פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקורת עדכנית על קפה פולה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/03/2014 | 11:36
10
636
טוב, אז אתמול נפגשנו עם חברים בקפה פולה בראשון לציון (בפעם האחרונה שהיינו שם, זו הייתה מסעדת לה פמיליה...).
היינו 7 אנשים (ותינוקת - לא לדאוג, שקטה מאוד - מה גם שהרעש במסעדה לא היה מאפשר לשמוע אותה גם לו הייתה בוכה...).
ראשית התפריט - בעיניי הוא מאוד מפתה - התאורים פשוטים אבל יש היצע יפה של מנות אטרקטיביות והתקשיתי לבחור, במיוחד מהמנות הראשונות - אבל מאחר שחלקנו את המנות הראשונות, יכולתי לטעום כמה וכמה מנות. בנוסף, אמורות להיות מנות פרסיות ביתיות מתחלפות וכתוב בתפריט לשאול את המלצר/ית - אז שאלתי. היא הלכה לבדוק "אם נשאר", וחזרה עם שתי צלחות קטנות שנטעם ממה שנשאר - כי לא נשאר הרבה (זה היה בחינם למיטב ידיעתי). מדובר היה בחורוש ("הירוק" - עלים, בשר בקר, וצנוברים) ובמוצ'קה ("האדום" - בשר בעגבניות), אבל נראה לי שקיבלנו אותם בלי הבשר, כלומר אורז עם הרוטב של המנה. ה(רוטב של ה)חורוש לא היה לטעמי (אני לא בטוחה שהייתה שם כוסברה, אבל משהו היה שם - אולי עלי גפן או נענע - שלא אהבתי), ה(רוטב של ה)מוצ'קה היה נהדר.
לגבי הראשונות שהזמנו - חציל בלאדי על מצע לבנה היה מאוד מוצלח (יש לציין שאני מאוד מאוד אוהבת מנות כאלה) - החציל היה חתוך עבה, הלבנה גם היא הוגשה בנדיבות יחסית, ורק הירקות החתוכים שם (בעיקר פלפלים בצבעים שונים) קלקלו קצת, והייתי מעדיפה לו לפחות לא היו מציפים בהם את הלבנה. עלי הארוגולה על המנה דווקא לא גרעו ממנה. המנה הוגשה עם שתי לחמניות חמות, שהיו פשוטות אך מוצלחות, ותרמו גם הן. זו המנה המוצלחת מבין הראשונות שהזמנו.
כל שאר המנות הראשונות היו מוצלחות על הנייר, אבל הביצוע היה די סתמי ולא מאוד מרגש. האנטיפסטי היה כמה ירקות קלויים - ביניהם  בטטה, פלפל, חציל, כרובית וקישוא - החציל בלט לטובה, אבל בסך הכל המנה הייתה ממוצעת לסוגה (ופה יש לציין שירקות קלויים זה אחד הדברים האהובים עליי ביותר). לביבות הבטטה על מצע יוגורט צאן - ראשית, ניסיתי, אבל בקושי הצלחתי להרגיש את הטעם של היוגורט. לגבי הלביבות עצמן, לא יודעת למה ציפיתי ללביבות בסגנון של אורנה ואלה - בכל אופן, זה ממש לא מה שקיבלנו - מדובר בלביבות מטוגנות, שמזכירות יותר crabcakes מאשר לביבות בטטה - קריספיות בחוץ - בעיניי הן לא מצאו חן במיוחד, אבל הן לא היו רעות. מנת פטריות מוקפצות הייתה טעימה למדי - יש לציין שהוקצתה לי רק פטרייה קטנה אחת... - אבל היה קצת טעם לוואי שלא מצא חן בעיניי.
לעיקריות, אני הזמנתי ניוקי ערמונים (מתפריט השף שהיו בו כמה מנות נוספות), ובעלי הזמין פנה בולונז. לגבי המנות האחרות שהוזמנו קיבלתי דיווח מסופק אך לא מאוד נלהב - האנטריקוט היה בסדר, והסקלופיני היה טוב.
דווקא הפנה הפתיע לטובה, בעיקר כי הוא לא באמת היה פנה - מדובר היה ב-3 צינורות פסטה מחוברים, כשאורך כל חתיכה קצת יותר מחתיכות הפסטה הקצרות הסטנדרטיות - אני לא יודעת איך קוראים לסוג הזה של הפסטה (או אם יש לו שם), אבל בכל מקרה זה היה מוצלח מאוד, והתאים מאוד לרוטב הבולונז. בסך הכל מנה מוצלחת.
לגבי הניוקי ערמונים (שבתפריט כתבו שהוא מעודן) - הניוקי היה טעים למדי, חתיכות הערמונים ברוטב היו טעימות (טוב, ערמונים), אבל הכל שחה בהמון רוטב כבד של שמנת שלא מאוד התחברה לערמונים, ו(סליחה מראש על התאור) קצת העלתה בי תחושת קבס, על אף שבסך הכל המנה הייתה די טעימה. בכל אופן, לא סיימתי את המנה, ונראה שיש להוריד את המילה מעודן מהתיאור שלה, כי למי שבוחר בה מהסיבה הזאת נכונה אכזבה קשה.
תפריט הקינוחים דומה לתפריט הראשי בכך שיש בו היצע גדול מאוד של מנות אטרקטיביות (שרובן די סטנדרטיות אבל נשמעות טעימות), אם כי לא זולות (30 ומשהו עד 40 ומשהו). אני בחרתי את הקינוח מתפריט השף, בעיקר כי הוא היה זול יותר - טרטופו ב-19 ש"ח, ובעלי לקח את המוס טריו. המוס היה נהדר, גם אם דומה למוסים דומים שטעמנו בעבר - זה כנראה פשוט קינוח מאוד מוצלח שקשה להרוס - בכל אופן, פה הוא היה מושלם למדי... הטרטופו (כיפת שוקולד עם רוטב של שוקולד חם) היה גם הוא טוב למדי (הרבה פחות מעודן מהמוס, כמובן - אגב, המילה מעודן חביבה עליי מאוד בהקשרים של אוכל, גם בלי קשר להופעתה בתפריט של פולה - אם אני אמשיך לכתוב פה, תיאלצו כנראה להתרגל אליה).

לסיכומו של דבר, המנות בקפה פולה טובות, אך רובן לא מרגשות וסטנדרטיות למדי. אם מישהו מעוניין בתפריט טעימות מוצלח - קחו לראשונה חציל בלאדי (ומוצ'קה אם יש), לעיקרית פנה כלשהו (הבולונז היה טוב, אבל לא טעמנו אחרים), וכנראה כל אחד מהקינוחים יהיה מוצלח (רצינו, אגב, לקחת "קוביות גבינה" במגוון רטבים, אבל לא היה ).

לא כולל טיפ, ולא ראיתי שמישהו הזמין משקאות אבל אולי מישהו קנה סודה - עלה 850 ש"ח ל-7 אנשים.