פורום ביקורת מסעדות
נושא: מלון דן אילת  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 12/05/2014 | 02:00
30
1092
מלון דן אילת

באפריל הייתי עם חברה בסמינר מקצועי באילת במלון דן. חשבתי שנוכל לאכול בחוץ ובאתי לפה לקבל המלצות, אבל... עם אירוח ע"ב חצי פנסיון כשארוחת הבוקר זמינה עד 12:00 (צריך לאמץ זאת בכל מלון)! לא אכלנו בחוץ.

אם כך... מלון דן. נחשב לאחד המלונות המוצלחים והיוקרתיים בארץ עם ארוחת בוקר מהוללת תמידית.

הוא נמצא במיקום מעולה, על חוף הים/טיילת, עם גישה נוחה וזמינה לחוף/טיילת (וממנה) בכל שעות היום והלילה.

אכתוב על האוכל בהתחלה, פירוט לגבי החדרים והסביבה יש בסוף.

יום ההגעה (יום א'), עד לקבלת החדרים, התכבדנו בארוחת צהריים משמימה מאין כמוה שממש אין מה לכתוב עליה.

בערב כבר היה בופה בשרי עשיר ומוצלח מאוד שכלל עשרות סלטים מעולים (אכלתי סלטים במכסה שנתית במהלך הנופש הזה!) ומנות בשריות רבות לצד מנות צמחוניות. אין ספק שצמחונים ימצאו פה את מבוקשם.
המבחר בארוחת הערב לא חזר על עצמו. רמת האוכל בארוחות הערב הייתה מעולה, אחידה והכל היה בשפע.

להפתעתי, הכי מצאו חן בעיניי הסלטים!

בבוקר לעומת זאת, לא הבנתי על מה המהומה הרוחשת סביב א. הבוקר במלון זה. הבאז היחיד שאני רואה פה הוא שחדר האוכל פתוח עד 12:00! וזה רעיון אדיר! איחרנו לקום, לקחנו את הזמן בהתארגנות, אכלנו בנחת (והברזנו מכמה הרצאות ).

נכון, המגוון ענק!  אולם, מזנון א. הבוקר לא השתנה משך שהותנו שם. המנות היו תמיד אותן מנות ורמתם לא הייתה אחידה עד כדי לא טעים. הסלטים שוב נתגלו כמלווים מעולים לארוחה ולעיתים היוו ארוחה בפני עצמה.
סה"כ, זו א. בוקר שניתן למצוא בכל מלון, עם אותן גבינות (ציפיתי לגבינות מעניינות  יותר דוגמת מסריחות או עיזים), אותה עמדת חביתה בהזמנה ומאפים מלוחים/מתוקים שונים.
מה שכן, הייתה פיצה שנאפית במקום לא. בוקר והיא הייתה מעולה !
הלחמים היו טובים, טריים ומגוונים.
העוגות חזרו על עצמן בכל בוקר (טירמיסו וגבינה) - הטירמיסו הייתה חביבה אך כבדה ושמנתית ועוגת הגבינה הייתה מצ'עממת.
שתייה קלה וחמה היו חופשיים.

את שאר הזמן בילינו על שפת הבריכה שצוידה בהמון שמשיות וצל. (בסוף אפריל היה חם ונעים, מי הבריכה היו קרים אך נסבלים ולים אני פחות מתחברת כך שלא נכנסתי). אני משערת ש"בעונה" יהיה רותח ולא נעים בחוץ – ולא משנה כמה שמשיות תהיינה פזורות .

הצוות במקום שידר קצת חוסר מקצועיות מבחינת פינוי/סידור שולחנות. זה ארך יותר מדיי זמן וכמעט תמיד היה מחסור בכלים (מלחיות, סכו"ם, קנקני מים)...
כמו כן שולחן לידינו פונה פעמיים בעוד שמי שסעד שם סה"כ קם לקחת תוספת. בפעם השלישית של אותו שולחן (כשקמו לתוספת נוספת) נלקח התיק ע"י אחראי חדר אוכל בחושבו שמדובר במשהו שנשכח.

לעניין החדר -

אני משערת שבשל היותנו חברות בסמינר מקצועי קיבלנו חדר "משוכלל" יותר שהיה ענק והכיל חדרון נוסף עם 2 מיטות יחיד וטלוויזיה שטוחה (כנראה חדר ילדים). בנוסף, בחדר הייתה פינת ישיבה, טלוויזיה שטוחה, פינת אוכל, מרפסת שצופה לים (כמו כל המרפסות במלון זה) וחדר אמבטיה גדול שהכיל גם אמבטיה וגם מקלחון (עם דלת וגוש שיערות שהיה דבוק לקיר - מה שממש איכזב אותי בשל ה"שם" שיש למלון), שירותים (עם דלת) ושני כיורים, כמו גם תכשירי רחצה ועוד כמה פיצ'יפקס קטנים ושימושיים.
עיצוב שנות השמונים בגווני חום-כחול זה פה. מצד שני החדר שימש לשינה בלבד .
הייתה גם מיטה זוגית עם מזרון אחד (ולא שניים נפרדים).

בבריכה יש "מערבולת" שגורמת לגוף לסוב במעגלים ויש מגלשה לילדים. יש בריכה נוספת סטייל  "חצי אולימפי", מגבות ענקיות, ג'קוזי ומלצרים מסתובבים.

סביר להניח שלא הייתי משלמת את המחיר המלא הדורשים פה.