל מנת לשבוע במסעדה ממש טובה, צריך או להתחתן עם אוליגרך או לדאוג לאכול פלאפל לפני הארוחה במסעדה.

ולארוחה עצמה:
לפני הכל, הזמנו כוס בירה לכל אחד, בקס מהחבית.
בנוסף, הזמנו מנת לחם, שהגיעה בצורת שלוש לחמניות שונות, חמימות וטריות ולצידן קערת שמן זית וחומץ. התמחור קצת מוגזם - 16 ש"ח למנת לחם לא גדולה במיוחד, שלא אמורה להיות מנה כשלעצמה אלא רק ללוות את האוכל. חבל שהמסעדות בארץ לא משכילות ללכת בעניין הזה בעקבות המסעדות בפריז, בהן מוגשת צלוחית בגטים טריים בפתחה של כל ארוחה.
המנות שהוזמנו, היו:
טרטר טלה - בשר טלה נא, שהיה מונח על בריוש פריך וחמאתי. לצד הטרטר היה עיגול קשיח של טבסקו, שהוסיף קצת חריפות לסיפור, למי שאוהב, ובצד הצלחת קרם חצילים. הטרטר היה טעים מאד, קרם החצילים היה קצת מיותר בעיני וסך הכל מנה טובה. רק קטנה... מכיוון שחלקנו, כל אחד זכה לאכול בערך שני ביסים מהמנה.

ניוקי שחור וקלמרי - שוב, מנה קטנה וטעימה. הניוקי היו נימוחים בפה, אבל לא מדי. כלומר, עשויים בדיוק בדרגה הנכונה. גם הקלמרי היה עשוי טוב, לא צמיגי והשתלב מצוין עם הניוקי השחור. הניוקי והקלמרי שחו בבריכה קטנה של ביסק סרטנים, ששידרג את המנה ונוקה עד הסוף, בעזרת הלחם (שאותו אכלנו לאט ובזהירות. בכל זאת, כל ביס לחם שווה בערך 5 שקלים ).

48 שעות - המנה המנצחת של הארוחה מבחינתנו. שלוש חתיכות של בשר חזיר, שבושל לטענתם במשך 48 שעות והיה רך ועסיסי מבפנים, ופריך מבחוץ. הבשר היה נהדר אבל נגמר כל כך מהר... הצטערנו שלא הזמנו את אותה מנה שש פעמים לפחות, על מנת שתגיע לגודל של מנה משביעה.

באמצע עוד פונקנו בשני צ'ייסרים - טקילה לגבר וקמפרי לאישה.
סך הכל, עלה לנו התענוג 209 ש"ח לפני שירות (שהיה בסדר גמור). לא יקר, אך גם לא אכלנו הרבה. בכלל.

לסיכום - האוכל עשוי היטב, מתחכם אבל לא מדי ובעיקר טעים מאד. אין ספק שהיד במטבח מיומנת ומוצלחת, אבל אילו רק היו מגדילים קצת את המנות....