פורום ביקורת מסעדות
נושא: טורו Touro במשכנות שאננים - שווה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 12/06/2014 | 22:04
6
245
היי,
טוב, אז אחרי התאוששות קלה, ובתקווה שמנהלי המסעדה, או לפחות מי שמתיימר לעמוד מאחוריה לא יגיבו בתקיפות ( תיכ, תראו שאין להם סיבה אבל היי, גם לבן עזרא לא הייתה סיבה וכולנו ראינו מה הם עשו אני מנסה את מזלי עם ביקורת # 2.

הפעם- מסעדה בירושלים. טורו במכנות שאננים. מילה על המיקום- יפהפה. המסעדה פונה לנוף היפה ביותר בעיניי ( גיא בן הינום והעיר העתיקה ), ושלא כמו במסעדות עם נוף, בהם יש מקומות שמהם הנוף לא נגלה ( ואז צריך לבקש שולחן עם נוף מראש וכו'), כאן, החלונות לאורך המסעדה אפשרו לכל שולחן להינות מהנוף. יש להם גם מרפסת נחמדה מאוד, אבל תאמינו או לא, בירושלים במהלך היום הטמפרטורה  די גבוהה, ולא תמיד נעים לשבת בחוץ בצהרי היום.

העסקית של המסעדה - 20% הנחה על התפריט הרגיל. לדעתי, זה גם נחמד, כיוון שזה נותן אופציה ליהנות ממנות המסעדה "הרגילות" בעלות נמוכה יותר. אמנם איחרנו קצת לשעת ההזמנה ( בכל זאת משכנות היא שכונה שכיף ללכת בה לאיבוד, והיא בהחלט "עוזרת" לנושא ..), אבל כשהגענו, המסעדה הייתה ריקה למעט שולחן אחד נוסף.
המסעדה נעימה ומעוצבת בקווים חמים ומזמינים.
מנהל המסעדה ( כמדומני?) קיבל אותנו, והושיב אותנו. המלצרית שנתנה לנו תפריטים ( הם היו בעצם בריסטול מקומט וקצת מלוכלך מצמדים לקליפ-בורד. חבל, ההיגיון אומר שפים שעוברים בין עשרות אנשים לא נשארים יפים וחלקים לעד, ואז נשאלת השאלה- מי חשב על הרעיון?). התפריט די מצומצם, סימן טוב ( מבטיח חומרים טריים בגלל התחלופה הגבוהה). מילה אחת רגע על האווירה ( בכל זאת מסעדת שף). סה"כ די נעים, אבל היה בהתחלה רעש של שטיפת כלים די חזקה שבקעה מכיוון המטבח. זה בסדר לשמוע רעשים של מטבח כשהמסעדה מתהדרת במטבח פתוח. פחות נעים, כשהקונספט הוא לא כזה.. נקודה למחשבה על חיזוק נושא האקוסטיקה שבכללי לא הייתה משהו ( היינו מעט אנשים, אבל אפשר לאמר שהיה די רועש...), אבל זה באמת רק הערה בקטנה....
המלצרית הייתה מעולה ומקצועית והסבירה בצורה ברורה את המנות והייתה מאוד סבלנית עד שהחלטנו והתלבטנו מה אנו רוצים.. ( היינו 3 אבל, 3 לא החלטיים במיוחד..). לראשונות לקחנו ארטישוק בגריל 42 ש"ח, כבד קצוץ 46 ש"ח, וקציצות פארסה ( גם בסביבות 40 ש"ח ). כשקראתי בtripadvisor  המלצות על המסעדה, כולם השפריצו שבחים על מנת הארטישוק. אז בור שהלכתי עליה , ומסתבר - רוח וצלצולים. הארטישוק משומר ( הגיע מאיטליה כששאלתי אם הוא טרי ..) . המנה מלווה בצלפים, עלי רוקט , פלפלים קלויים וביצה רכה. כל המנה סבלה מרמת חומציות גבוהה ולא היה משהו שישבור את החמיצות ( ארטישוק משומר מטבעו מגיע חמוץ, ובליווי צלפים זה לא היה משחק הוגן ..). הערה: די בהתחלה מצאתי במנה שערה שהייתי בטוחה ב99% שהיא לא שלי. אני מטבעי לא נגעלת בקלות, אבל כשקראתי למלצרית, היא התנצלה , ומיד לקחה ממניאת המנה. דקה אחר כך הגיע המנהל, והתנצל ואמר שזה לא קורה להם אף פעם ( לא אמין, אבל הוא היה ממש נחמד ומבטא ארגנטינאי משגע.. , והבטיח שיפצה אותנו. זה בסדר, זה באמת קורה. קצת לא נחמד אבל החלקנו בקלות. המלצרית הגיעה די מהר עם אותה המנה שוב והחליפה לנו סכו"ם ליתר בטחון. אבל, המנה פשוט לא הייתה משהו  אז היא נשארה די מיותמת.. בסיום החשבון התברר שהם לא חייבו אותנו עליה כלל. מחווה נאה ונכונה.
הכבד הקצוץ היה פשוט מעולה לעומת זאת. נימוח, והגיע עם קרם שעועית ורוטב מתקתק שהשתלבו כל כך יפה ביחד. היו גם טוסטונים מלחם שהיה נראה כמו בריוש, כאשר בד"כ במסעדות כשרות הן מסתפקות בבאגט פשוט, כאן הלכו צעד נוסף והשקיעו. קציצות הפראסה היו סופר מוצלחות גם כן, עד שבת משפחתי הזמינה עוד מנה ממנה. לשתיה הזמנו שתיה קלה, בירה שפירא ( שמחה שהם מחזקים את המותג המקומי, כבוד) וכוס יין בלנד של יקב הרודיון (35 ש"ח). המחירי בכוסות לא זולים ( נעו בסביבות ה-50 ש"ח ומעלה..) היין היה מצוין.
לעיקריות לקחנו תבשיל שפונדרה ( 110 ש"ח ), ומעורב ירושלמי ( 78 ש"ח). התבשילים הגיעו בתוך מחבתות ברזל. אני אישית פחות מתלהבת מהגשת אוכל בתוך מחבת ( זה פשוט פחות נוח לאכול כך..ותכלס, בבית אני מרשה לעצמי לאכול מהסיר.במסעדה אני רוצה את הצלחת . אבל, כאן השכילו להגיש במחבתות חדשות, שהאוכל לא בושל בהן, ולכן לא היה צריך להיזהר מהכוויה המקובלת מהמחבתות הלהוטות ( וגם אין את המלצרית שמזהירה כמו לפני צונאמי . " להיזהר, להיזהר" חם , חם ..בלה). למרות שרשום שהשפונדרה בושלה 7 שעות, היא לא הייתה נימוחה. המנה סה"כ הייתה טעימה והרוטב והירקות היו מצוינים, פריכים במידה למרות שנחו בתוך הרוטב. המעורב הגיע.. שרוף. חשבנו שאולי זה רק שחור של קרמל והטעם יהיה עדין, אבל הטעם היה של, אה, שרוף. ביקשנו להחליך, ואז ניגשה אלינו מנהלת המסעדה ( אחמ"שית אולי?) , ואמרה " אני מתנצלת, פשוט לא הולך לנו אתכם..". לא לקחנו את זה קשה כל כך, ובאמת בתוך זמן קצר הם הכינו מנה חדשה. לטעמי היה שם יותר מידי חזה עוף ( במעורב אמיתי ואסלי לא שמים בכלל חזה עוף.. אבל לא ציפינו באמת לדבר האמיתי), אבל אחי היה ממש מבסוט ממנה.

לאחרונה לקחנו מקפא שוקולד. אני ממש התרשמתי מצורת ההגש של המנה , אגב, אני חייבת לציין לטובה את גודל המנות. הן די גדולות, לא ענקיות, במידה שהיא פשוט טובה ורצויה.
המקפא היה נחמד, והששרוייזל קקאו היה נחמד ( היו שם גם פצפוצי אורז..9. הסורבה פירות יער והקולי פירות יער היו מהטובות ביות שטעמתי. אני ממש חובבת מנות אחרונות מושבעת, ואני ממש שמה לב לפרטים הקטנים. וכאן הם הקפידו עליהם, נקודת זכות.
המלצרית הניחה לנו על השולחן קרם פטיסייר עם שפרי וופל, שברי מרנג וקולי פירות יער. המנה הייתה על חשבון הבית. שוב, מחווה נחמדה.
לסיכום: שירות- מעולה! וזה די נדיר במסעדות ארצנו... אוכל - קצת נפילות אבל סה"כ די טעים ומושקע. לסיכום שילמנו 365 ש"ח, אחלה תמורה למחיר.
בהחלט נשוב, ולו בשביל הנוף והשירות המצוין ( למלצרית קראו מור ).

סליחה על האורך של הביקורת, פשוט רציתי שזה כמובן יראה "אמין" וכראיה לכך שיש מסעדות שיודעות להעריך סועדים ומבינות את הערך בשימור לקוחות.