פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקורת מסעדה - KEPASA באר שבע  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 11/04/2014 | 16:20
28
824
שבת שלום,
שמי יצחק, מבקר קבוע בפורום, נהג קטר במקצועי וחובב אוכל.
לראשונה מעלה ביקורת, מקווה שתהנו...

החלטנו אני, אשתי והקטן לנצל הטבת מועדון של 25% הנחה על תפריט האביב החדש של המסעדה,
הזמנו מראש מקום לשעה 12:30, הגענו בזמן ומיד מאחרת נחמדה הובילה אותנו לשולחן.
הקונספט של קפאסה הינו תפריט המחולק לשניים, טפאסים המוגשים למרכז השולחן ויוצאים מהמטבח ללא תזמון מיוחד ומנות רגילות מהתפריט.
במרכז השולחן ישנה ערמת צלחות קטנות וכלי ובו הסכום לכל יושבי השולחן, קונספט מעניין....
השירות היה חייכני ואדיב מאד והאוירה במקום רגועה ונעימה.
להלן המנות שהזמנו...
המבורגזה אסאדו - "מיני בורגר בקר עם איולי שום קונפי, איולי צ'יפוטלה, בצל קלוי, עגבניה ומלפפון כבוש, מוגש עם צ'יפס ספרדי" (19 ש"ח)-
מדובר בהמבורגר קטנטן המוגש בלחמניית ביס קטנטנה, מלא בטעם בשרי טוב, הרטבים והתוספות שולבו בהתאם והיו טובים מאד. הצ'יפס היה צ'יפס רגיל עם פפריקה, לא משהו מיוחד.
סה"כ מנת של שני ביסים טובה מאד.
פסטיה רול - "במילוי פרגית קצוצה עם בצל מתוק, שקדים וצימוקים ברוטב דבש תמרים ותבלינים" (29 ש"ח) -
שני סיגרים מטוגנים עמוסים בפרגית עסיסית ומתקתקה, כמעט ולא הורגש מילוי השקדים והצימוקים, מוגש עם סלטון קטנטן בצד. מנה טובה לפתיחת ארוחה.
הסיגרים של קפאסה - "סיגרים במילוי מעורב ירושלמי, בצל מטוגן, צנוברים ופטרוזיליה עם טחינה לבנה, פלפל ירוק חריף ועגבניות קצוצות" (35 ש"ח) -
כנראה שבבאר שבע עדיין לא למדו מהו מעורב ירושלמי אמיתי מכיוון שהסיגרים מולאו בתערובת בשר (נדמה לי שטלה) טחון שטוגן עם בצל, מעט צנוברים ותבלינים, הוגש עם קערית מלאה בטחינה עם מעט פלפל חריף ועגבניות קצוצות.
לולא היה כתוב מעורב ירושלמי לא יודע אם הייתי מזמין את הסיגר אך מה שבטוח - מעורב ירושלמי זה לא. סה"כ מנה נחמדה שמשתלבת יפה מאד עם הטחינה.
מנת ילדים - שתי יחידות בייבי בורגר עם צ'יפס (44 ש"ח) -
לדעתי זו מנת הילדים הכי מושקעת שראיתי מימי, מדובר בשתי קציצות קטנות בעבודת יד מלאות בטעם בשרי וטוב, יושבות להן בתוך לחמניות ביס קטנטנות ומתוקות, הצ'יפה הרגיש פריך ולא שומני, המנה מגיעה עם שתיה לבחירה וכדור גלידה לקינוח.
יש לציין שהמנה נטרפה עד תום ואילו כדור הגלידה (וניל)הרגיש אמיתי והיה משובץ בהמון גרגירי וניל.
פטוצ'יני ראגו בקר - "פסטה על תבשיל בקר עשיר בירקות שורש, יין אדום, עגבניות, שמן זית ועשבי תיבול" (56 ש"ח) -
פסטה שבושלה למידת העשיה המדוייקת, רוטב עשיר וקרמי שעטף ברכות את הפסטה, הבקר היה קצוץ ולא טחון, הרוטב הרגיש כאחד שבושל במשך שעות והיה מעולה.
סינייה טלה - "מאפה של בשר טלה קצוץ עם צנוברים, טחינה לבנה ושמן זית, על חצילים ועגבניות, עשוי בטאבון אבן במעטפת בצק דקיק" (69 ש"ח) -
דווקא מהמנה הזו התאכזבתי. קודם כל הבשר הרגיש כאותו בשר שמילא את הסיגרים של קפאסה מלבד הצנוברים שלא היו בו, הבשר הרגיש עייף וחסר טעם ובעיקר כבד מאד, הוא הונח על מצע של עגבניות טריות וחצילים מטוגנים ומעליו נמזגה טחינה ועלי פטרוזיליה, הכל כוסה בבצק מיותר ונאפה בטאבון. הבעיה של המנה הזו היא בכמות השומן שלה: בשר טלה שמן שמטוגן, חציל מטוגן, טחינה ובצק עם שמן זית, כלומר המון המון שמן במנה אחת. אפילו העגבניות שצריכות היו לתת את הרעננות והחמיצות, לא עשו את העבודה. לדעתי ניתן לוות על העגבניות בתחתית המאפה ולאחר האפייה פשוט לפזר מעל עגבניות טריות קצוצות וכך נקבל מעט רעננות במנה.
קינוח - הוזמן קינוח של עיגולי מרנג מקושטים בקולי פטל ובתוכם קרם שמנת ומסקרפונה שבתוכו דובדבני אמרנה קצוצים, הוגש ביחד עם סורבה פירות אדומים והכל נח על קרם אנגלז.,
קינוח מצויין לסיום ארוחה, עיגולי מרנג קריספיים בחוץ ונימוחים בפנים עם קרם מסקרפונה לא מתוק מידי וסורבה שנתן חמיצות רעננה וקרם אנגלז טוב - יופי של סיום ארוחה.
המחיר לאחר ההנחה 259 ש"ח כולל שייק פירות אדומים ומיסו לאשתי וכוס יין רוזה.
בסה"כ מסעדה טובה ואין לי ספק שנחזור לשם בשנית..
שיהיה שבת שלום,
יצחק..