פורום ביקורת מסעדות
נושא: פריז  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 01/04/2014 | 08:11
51
1794
חזרתי לפריז 4 שנים בדיוק לאחר הביקור הקודם שלי ונזכרתי כמה התגעגעתי. אמנם באמצע הייתי פעמיים בלונדון ולמדתי שהיא מהווה תחליף לא רע, אפילו קצת מאוזן יותר ביחס שבין אוכל לדברים אחרים, אבל באמת שאני הכי אוהב את פריז.
היו לי יומיים וחצי כשהחצי נוסף ברגע האחרון ועוד היה ביום ראשון כך שלא היה מאוד אפקטיבי אבל בשישי שבת היו לי הספקים טובים. בהודעה זו אכתוב את הדברים הכלליים ויהיו 2 הודעות בהמשך השרשור על ארוחות הערב.
שווקים- המלצתו של salo 22 על השוק בCours de Vincennes התבררה כמוצלחת ביותר ואכן נהניתי בו מאוד ביחס לשווקים שכונתיים אחרים. שווקים טובים נוספים שביקרתי בהם הפעם הם Marché Monge ושוק הבסטיליה. Marché d'Aligre היה פחות מרשים משזכרתי למרות שקניתי בו סלמי כמהין נהדר בדוכן המתמחה במוצרים איטלקיים שזכרתי מביקור לפני 5 שנים. לצערי בשל לחץ זמן ויתרתי על שווקי שבת בבוקר של הרובע ה7.
שוקולד- אכלתי בPatrick Roger כמה פרלינים מדהימים שהטוב ביניהם היה במילוי קרם למון גראס וקניתי הביתה אצל Jacques Génin פרלינים שמהם נטעם רק אחד בינתיים והיה מעולה. שוקולטייר נוסף אצלו ביקרתי אבל לא קניתי שוקולד אצלו הוא Henri Le Roux שבחנות שלו קניתי הביתה סוכריות קרמל בטעמים שונים וכן מרמלדות פרי שה2 שנטעמו בינתיים בטעמי אגס ומנגו היו פשוט מושלמות.
קונדיטוריות- לא התחום החזק שלי אבל בכל זאת היו 2 תחנות חובה והן La Pâtisserie des Rêves בו אכלנו את מאפה התפוחים הבסיסי שהיה מעולה וגם פאריז ברסט שהיה עוד יותר טוב ואבל שלי סיים את החצי שלו למרות שלא אוהב אגוזי לוז שהיו במילוי. התחנה השניה הייתה כמובן L'éclair de Génie בה היינו מאוד שמרנים ולקנו אקליירים בטעמי שוקולד ווניל שמבחינתי הצדיקו את המוניטין והמחיר. חוץ מזה נאכלו לא מעט מאפים על הדרך ואפילו מילפיי תותים מעולה מסניף של פול ליד המלון.
תערוכת יין- בעזרת טיפ שקיבלתי מsalo גיליתי שבמהלך הסופ"ש התקיימה בעיר תערוכת יין של ארגון היצרנים העצמאיים בצרפת. לשמחתי התברר גם שזה במרחק 10 דקות הליכה מהמלון בו שהינו כך שכמובן שזה נכנס ללו"ז. כשהגענו לתערוכה היינו קצת בהלם, היו 3 חללים שבהם שורות שורות של שולחנות ומעל כל שולחן שלט עגול המסומן בצבע לפי אזור הגידול, הייתה נציגות לכל האזורים שאני מכיר ועוד, סה"כ היו כ1000 דוכנים וגם שלושה ימים מלאים לא היו מספיקים לסקור את כל הנמצא. אנחנו ביקרנו פעמיים כי בפעם הראשונה הגענו קרוב לשעת הסגירה והספקנו לטעום 3 יינות וזהו אז יום לאחר מכן חזרנו לעוד שעתיים. נדחפנו עם עוד אלפי צרפתים בין השורות וטעמנו דברים מעניינים, טעימים וגם לא. כמובן שגם קנינו כמה בקבוקים- כהחלטה חסכנית שום דבר מיוחד אלא רק דברים שהיו טעימים ועלו עד 10 אירו. יש להם תערוכה בליון בקרוב ואם מישהו אמור להיות בתקופה הקרובה ממליץ לחפש.
על ארוחות צהריים בהודעה הבאה