פורום ביקורת מסעדות
נושא: דיווח קצר - סן פרנסיסקו והסביבה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 23/05/2014 | 09:41
11
345
לאחר  הדיווח שכתבתי פה על ניו יורק, הנה כמה מקומות בסן פרנסיסקו והסביבה שהייתי. לדיווח המלא לחצו פה

במקומות הרעים:

lori's diner : דיינר הנמצא ביוניון סקוור, ברחוב  sutter. קיוויתי גם פה לחוויה טובה כמו בדיינר בניו יורק, אבל זה היה סיפור אחר. הזמנו שניצל עם תפוחי אדמה. השניצל, שהיה מבשר הודו, היה יבש ולא טעים  כמו גם התפוחי אדמה. וכמו כן לקחנו סלט ירוק שהכיל הרבה חסה והיה ממש חסר טעם. לא בכל דיינר, מסתבר, יש אוכל טוב.

sapparo : מסעדה יפנית  שנמצאת בעיירה מונטריי (monterey) שנמצאת כ-200 ק"מ דרומית מסן פרנסיסקו, על כביש 1.   לקחנו  2 מנות:  
*חזה עוף  בטריאקי עם ירקות (14.95) (chiken teriyaki) שהיה יכול להיות מנה מוצלחת, אלמלא הרוטב טריאקי היה מתוק באגרסיביות.
* סטייק, שהגיע עם המון ירקות מסביב (זה נראה כאילו המנה היא "ירקות בתוספת מעט נתחי סטייק בצד") והיה ממש אנמי בטעמו ולא בשרני. לפחות  הירקות היו טובים.

במקומות הטובים:

מסעדה איטלקית בשם  cesario : המסעדה  נמצאת  בסן פרנסיסקו ביוניון סקוור ברחוב sutter.  לקחנו חזה עוף ברוטב מרסלה (chiken marsala) שהיה נחמד, ורביולי במילוי תרד ריקוטה רוטב עגבניות ובזיליקום (ravioli fiorentina)
שהיה עם מילוי עשיר  ומורגש של התרד והריקוטה ובצק מצוין ולא רך מדי .

*  tongaroom:   מסעדה אסייאתית  בסן פרנסיסקו, נמצאת במלון fairmont  ברחוב mason.  על המסעדה שמעתי בתוכנית המסעדות המוזרות בעולם של השף בוב בלומר (world weirdest restaurants -bob blumer)
מדובר במסעדה שהיא הרבה יותר ממסעדה:  במרכזה יש בריכה, עליה  נמצאת בסירה קטנה להקה שמבצעת הופעות חיות.  אחת לחצי שעה יורד בבריכה גשם מלאכותי  מלווה ברעמים וברקים. ישנה רחבת ריקודים  פעילה שרבים מהסועדים קמים ורוקדים שם. הישיבה היא לצידי הבריכה  תחת סככות.  גם בלי האוכל- אפשר להעביר ערב שלם בכיף שם.
מבחינת האוכל- הוא מדהים לא פחות:

*  אגרול שיטאקי ((13) (shiitake egg rolls): אגרול מזכיר לי אולמות אירועים מהאייטיז ואוכל סיני בקניונים עם רוטב חמוץ מתוק תעשייתי ונורא. כאן זה סיפור אחר. האגרול  היה רך, לא שמנוני פטריות מצוינות ועמוקות בטעם וגולת הכותרת הוא הרוטב המתקתק והמדהים ממש המכונה tonga sauce. שאלתי את המלצר ממה הרוטב  והוא הזכיר מולסה (הוא הזכיר עוד דברים אבל דיבר מהר והבנתי רק את זה). בויקיפדיה רשום שזה סירופ סמיך הנוצר מבישול מיץ קנה סוכר. מישהו יודע איפה משיגים את זה?

*  שורט ריבס (28) (braised niman ranch short ribs) עם פירה וביצת עין. הבשר רך (שורט ריבס זה אסאדו) וממש נמס בפה ועמוק בטעמים. כזה אסאדו לא טעמתי. פירה סמיך, חלבי ונהדר.
* נתחי עוף עם אננס, בצל ירוק  ופלפל (28) (huli huli chiken).  הגיע עם רוטב מתקתק והיה מצוין ולא מתוק מדי.
* טארט ג'ינגר בננה וקוקוס (10) (gingered banana coconut tart): טעם היה אלוהי. אכלתי הרבה קינוחים עם קוקוס או בננה, אבל לא משהו דומה לזה. קינוח אדיר. (ג'ינגר לא הורגש אבל גם בלעדיו זה היה אדיר).

על כל זה כולל שתיה ו14 דולר על ההופעה שילמנו 114 דולר מוצדקים בהחלט חוויה בלתי נשכחת ומומלצת בחום.