פורום ביקורת מסעדות
נושא: פונדק דה לוקס  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 02/04/2014 | 11:34
4
547
אתמול יצאנו אני ועוד חמישה חברים לפונדק דה לוקס בשוק הפשפשים ביפו.
דבר ראשון, תצורת המסעדה: חלל מאוד קטן עם בר ואולי שולחן או שניים לשני סועדים בערך. כל היתר יושבים בחוץ על המדרכה ליד שולחנות עץ. אם יש עוד חלל סגור איפה שהוא לא ראיתי אותו... ולא ברור לי מה יקרה בחורף. אבל בינתיים הקיץ מתקרב וזה מתאים ביותר.

הקונספט פשוט: מסעדת בשר מעושן שמגישה נתחים שונים של בקר (אסאדו, פיקניה, אונטריב), חזיר (בייבי ריבס, בטן, צוואר), חזה אווז, הודו ועוף. חלקם על העצם וחלקם מפורקים. הכל כאמור מעושן - זה לא מקום לסטייק או המבורגר. למיטב זכרוני אין בכלל מנות עיקריות צמחוניות, טבעוניות או ווטאבר.
בנוסף יש תוספות - צ'יפס, קרעי תפו"א כמו בזכאים, שעועית, סלט שומר, תירס בבורבון ועוד.
המנות מוגשות על מגש, לא על צלחת - קומבו סטנדרטי עולה 61-69 ש"ח ומכיל שלושה סוגי בשרים שונים במשקל כולל של 250 גרם, קולסלואו, לחם תירס ותוספת.
לשולחן הזמנו פחות או יותר את כל סוגי הבשר חוץ מעוף. אם לסכם, זו חוויית בשר מצוינת לאלו שאוהבים אותו עשוי, שומני ורך או במלים אחרות אמריקאי. התוספות קטנות - מה שמאפשר להזמין יותר מאחת ולהנות ממגוון (כל תוספת נוספות עולה 8-12 ש"ח). נהניתי מאוד מקלחי התירס בבורבון שלשם שינוי אשכרה מרגישים את טעם הבורבון ומקרעי התפו"א. הסנדוויץ' אונטריב הגיע פתוח - עם פרוסת לחם אחת בלבד (אז למה זה נקרא סנדוויץ' בעצם?) וביצה שלוקה מעליו, והשילוב בין הנתח המפורק לחלה העבה היה מושלם. קינוחים יש להם כרגע שניים, צ'יזקייק ומוס שוקולד, שום דבר יוצא דופן.
כמו שבטח אפשר להבין הכיוון הכללי הוא אמריקאי בכיוון הדרום. בגדול זה תפריט של מזון מהיר - מוגבל יחסית ופשוט, לא משהו שמצריך יותר מדי הכנה מראש של מנות ספציפיות - אבל מבחינת טעם זה הרבה, הרבה יותר, והתמחור כרגע סופר אטרקטיבי. אם בא לכם להנות ממשהו מושחת לחלוטין ואין לכם כוונה לחגוג שם איזה ארוע משמעותי שמצריך דברים כמו גג או קירות מסביבכם, מאוד שווה להגיע, רק תשריינו לכם מאמן אישי לחודש הבא כי דיאטטי זה לא.