פורום ביקורת מסעדות
נושא: פונדק דה לוקס- טעים, נעים וזול (רק השם מצחיק)  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/03/2014 | 08:00
80
5611
בשבועיים האחרונים ראיתי כמה ידיעות על הפתיחה של המקום החדש במתחם שוק הפשפשים והיה נשמע מעניין, כשבדקתי את התפריט המחירים נראו לי זולים והנחתי שמדובר במחירי פתיחה/הרצה אז אתמול ניצלנו את יום הסבא סבתא השבועי והלכנו לבדוק.
התפריט מחולק לכמה חלקים- בשרים ללא עצם המתומחרים לפי 100 גר', בשרים עם עצם שאת רובם ניתן לקבל בשני גדלים, בשרים בסנדוויץ, צלחות קומבו בכמה גדלים (יחיד-שלישיה) ותוספות. לפי הברמן כל הבשרים מיושנים במקום ועוברים תהליכי עישון שונים במעשנת גדולה שיש להם בקומה השניה (יש תמונות בפייסבוק שלהם)
השתדלנו להזמין מרוב החלקים כך שמהבשרים במשקל הזמנו 100 גר' פיקנייה (19 ש"ח) שהגיעה בפרוסות דקות וחמימות עם טעם עישון עדין יחסית ומחמיא לטעם הבשרי המודגש של הנתח. ביחד עם הפיקנייה הגיעו 8 יח' כנפיים (זו המנה קטנה ב29 ש"ח) מזוגגות ברוטב מתקתק מעושן והיו מעולות ברמת היכולת לאכול דלי.
בנוסף הזמנו מנת יחיד של הקומבו המכונה דלוקס (69 ש"ח) ומאחד נתח אחד מכל צלחת קומבו אחרת (הצלחות האחרות הן של בשר לבן, בשר אדום ודל שומן)- בקומבו היה נתח קטן של בייבי ריבס לבן בעלי טעם מתקתק מאוד עדין ושונה מאוד מהמתיקות של הכנפיים, פרוסות של חזה אווז שהיו בעלות טעם טעם עישון יותר מודגש וקרעי אונטריב שהיה טעים אבל הבשר הפחות מוצלח מבין 5 הסוגים שטעמנו.
כל מנות הבשר מוגשות עם לחם תירס שהיה עוגתי בצורה כיפית וצלחות הקומבו מוגשות גם עם קולסלאו ועוד תוספות לפי גודל הצלחת. אנחנו הזמנו את הצלחת ליחיד וכך זכינו לתוספת אחת ובחרנו בקרעי תפו"א ובטטה (שלא נמצאה בתוספת) שהוכנו לדעתי בבישול, קריעה ואפיה כפי שאני מכין בבית. שתי התוספות היו טובות והתאימו ליד האוכל. בנוסף היו רטבים שהוגשו בצנצנות קטנות עם כפית קטנטנה וזה אולי הדבר היחיד שהציק לי לאורך הארוחה- הרטבים עצמם היו טובים והיו מיונז חזרת שהוסיף המון לבשר האדום, קטשופ סלק ורוטב ברביקיו מעולה, את כל הרטבים הם מכינים במקום וזה מורגש.
עם האוכל שתינו שני קוקטיילים שהכין לנו הברמן המקסים שגם שירת אותנו בצורה מופתית- האחד מבוסס קמפרי, ג'ין והדרים והשני ברבן, אמרטו וג'ינג'ר אייל ושניהם היו טעימים מאוד ולא מתוקים מדי (29 ש"ח כל אחד). מכיוון שישבנו על הבר ראיתי שהג'ינג'ר אייל וכן כל שאר המשקאות הקלים בהם משתמשים לקוקטיילים (טוניק, ביטר וכו') הם לא מתוצרת שוופס אלא של מותג מיובא שאני לא מכיר וזה אכן הורגש בקוקטייל.
לא היה לנו כוח לקינוח למרות שבהחלט ננסה את עוגת הגבינה כשנחזור וכך על כל מה שתואר בנוסף לפינוק של צ'ייסר קמפרי בהתחלה וצ'ייסר פרנה ברנקה בסוף קיבלנו חשבון משעשעה בעיננו של 175 ש"ח- ארוחה משביעה לשניים + שני קוקטיילים. ההפתעה הגיעה לשיאה כשבמעמד הגשת החשבון סיפרו לנו שמכיוון שמדובר בהרצה יש בנוסף 20% הנחה וכך שילמנו רק 140 ש"ח על הארוחה וכמובן שהוספנו טיפ נדיב גם ביחס לחשבון המקורי. מי שיכול ללכת היום ולנצל את הנחת ההרצה אני ממליץ בחום וגם לאחר מכן עדיין מדובר במחירים מאוד נמוכים ביחס למה שאנחנו רגילים לשלם פה בעיר.