פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחה מדהימה בקיטשן מרקט  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 11/01/2014 | 13:11
14
860
אתמול בערב חגגנו לסבא שלי יומולדת בקיטשן מרקט, הארוחה הייתה טובה מדי מכדי להבליע אותה בשרשור סופ"ש והנה הביקורת.
היינו שולחן גדול של 12 סועדים אולם ניתן לחלק את הדינמיקה החברתית לכך שהיינו מעין תת שולחן של שני זוגות עם אחותי ובן זוגה או שולחן קצת גדול יותר עם שכלל גם את ההורים שלי.
לפני הראשונות הוגש לשולחן לחם ללא חיוב, כמות מכובת של צלחות וחודשו לפי הצורך. כמו כן הוגשה לכל סועד כוס קטנה של מרק ארטישוק ירושלמי ופטריות שהיה שמנתי וכבד והלם את גשם הזלעפות שירד בחוץ.
לראשונות חלקנו 4 מנות ל4 סועדים:
ברולה פורצ'יני- מנה מהספיישלים שלפי ביקורות עבר והפייסבוק שלי היא די שכיחה. קרם מעולה בעל טעם אדמתי עשיר ומעליו שכבת הסוכר השרופה כשמעל זה גילוחי פרמזאן וכמה פרוסות פרושוטו. הביסים בהם היו מעורבים גם הפרמזאן או הפרושוטו היו מושלמים ואלו שלא היו מעט מתוקים מדי. מנה נהדרת לחלוקה ומתוקה מדי אפילו כקינוח לאכילה לבד.
תירס שרימפס ואספרגוס- נקניקיות שרימפס שהיו מעין אמולסיה על בסיס שרימפס שבושלה והוגשה פושרת, 2 שרימפס חלוטים ופושרים שהיו באיכות מדהימה, קרם/קציפת תירס שבתוכה נחו חתיכות אספרגוס ומעט אפונה סינית ובצד מקרון תירס ובייקון שביס פצפון ממנו גרם לי לחייך כמו ילד קטן שקיבל סוכריה וגם טוויל קטן ממולא בקרם תירס סמיך יותר. מנה מעולה עם המון מרכיבים שהתחברו היטב יחדיו. רק לחובבי תירס.
קרפצ'יו דג ים- אינטיאס איכותי פרוס דקיק שהוגש עם עגבניה בכמה עיבודים, זיתי קלמטה ומעט יוגורט. הדג עצמו היה מעולה אבל זו מנה פחות מוצלחת לטעמי.
פיצה קרבונרה- מזכירה בתיאור התוספות את הפיצה הלבנה של טוטו אבל הרבה פחות שמנונית. פיצה נהדרת.
בנוסף טעמתי מהראשונות שהיו על השולחן הגדול- סלט מוצרלה ועגבניות שהיה סתמי, סלט ירוק שהיה מדהים. בנוסף היו עוד כמה מנות שלא טעמתי אבל כולם נהנו מאוד.
בעיקריות חלקנו 2 עיקריות ל2 סועדים-
טרין טלה- בשר טלה שבושל זמן ארוך ולאחר מכן נדחס לצורת טרין ונצרב כך. הוגש עם רוטב יין אדם ומעט קרם אפונה על הצלחת. הטרין היה נהדר, רוטב היין הלם אותו והפירה בצד היה חמאתי כנדרש.
עוף ב5 תבלינים- מעין גלילה של עוף ממולא בפירות יבשים ואגוזים שתובל בתערובת התבלינים הסינית הידועה אולם זאת הייתה מעט חסרת איזון והקינמון בלט בה יתר על המידה.
עוד טעמתי מסביב- פילה עגל שהיה פילה עגל, רביולי שרימפס בציר סרטנים שהיה מצוין, פילה מוסר ים ברוטב חרדלי שהיה מצוין גם כן.
לקינוח היו על השולחן את כל הקינוחים המוצעים במקום והבולטים לטובה היו עוגת הגבינה וטארט הלימון ממנו קיבלנו 2 מנות כפינוק לשולחן.
2 דברים קטנים שקצת הציקו לי היו שצ'ייסר וודקה שהוזמן לא היה קר מספיק. לאחר מכן כשהזמנו צ'ייסרים נוספים הערנו את תשומת לב המלצרית לעניין ואכן הגיעה וודקה קרה. כמו כן בתחילת הארוחה הזמנו לכלל השולחן 2 בקבוקי יין רקנאטי רוזה וכשאלו הגיעו לא הוצעה טעימה לאף אחד מהסועדים מאף אחד מהבקבוקים והכמות שנמזגה לכוסות הייתה רבה מדי- אף יותר מאשר מזיגת כוס שהוזמנה בנפרד- דבר זה מעיב מבחינתי על חוויית השתיה ומשפיע מאוד על טמפ' היין בחלל שהיה די חם.
למעט ההערות האלו השירות היה מעולה- הוקצתה מלצרית "קבועה" לכל חלק של השולחן ובנוסף לכך היו מלצרים רבים שעזרו בהגשה והפינוי.
החשבון ל13 ראשונות+11 עיקריות + 6 קינוחים + 3 בקבוקי יין (2 רוזה ועוד אחד הרי יהודה מיקב צרעה) + כוס יין לבן (יקר) + קוקטייל + צ'ייסרים לא מעטים של וודקה (היה יום קשה מאוד שרובו הועבר במיון ילדים תל השומר- כולן בריאות, לא לדאוג) היה 3100 ש"ח והושאר תשר יפה למלצרים.
זו הפעם הראשונה שאני אוכל ארוחת ערב במסעדה של השף יוסי שטרית (לפני כן בישל בויולט ששכנה במושב אודים) ואמנם ידעתי שהוא שף מוכשר ובכל זאת נהניתי הרבה יותר משצפיתי מהאוכל שהיה כמעט מושלם.