פורום ביקורת מסעדות
נושא: שגב אקספרס ראשון לציון - דיווח קצר  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/02/2014 | 22:34
90
1447
את הביקור  השבועי שלי במסעדה ערכתי הפעם בשגב אקספרס ראשון לציון.  

המסעדה מעוצבת כולה בעצים מלאכותיים שנראים כאילו נמצאים  בגן אירועים/ שדרה בחו"ל או משהו דומה.

מבחינת האוכל- כל אחד ימצא את מה שמדבר אליו יותר- סלטים, פסטות, פיצות, כבדי עוף, פרגיות, פילה בקר, דגים, פירות ים וכו'. שניצל  אין פה (וטוב שכך). התפריט עמוס אך לשמחתי כמו שתראו בהמשך, זה לא פוגע באיכות האוכל.

הנה המנות שהזמנו:

מנות ראשונות:
1. סלט וייאטנמי עם כיסוני עוף (49):  יש מאכלים שבעיניי עושים מהם יותר מדי- כיסוני עוף. הם לא היו טעימים במיוחד, לא היה בהם כמעט עוף. הסלט עצמו היה עם קצת יותר מדי חסה ועלים, אך בנוסף עם רוטב מתקתק חריף, צ'ילי, טריאקי, שמן שומשום שצבעו את המנה ולא השתלטו. גם אספרגוס היה, הוא היה חריף מעט והוסיףטעם למנה.  לטעמי יותר מדי עלים, אך מדובר במנת פתיחה קלילה ומרעננת.

2 סלט איטלקי (ע"ח הבית): (46): הסלט היה קטן אבל אני לא בטוח שהוא המנה הרגילה, אלא לדעתי גרסה מוקטנת מכיוון שהיה ע"ח הבית (לא שיש לי תלונות..). הרבה חסה, רוטב מתקתק וחביב אך הסלט לא התעלה.

3. מרק פטריות עם בצלים, תאנים מיובשות, שאטה וכמהין (44):  מרק סמיך, עשיר ומלא בטעמים. הרבה שמנת, הרבה פטריות. נהדר

עיקריות:

4. פילה בקר בסיידר: פילה בקר צלוי בגריל ובטטה מהטבון מוגשים ברוטב סיידר תפוחים וקינמון (99) : אחד הפילה העסיסיים שאכלתי.  אדום, עשיר, בעל טעם עמוק ועשיר. מנה מכובדת שהכילה 150-200 גרם בשר. מתעלה על כל נתח פילה שטעמתי עד היום במסעדות בשרים רבות.  אני אוהב מתיקות בבשר ומבחינתי המנה היתה מצוינת, אך מעט מתוקה מדי. לאשתי זה היה מושלם. הבטטה בושלו עם הרוטב וקיבלו טעם עמוק, מתוק ונהדר, של הרוטב. מי שאוהב בשר עם רוטב מתוק- יעוף מהמנה הזאת.

5. ריזוטו ירקות גינה ופטריות טריות מבושל עם צמחי תבלין, שום שמנת גבינת פרמזן ואגוזים (69): מנה כבדה, ללא ספק. גם היא, עשירה בטעם, עם 5 סוגי פטריות לדברי המלצרית- פטריות שמפיניון, פורטובלו, יער, פורצ'יני וכמהין. הרוטב מאוד דומיננטי. מנה נהדרת לחובבי הז'אנר.  המנה כבדה וקשה לסיים אותה גם לאחד כמוני שאוכל גם כשהוא גם לא רעב, אם זה ממש טעים.

קינוחים:

6. פצצת שוקולד: גלידת שוקולד איטלקית מוגשת בטילון לצד עוגת שוקולד עשירה עם קרם אגוזי לוז (39): הקינוח מגיע עם מטרפה עם מעט רוטב שוקולד עליה. חביב מאוד. המנה עשירה וטעימה. כמו גלידת נוטלה. העוגה גם איכותית וטעימה. היא הוגשה חמה, אך ביחד עם הגלידה ולכן התקררה מהר מה שהוריד את הטעם. עדיף להגיש בנפרד. קינוח טוב ללא ספק, אבל אני בטוח שיש קינוחים  יותר מעניינים.

7.  גלידת בוטנים (ע"ח הבית-לא ראיתי שמופיע בתפריט): גלידה טעימה, בטעם חמאת בוטנים. כמו במבה עם גלידה שהשתלבו מעולה. בצד הוגשו בוטנים.

בסיום הארוחה גם טרקטור לא היה יכול להזיז אותי מהמקום. ריזוטו, פילה בקר, מרק פטריות והקינוחים- לא בדיוק המתכון להצליח במרתון תל אביב הקרוב.

אני חייב לציין, שעוד לא הייתי במסעדות שף רבות ומפורסמות (בחלקן כן). לכן- להשוות למסעדות שף אני לא יכול. עם זאת, שגב אקספרס היא משהו באמצע. היא מתחת למסעדת שף, אבל  האוכל הוא מעולה (למעט הסלט האיטלקי), עם טעמים מיוחדים ומעניינים. גם המחירים הם סבירים ולא של מסעדת שף. יצאנו סך הכל בנזק של 300 שקל לפני טיפ. סביר לגמרי.

גם השירות אדיב מאוד, מבין עניין וסבלני. מקפידים על כל הפרטים הקטנים- לפנות שולחנות בזמן, להחליף את הכלים בין המנות וכו'. להיות אדיבים אך לא מציקים. יש למסעדה מלצר יינות מיוחד שמתמחה בזה (לא שאני מת על יין אבל יש כאלה שזה בטח יעניין אותם). סלט איטלקי וגלידת חמאת בוטנים הוגשו כצ'ופר על חשבון הבית. יצאתי מהמסעדה בתחושה שבאמת חשוב למסעדה ההנאה של מי שאוכל שם.

לסיכום- החוויה שלי משגב אקספרס היתה מצוינת. היא מעניקה למי שבא לאכול אצלה הנאה צרופה עם הרגשה של טעם אישי של שף, וכל זה במחיר סביר שיתאים לרוב האנשים. לא מדובר במסעדת גורמה מדהימה, אך מבחינת תמורה לכסף - לדעתי מדובר באחד המקומות היותר מוצלחים, מקוריים ומעניינים שיש.


לדיווח המלא ליחצו על הקישור-שגב אקספרס