פורום ביקורת מסעדות
נושא: דלידה - זבולון 7 תל אביב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/06/2014 | 08:46
17
1092
הגענו בסופו של דבר אתמול לדלידה, מקום חביב בהחלט. אנחנו הספקנו להפי האוור שבין 18-20, אז תפריט האוכל (ללא קינוחים ושתיה),  הוא ב 50% הנחה ובהחלט לדעתי מדובר בתמורה יפה והגיונית. אך כמעט כרגיל במצב המחירים במסעדות היום, אני די משוכנע שבמחירי תפריט רגיל היינו די סקפטיים. לדעתי גם ב"אמצע הדרך" בין החצי למחיר המלא היינו בהחלט מרוצים, כי האוכל לא רע בכלל, אפילו טוב וזה לא הולך ברגל..
אני לא יודע מה קורה שם בשעות ערב "רגילות", אני מתאר לעצמי שהמיקום הפופולארי והאווירה עושים את שלהם והמקום עמוס, זה שוכני האיזור יעידו. אני לא בטוח אם נכון להגיד שהיינו רוצים לראות גם מסעדות אחרות שלוקחות דוגמא ועושות מבצעים כאלו, פשוט היה עדיף שהתמחורים יהיו שפויים יותר ולא משנה באיזו שעה של היום אני בהחלט חושב שלא צריך הפי האוור בשביל זה, לעשות את זה נכון אפשר לדעתי גם ברמות מחיר מתונות יותר ובאותה איכות סה"כ ראויה.

האיזור לתיירים כמונו הוא סוג של "עולם אחר", אפילו במונחי תל-אביב, אז לקחת את זה בחשבון למי שעקרוני או אולי גם קצת לא "הרפתקני". דלידה צמחה לבטח מתוך השכונה והאיזור וממשיכה לגמרי "להתכתב" עם העניין הזה, המקום ללא ספק מיוחד ומעניין ואנחנו בהחלט אהבנו את זה, סוג של ערך מוסף לאוכל בעיצוב וגם האווירה, למרות שלפרקים אפשר להרגיש קצת "מוזר" גם בהתנהלות האנשים והרבה לא שייכים, בכל זאת סוג של אורחים, כנ"ל מי שרגיש למרות רחוב דרום תל אביבי, כולל לכלוך ארגזים וגם חתולים משוטטים (וכמה מהם נראו בהחלט מסכנים ופצועים ), שוב לקחת בחשבון.. אך בהאמר כל זאת, יחד עם כל הייחוד ואולי קצת "מוזר" לפעמים, קיבלנו מאנשי המקום שירות ראוי אם כי קצת "מיוחד" לפרקים, נקרא לזה

בקיצור חדל קשקשת ברשת, אוכל :
צלוחית קומפלימנטרית של שעועית הבובס עם זרעי קימל היא יופי של דבר, רק אני טרפתי והיה לי טעים מאוד..

מכאן הגיעו המנות בסיגנון יויו בלי שביקשנו, אחת אחרי השניה והאמת זה יצא נחמד, לא נאלצנו לחכות כמעט בין המנות.. קצת השתוללנו עם האוכל והמנה הראשונה שהגיעה הייתה "מנת ספר" די מוכרת במקומות רבים, כאילו היינו פרובינציה איטלקית אבל לא נורא, כשהביצוע טוב בכל בסדר - פולנטה צהבהבה מתירס טרי (אולי אוסיף תמונות בהמשך..), פטריות מוקפצות בשום וגילופי פרמזן כנראה, באיכות בהחלט בסדר למרות שלא אחתום שמדובר בשיא איטלקי כלשהו.. המנה הייתה טעימה, קרמית אבל לא נפלה למלכודת המידי, בהחלט נהננו ממנה, גם הגודל לא רע. עלותה לאחר הנחה כ 25 ש"ח אם אני זוכר נכון(מה שקצת מוזר כשאני חושב על זה, כי בתפריט היה 42 או 40 ומשהו, אבל אל לנו כי נלין..) הטענה היחידה היא שקצת היה חסר חום למנה והייתה מעט תחושה כאילו זה מגיעה מ"סיר עומד", מה שדי ברור שקורה בכל מקרה, אבל אפשר היה קצת לתת בישול קצרצר נוסף לפני ה"צילחות".

השניה - רביולי שרימפס וחלמון.. בהחלט ההיילייט של הארוחה, זוגתי התענגה והצטערה שלא לקחנו שתי מנות כאלו, קרי עוד אחת במקום הטרטר בקר שיתואר בקרוב. שלוש יחידות די נדיבות, בצק טוב שלא היה מזיק לו עוד דקונת בישול, מילוי נעים, עלי בזיליקום או תרד כבר לא זוכר, ציר טעים אם כי כאן היה אפשר קצת להעמיק טעמים בהחלט וגם סמיכות.
אבל סה"כ בשביל עלות דומה של 25 או אולי קצת יותר, מנה פצצות יופי של אוכל..

השלישית הייתה החלשה בארוחה - טרטר בקר עמוס פרוסות צנונית ובצל ירוק עם פלחי תפוחי אדמה בצד. בהחלט מנה שלא היינו מזמינים שוב, איכות הבשר לגמרי לא רעה אבל כל התחושה הייתה מיונזית לי מידי, או משהו כזה. גם הרוטב המיונזי משהו שמוגש בצד פלחי תפוחי האדמה מיותר היה מאוד לדעתינו והיה ראוי אם היו מגישים משהו מעט פחות "הרפתקני" כמו אפילו חרדלים טובים מוכנים או רטבים טובים אחרים, סה"כ לא משהו קריטי אבל בהחלט הפריע. גם פלחי תפו"א היה ראוי להשקיע בהם יותר בבישול וב"צלייה" כי הם לא היו מוצלחים לסוגם. מחיר שוב, דומה לסביבות סאב 30.

רביעית - סרדינים שלמים מטוגנים עם פלחי תפו"א.. לא היינו סופר מרוצים מהמנה אבל היא בהחלט הייתה עשויה טוב בסקציית הסרדינים, עם רוטב לימוני שומי פטרוזילי בצד, התפו"א והמטבל המיונזי משהו הנוסף נשארו לא מוצלחים, ע"ע מנה 3. המחיר בתפריט 72 ש"ח - אין לי ספק שבמחיר מלא לא הייתי מרגיש תמורה מספיק ראוייה אבל בחצי המחיר זו מנה טובה בהחלט, רק לעשות משהו עם הגורם העמילני

לקינוח לא היה פאי לימון מפורק, ציפינו מאוד למנה הזו ובכלל אחרי עיסוק בסרדינים וים, קינוח לימוני הוא אחד "הדברים" . אז הסתפקנו בקערית עם מוס מסקרפונה שמנת לפי השמועות, עם קולי פירות יער ומין קראמבל שקדים, טעמים טובים יחסית ומנה לא רעה, רחוק מוואו כמו כמעט כל האוכל אבל בהחלט סולידי אפילו פלוס, אממה, במחיר מלא של 32 ש"ח או יותר, זו לא תמורה ראוייה מספיק לדעתי.
קנקן קוקטייל חצי ליטר עם אפרול וג'ין ואיזה מיץ פרי וקצת חתיכות תפוח ירוק ואפרסק היה חביב ולא מתיימר מידי, 55 ש"ח, לא זול במיוחד אבל לא נורא.

מקום שכונתי מאוד, לטעמי במובן הטוב של המילה, שנשמח מאוד לחזור אליו בשעות ההפי האוור, להזמין שוב את הרביולי ולפתח מסביב ארוחה שתתבסס אולי יותר על הפסטות ומנות אחרות שנשמעו מעניינות בתפריט ופחות על תפוח האדמה סה"כ החשבון 202 ש"ח לפני כולל עוד הפוך טוב, ממש לא נורא. אם היינו מורדים כמעט 90 ש"ח על האלכוהול והקינוח, איזור 110 ש"ח לארבעה מנות הוא מחיר טוב מאוד וראוי מאוד, בעיקר כשבראש יושב מה שקורה היום מסביב במסעדות.