פורום ביקורת מסעדות
נושא: ויקי כריסטינה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 20/04/2014 | 10:48
23
830
אז הלכנו שוב, לויקי כריסטינה. חלק מהמנות היו טובות, החלק השני דווקא ממש לא.
להלן הדיווח המלא:

אנסלנדה דה רוקולה אי מינט (28 ש"ח) - עלי אורגולה צעירים, נענע, תרד, שרי, שרדים פרוסים וקרעי מוצרלה בויניגרט של חומץ שרי וסילאן. מנה קלילה טעימה אך חבל שאת המורצלה היה צריך לחפש בין העלים...

אנסלנדה דה רוקולה אי מינט

למי שמתלבט לגבי סלט נחמד, עדיף ללכת דווקא על אנסלדה דה טומאנה (25 ש"ח). מדובר בסלט מומלץ במיוחד של עגבניות שרי, צנוניות, כוסברה, בצל, צ'ילי, אורגנו טרי, שום, קרוטונים, גבינת פטה, טפנד זיתים ושמן זית ולימון. סלט שקשה מאוד לטעות בו ושכל ביס בו משאיר טעם אחר...

אנסלדה דה טומאנה

סלט נוסף שטעמנו הוא אנסלדה דה אסקרולה (31 ש"ח). מדובר בצלחת יפייפיה של סירות אנדיב, בייבי תרד, פרי העונה (במקרה שלנו-אגסים ותפוחים), שקדים מעושנים וגבינה כחולה ברוטב ויניגרט תפוז דבש ושמן אגוזים.

אנסלדה דה אסקרולה

עדיף להתרחק ויפה שעת אחת קודם. מדובר במנה גרועה במיוחד. הטעמים מרים עד כדי כך שקשה לסיים את הלעיסה. שילוב טעמים לא מוצלח. אחרי טעימה אחת (שכאמור, גם אותה לא יכולתי ללעוס עד הסוף) לא יכולתי להמשיך יותר. לא הופתעתי לראות ששולחן שישב לידנו והזמין את אותה המנה קרא למלצרית וביקש להחזירה...לא אתפלא אם שולחנות רבים נוספים עשו כך.
אספרגוס א-לה-פלאנצ'ה (37 ש"ח)- אספרגוס צלוי על הפלנצ'ה בקרם חצילים שרופים, לאבנה ושקדים מעושנים. מנה טעימה וקלילה שגם מעוצבת מאוד יפה אך כל זה לא מצדיק את מחירה המופקע - 37 ש"ח!

אספרגוס א-לה-פלאנצ'ה
במקום זה עדיף ללכת על ארטישוק מטוגן (28 ש"ח)- ארטישוק ALLA ROMANA מושרה בשמן זית בציפוי טמפורה קריספית עם איולי ונענע. מנה טעימה במיוחד! כדאי מאוד לנגב את הארטישוק ברוטב איולי כי שילוב הטעמים של שניהם הוא בהחלט מעדן.

ארטישוק מטוגן
מנה מומלצת נוספת היא בוריטו פריטו (33 ש"ח)- טורטיה במילוי גבינת מונציג'ו, כוסברה, אנשובי וסלרי בציפוי קריספי על רוטב רומסקו. טעים, קליל ומאוד מומלץ.

בוריטו פריטו
המנה הבאה שטעמנו היא אל בונדיגו דה פסקדו (39 ש"ח)- קציצות דג עם עשבי תיבול על עדשים שחורות וירקות שורד על מצע לאבנה וסלט כוסברה מעל.

בונדיגו דה פסקדו

לא מומלץ, במיוחד מפני שקציצות הדג היו יבשות וחסרות טעם. אם מתחשק לכם דג עדיף ללכת על פסקדו קון ארוז (45 ש"ח)- פילה דג ים על אורז בר וירקות שורש. מנה נחמדה. דג פשוט, בסיס פשוט גם כן, אך מי אמר שפשוט זה לא טוב? הבעיה היחידה היא המחיר הגבוה יחסית למנה כ"כ קטנה ופשוטה...אך גם כבר דג, הפילה טוב בהרבה מהקציצות.

פסקדו קון ארוז

כחובבני דגים מושבעים היינו חייבים לנסות גם את הקרפצ'ו מוסר (33 ש"ח). מוסר ים טרי פרוס דק עם שמן זית, מיץ לימון, פלפלים אדומים יבשים, כוסברה וצ'ילי. המנה מוגשת בצורה יפה ומעוצבת אך לדג יש טעם לוואי חזק מאוד (יתכן שלא השרו את הדג לפני ההכנה?). אחרת הייתה יכולה זו להיות מנה מצויינת.

קרפצ'ו מוסר

לקינוח לקחנו צ'ורוס (34 ש"ח), מקלוני בצק ספרדיים מסורתיים בליבוי ריבת חלב ושוקולד נוטלה. קינוח טעים, גדול יחסית שסוגר היטב את הארוחה.

צ'ורוס
ומילה בנוגע לאלכוהול...
כחובבת יינות מושבעת, נהניתי במיוחד מהיצע הרחב של היינות במקום. המקום מציע תפריט יינות עשיר שבו כל אחד יוכל לבחור את הכוס שעונה לטעמו האישי.
בנוסף, כדאי מאוד לנסות את הסנגרייה. התחלנו מקנקן קטן לשנינו שהספיק ל-2 כוסות ומאוד נהנינו. מומלץ במיוחד בערבי קיץ חמים...

לסיכום, ויקי כריסטינה זה טאפאס שכדאי להגיע אליו רעבים קלות. מי שיבוא לאכול שם ארוחת ערב יגלה שהוא נדרש להוציא כסף רב כדי לשבוע. המנות אמנם מושקעות ומעוצבות, אך יש לזכור מדובר בטאפאס והמנות קטנות.
זה מקום שכדאי להגיע אליו אם מחפשים שילוב בין אלכוהול טוב ונשנושים קטנים ואיכותיים.
אך לדעתי, גולת הכותרת של המקום היא האווירה. האווירה במקום צעירה, תוססת, מדליקה וכייפית. מושלם לערב זוגי נחמד, דייט או מפגש חברתי.
אם לא מצפים לחוויה קולינרית מטלטלת - אפשר להנות מאוד.

לסיכום
ציון כללי-8.5 מתוך 10 (האווירה משגעת!).
רמת האוכל- 8.5.
רמת השירות-10.
ניקיון השירותים (השירותים חיצוניים למסעדה, 8).