פורום ביקורת מסעדות
נושא: בנדיקט בבן יהודה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/12/2013 | 13:57
4
473
כשבנדיקט בבן יהודה נפתחה לפני כך וכך שנים, הייתי המעריצה מספר אחת. ארוחת בוקר, לחמניות בריוש, נוטלה... מה עוד בחורה חובבת פחמימות כמוני צריכה כדי להיות מאושרת. בינינו אני גם לא אנינה במיוחד. כשגרנו בסביבה ניצלתי כל הזדמנות ללכת לאכול שם ותמיד היה כיף וטעים. לחמנית טריות, סלט קצוץ סופר מושקע (עם צנוניות! ופטרוזיליה!), יותר מהסטנדרט.
כשעברנו מעבר להרי החושך (מודיעין) לחמניות הבריוש והנוטלה ננטשו לטובת ארומה בקניון עם גיחות לתל אביב מדי פעם.

השבוע התכנסנו 4 בנות לאירוע משמח במיוחד, ומכיון שהיינו באיזור דיזינגוף, קפצנו לשם. מסייגת שבעקבות הדיווחים המזגזגים העדפתי ללכת ל"נולה", אבל זרמתי.

המארחת הושיבה אותנו בכניסה. תוך כדי שהמלצרית (המקסימה) לקחה הזמנה, התפנה שולחן חביב מאחור וביקשנו לעבור אליו. המלצרית אמרה שהוא שלנו, היא תקח הזמנה, תנקה אותו ונוכל לעבור. כששמנו פעמינו אל עבר השולחן, המארחת מיד קפצה עלינו ושאלה "מי אישר לנו לעבור". כשאמרנו שהמלצרית אישרה , היא נפגעה עד עמקי נשמתה והודיעה לנו ש"רק היא מושיבה במסעדה". נבוכות מחוסר השליטה שלנו בהיררכית ההושבה במסעדה שמנו פעמינו בחזרה אל השולחן הפינתי, אך המארחת התרצתה והסכימה שנשב בשולחן השני. הידד.

בעצת המלצרית, לקחנו רק 3 ארוחות בוקר. היא אמרה שאם לא יספיק לנו נוכל תמיד להוסיף עוד אחת.
הארוחה עולה 62 שקלים ומכילה- לחמניות, חביתה די גדולה, 4 פנכות עם ממרחים,  כוס מיץ די קטנה (שאפשר לשדרג ב 5 שקלים), קפה וסלט.

הסלט הקצוץ המושקע התברר כ סלט ירוק שמורכב מ 90 אחוז חסה שידעה ימים ירוקים יותר (או חומים פחות), דוגמיות של ירקות מעל ושליכט מאוד לא אסטתי של ויניגרט.  הלחמניות היו בשפע, אבל קשות כמו אבן. הממרחים- אין לי הסגות על הכמות שהוגשה כי כאמור הזמנו רק 3 ארוחות, אבל בשביל 62 שקלים הייתי מצפה למשהו קצת יותר מושקע מטונה, טחינה, וגבינת שמנת. . החביתות שהזמנו WELL DONE היו ענקיות אבל חיות לגמרי בפנים. על תוספת של גבינה לאחת החביתות נתבקשנו לשלם 8 שקלים(?!?) החביתה השלישית מעולם לא הגיעה לשולחן כי פעמיים המטבח הצליח לטעות בהזמנה והואיל ובכל פעם זה לקח מעל רבע שעה, התמלאנו בלחמניות וויתרנו.

המלצרית המקסימה שלנו היתה כמעט לבדה על כל המסעדה. בכל פעם שרצינו משהו לקח לנו המון זמן ללכוד את תשומת הלב של מישהו. הקפה השהזמנו עמד הרבה זמן על הדלפק עד שהגיע אלינו (אפשר לראות שהקצף שוקע..) רק חשבון קיבלנו מבלי שביקשנו.

החוויה היתה מאוד מאכזבת, אבל יצאנו משם מחויכות, ולו רק בגלל השירות המקסים של המלצרית. היא הודיעה לנו שהיא לא מחייבת אותנו כלל על הארוחה השלישית (נטולת החביתה) למרות ששתינו ואכלנו את כל המסביב. בנוסף, כולנו קיבלנו עוד סיבוב של שתיה חמה ולקינוח עוד 25% הנחה, למרות שלא הוצאנו מילת טענה אחת. רק מיוזמתה.

לסיכום- אני מניחה שההתמקצעות של המקום היא בארוחות בוקר יותר מתוחכמות מאשר ארוחת בוקר ישראלית. עם זאת, כדוגמת מצטיינת של מיטב  רשתות הקפה של קניון מודיעין פלוס עוד כמה בתי קפה ברחבי הארץ, 62 שקלים הוא מחיר לא פרופורציונלי תמורת מה שקיבלנו. בעצם סליחה, קיבלנו מנה גדושה של פלצנות תל אביבית. בתיאבון.