פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת יומולדת בטוטו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/04/2014 | 22:22
8
609
אחרי התלבטויות באמת רבות, הצלחתי סוף סוף להחליט על טוטו. היו לי זכרונות טובים מהאוכל בפעם הקודמת שאכלתי שם, שכבר עברה מאז יותר משנה. אולי אפילו שנתיים.

ניסינו להזמין מקום לשעה 20:00. אמרו שאפשר רק ב19:30 ושהשולחן יהיה שלנו עד 21:30. אני יכולה בעיקר לנחש שבאזור 21:30 מגיע הסבב השני של האנשים שיצאו בדיוק מהצגה בקאמרי. לנו כמעט תמיד מספיקות שעתיים, אז לא הייתה לנו בעיה עם מגבלת הזמן.
את סידורי הישיבה שם אני לא מאד אוהבת. השולחנות של הזוגות הרבה יותר מידי צמודים אחד לשני. השולחנות הגדולים יותר דוקא ממוקמים טוב. לשמחתי לא הושיבו לידנו אף זוג אחר, אבל אני מניחה שכשהמקום עמוס הם מנצלים את כל המקומות וזה לטעמי עלול די להרוס את האוירה הנחמדה שמייצרות המפות הלבנות והנרות על השולחנות...

מה הזמנו:
ל"ראשונה" – מתפריט הספיישלים – טרטר טרחון עם חלמון ביצת שליו במרינדה של סויה וטימין (התיאור מהזכרון ויתכן שהוא לא מלא או מדויק). הגיעה קערה גדולה מלאה בקרח גרוס מקושט בקצת צנון וירק, מעל הקרח ישבה קערה קטנה עם הטרטר, שהיה לא פחות ממעולה.
מה שכן, את אלגוריתם גודל המנות לא לגמרי הצלחתי לפענח. כמעט כל המנות בתפריט עולות פחות או יותר אותו דבר ואין חלוקה של ממש לראשונות ולעיקריות. עשינו בסוג-של אקראיות, ואכן המנה הזו הייתה בגודל של ראשונה. אולי ראשונה+. מחירה היה (בערך) 75 שקלים.

ל"עיקריות" לקחנו את ניוקי הערמונים המפורסם וטורטליני זנב שור.
את הניוקי זכרתי בתור מנה נהדרת בגודל בינוני וזה אכן מה שקיבלנו. ניוקי טעימים ואוריריים יושבים על רוטב טעים עם חתיכות ערמונים ופרמז'ן מעל. הכל השתלב מצויין. 88 שקלים.
על מנת הטורטליני אני חייבת לציין ששנינו הסתכלנו בהתחלה קצת בהמממ... הפתעה. בתפריט מצויינים שני מחירים – 72 ו-92. הזמנו את המנה ב-92. הגיעה צלחת עם 5 טורטליני וכמות די קטנה של פירה שורשים.
קצת התפדחנו, אבל הרגשנו צורך לודא עם המלצרית שאכן קיבלנו את המנה ב92 ולא ב-72. גם בפעם הקודמת שהיינו בטוטו הזמנו טורטליני, ואני זוכרת די בבירור שהיו יותר מ-5 חתיכות. המלצרים אמרה שאכו זו המנה ב-92 ושבמנה ב-72 יש 3 טורטליני.
טוב נו. טעמנו.
מה כבר אפשר להגיד - זו הייתה המנה הכי טובה בארוחה, ואחת הטובות שאכלתי בכלליות. המילוי של הטורטליני היה עשיר וטעים. הרוטב המתקתק והסמיך עוד יותר העשיר את הטעם של הבשר. הפירה גם הוא היה מעולה.

באמת, אין תלונות. חוץ מתהיה קטנה שעלתה אצל שנינו. אנחנו בעצם... עדיין רעבים. האוכל באמת נהדר, אבל נראה ש-3 מנות שאכן קצת הימרנו על הגודל שלהן זה לא מספיק. כבר התחלנו לשקול להזמין עוד מנה, ואז, כאילו מישהו שמע את המחשבות שלנו, הגיע מלצר והניח סלסלה עם 3 פרוסות לחם יפות "שיהיה לנו שנוכל לנגב את הרוטב שנשאר". הלחם גם הוא היה טרי וטעים. וכנראה גם די סגר לנו את הפינה.

לכבוד היומולדת הזמנו שני קינוחים במקום לחלוק אחד – אני הזמנתי טוטו פלאן והוא הזמין מילפיי מסקרפונה ערמונים וקרמל sale (זה מה שהיה כתוב תפריט, מודה שאין לי מושג מה זה).
גם כאן, שתיהן היו נהדרות. הפלאן הגיע עם רוטב פירות יער ותותים טריים. המילפיי הגיע עם גלידת ערמונים ואת הקרמל המלצרית שפכה מעל שכבות הבצק וחתכה עם סכין באמצע (אולי כדי שהקרמל ישפך גם פנימה?). שני הקינוחים עלו 40 ומשהו שקלים כל אחד.  

בסופו של דבר למרות התהיות, יצאנו שבעים ומאד מרוצים. גם מהאוכל וגם מהשירות.