פורום ביקורת מסעדות
נושא: ניוקי אספרגוס פרא (בר) - טאנטי באצ'י   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/02/2014 | 17:20
4
409
אחד התענוגות הגדולים של מי שגר בישוב חצי כפרי כמו טבעון הוא לצאת לטייל בטבע לאחר הגשם. הריח הנפלא של האדמה, והעשבים הירוקים הגדלים בחורשות פשוט משכר ומהווה, ומהווה מעין פסק זמן המאפשר לך להתנתק מכל הרעש של העולם האמיתי (לא שהציפורים בסביבה רגועות במיוחד)

בנוסף, אם אתה קצת מכיר את צמחיית הבר בארץ, לא תהיה רעב לעולם שכן כל החורשות והוואדיות מלאים בצמחי מאכל, שכיף לקטוף ולכרסם בדרך. אחד הכוכבים הקולינאריים של כל שיטוט כזה הוא חוטרי (ענפים צעירים) אספרגוס בר - שפשוט צומחים בכל מקום וטעמם נפלא - פשוט קוטפים ולועסים.

באחד הטיולים האחרונים פגשנו את אחת הטבחיות של טאנטי מטיילת עם הכלבה ועם סלסילה מלאה חוטרים, ולמראה מבטנו השואל היא אמרה שהיא תנסה לשלב אותם במנות של הטאנטי, יותר מזה לא היינו צריכים ואתמול הגענו למסעדה, אחרי יותר מידי חודשי העדרות על מנת לנסות ולטעום את המנות המיוחדות. (אף פעם לא הצלחתי לבשל את החוטרים בעצמי מאחר והם תמיד נגמרים חיים עוד בדרך הביתה).

לא הזמנו מקום מראש (כרגיל) ולשמחתנו נותר שולחן אחרון פנוי עבורנו.

הזמנו ניוקי עם אספרגוס פרא, שומר, שמנת ועוד (שאני פשוט לא זוכר כעת) - 75 ש"ח מוצדקים לאור נדירות חומר הגלם - הניוקי נהדרים קלים אווריריים בלי שום סימני הדבקות או הדבקה, רוטב השמנת עם פקעות שומר היו ליווי נהדר להם - כזה שמוסיף עוד רבדי טעם ולא מכסה את הטעם המקורי. האספרגוס עצמו היה טוב, אין לי בדיוק למה להשוות אותו, פרט לחוטרים הטריים, הטעם שלו היה חזק ודומיננטי יותר מאשר זה של החוטרים הטריים ושל האספרגוס ירוק מבוית, והוא בהחלט הורגש במנה ושינה אותה ממנות מקבילות במקומות אחרים. על הכל היתה מעין תלולית של חמאת שום שלא ממש התחברה לכלום, עד שהיא התחילה להתמוסס ואז הבנו מה תפקידה. סה"כ מנה מוצלחת.

עוד הוזמנה - פיצה עם חצילים - 58 ש"ח - לאחת הפיצות הטובות בארץ לטעמי.

יין הבית - מונפולצ'יאנו ד'אברוצ'ו  - 28 ש"ח - היה נחמד מאוד - כבר אפשר למצוא יינות טובים מעט יותר בקבוצת המחיר שלו - אבל הוא בהחלט התאים לארוחה ולאוירה שהמקום משדר.

לקינוח חלקנו בתה יסמין - 14 ש"ח - סטנדרטי אך טעים
ןבגלידת אמרנה  - 18 ש"ח - שהיתה האכזבה של הערב - כנראה לא קראנו טוב מספיק את תאור המנה ובמקום גלידת הוניל תוצרת הבית לה ציפינו קיבלנו גלידת שוקולד צ'יפס שהיתה נחמדה אבל לא הרבה יותר מכך ופשוט לא ממש הסתדרה עם הדובדבן היחיד שהוסף לה לא ממש שינה את הקונספציה.

השרות היה ענייני וקורקטי, זמין ענייני ומנסה לעזור - אך ללא החמימות הגורפת המאפיינת לרוב את השרות שם.

סה"כ 193 ש"ח לפני.

ורק למען הסר ספק - לא הכרנו איש מהצוות באותו הערב ולא קיבלנו דבר OTH.