פורום ביקורת מסעדות
נושא: חוויה גרועה בליטל איטלי במתחם שרונה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 18/04/2014 | 10:58
18
1289
פייר? לא ממש מפתיע שכך היה וכך יצא... סוף דבר, מתחם שרונה המשופץ הוא עוד קניון מתחמי פתוח, רוצה לומר עוד מלכודת תיירים קולינרית.....

היינו 7 סועדים, לא מאוד רעבים, אבל בכל זאת כאלו שהתיישבו במסעדה כי רוצים לאכול משהו.
כבר על ההתחלה הבנו שזה הולך להיות ארוע קשה כשאחת הסועדות הזמינה כוס קפה הפוך חלש מאוד (בזמן ההמתנה שכל הסועדים שיגיעו)- קיבלה קפה שגובל בקפה שחור. ביקשה תוספת חלב חם... וביקשה שוב, וביקשה שוב ושוב ושוב...... בסוף התעצבנה והחזירה את הקפה כדי לקבל חדש. קיבלה שוב קפה חזק ... ושוב סאגת החלב החם שבסוף הגיע... אבל הקפה כבר לא נשתה.

בשלב זה כולם כבר הגיעו והמתנו משהו כמו רבע שעה למלצר שיבוא לקחת הזמנה.....
וחיכינו וחיכינו וחיכינו...
מידי פעם תפסנו מלצרית שהבטיחה שמייד תבוא.
וגם שתשלח את מצלר היין....
והזמן עובר... ומפלס העצבים מתחיל לעלות.

תפסנו את מנהל המשמרת ושאלנו אם יש מצב שנקבל היום שירות ואוכל, כי נראה שהם קצת בבלבלה, ואם זה לא הולך לקרות שיגיד לנו עכשיו ונקום. נו הארד פילינגס...
הבטיח שיהיה בסדר,
ובאמת בתום עוד כמה דקות הגיע מלצר היין. (טוב, אנחנו כבר רעבים!!)
ביחד איתו הגיעה המלצרית, ואז התחיל המאבק על הקשב של השולחן....
סגרנו על יין ושחררנו את מלצר היין לדרכו. יש לציין שהמלצתו של מלצר היין היתה הדבר הכי טוב שקרה בארוחה הזו . לצערי לא התעמקתי בשם היין הנבחר אז אני אפילו לא יודעת להגיד מהו, אבל הזמנו ממנו עוד בקבוק בהמשך...

ונחזור למלצרית...... בחורה נחמדה, שאיך אמרה חברתי "אמא שלה וודאי משכונעת שהיא ילדה נהדרת". מלצרית היא לא ממש....
לא היה לה קצה של מושג ירוק על המנות.
שאלתי לגבי מנת "דג צרוב עם כופאת ריקוטה במרק דייגים" (אני בטח לא מדייקת בשם המנה..) מה יש במנה מה מורכב? קיבלתי תשובה של "זה גד ברוטב" וואלה!! ומה עם הכופתאה? "כן, יש גם כופתאה" אמריקה!
בקיצור, הבנו שלקבל ממנה המלצות לגבי המנות זה לא המקום, אז בחרנו סתם דברים שנראו לנו חביבים....

פה המקום לספר שגם בליטל איטלי "מאמינים בקונספט של מנות חלוקה שמה שיוצא מהמטבח מגיע מיידית לשולחן ללא סדר"- שזה במילים אחרות "גם אנחנו מאמינים בלהתפשר על מטבח בינוני ולא מקצועי שמוותר מראש על הניסיון לתזמן מנות לשולחן". שזה טרנד שאני חייבת להגיד באופן כללי מתחיל כבר ממש לעלות לי על העצבים. בעיקר בגלל העובדה שזה פשוט סוגר את האפשרות להתבאס מזה שחלק מהסועדים כבר סיימו לאכול וחלק עדיין לא קיבל בכלל את המנות שלו....

ואז התחילו המנות לזרום לשולחן. רגע לא, המילה "לזרום" לא ממש מתארת את הסנריו, האמת שגם המילה "לטפטף" מחמיאה למה שקרה במציאות.
אז ננסח מחדש...
ואז זרמה לשולחן מנת ניוקי. אחת. הניוקי עצמם היו אווריריים וחביבים. אבל הגבינה המותכת מעל והרוטב שאני כבר לא זוכרת מהו היו כבדים ומלוחים בטירוף (מלח יהיה מוטיב חוזר בארוחה)
המנה חוסלה ע"י 7 מזלגות עצבניים תוך 5 שניות בערך.
ואז נכנסנו למוד של עוד 10 דקות המתנה.... ואז הגיעה פוקצ'ינה. לדעתי צריך לשנות לה את השם לפוקצ'יטיקה..... 2 פיסות לחמניית ביס, עם קערית זערורית של שמן זית ובלסמי. מנה מיותרת כשאין אף מנה אחרת לידה.
ונכנסנו שוב למוד המתנה....
ואז הגיעה מנת אנטיפסטי. צלחת פשוט הזויה. אהבתי מאוד את הרעיון של לשבור קצת את הקונספט של אנטיפסטי ירקות בלבד ולשים גם פנצ'טה וגם כדור מוצרלה... פחות אהבתי את הביצוע. הכדור גבינה היה נחמד והפנצ'טה טובה. אבל הירקות היו רעים. אחד יותר רע מהשני.... שעועית לבנה במשחה ירקרקה ולא ברורה, חצי שומר עשוי רע, ורצועות פלפלים טבועות בשמן...

לא אמשיך לפרט את כל סאגת הגעת המנות ופשוט אפרט אותן-
מנת דפי פסטה ירוקה עם פנצ'טה וקלאמרי- רעיון חביב ביצוע כושל. הפסטה היתה על גבול הפירה, הרוטב היה מלוח להחריד, הקלאמרים מעטים , אבל הפנצ'טנה- טובה.
מנת ריזוטו זעפרן עם קוקי סאן ז'אק- חזרה למטבח עקב מליחות בלתי נסבלת.
2 מנות סלט קיסר- היו המנות הטובות ביותר בארוחה.... עלי חסה רעננים, עוף טעים, וטוויל של פרמזן שהיה מקורי וטעים מאוד. טוב שהזמנו 2 כאלו.
מקרוני עגבניות- לא הבנתי למה המנה הזו הוזמנה בכלל, בכל מקרה גם היא נשארה על השולחן בלי שאף אחד רצה לאכול ממנה...

היו עוד כמה מנות, אני כבר לא ממש זוכרת, וגם לא מצאתי תפריט ברשת שיעזור לי לשחזר......
אבל הקו במנות מאוד ברור- בכולן יש ניסיון, מבורך אגב, לחדש ולרענן קצת ולהביא משהו טיפה אחר ממה שאנחנו מקבלים בכל שאר המקומות, ובכולן הביצוע עלוב וכושל.

שילוב של אוכל רע, עם שירות עוד יותר רע גרמו לנו לוותר על הקינוח.

אני ממש מקווה שאלו חבלי לידה של המקום, ושזה ימריא, כי הלוקיישן באמת כל כך נחמד... וגם התפריט נקרא ממש טוב.