פורום ביקורת מסעדות
נושא: טוקיו - סקירה כללית למבקר האכלן  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/06/2014 | 19:03
24
810
באתר טאבלוג רשומות 121,018 מסעדות בטוקיו. אפילו אם מגבילים את החיפוש למסעדות יוקרה שהחשבון הממוצע בהם הוא מעל 300 דולר לאדם, ישנן 100 כאלו. מאחר והרמה הכללית היא גבוהה מאד (או כפי שמישהו ניסח את זה "כל דבר ביפן הוא יותר טוב משהוא צריך להיות"), כמעט בלתי אפשרי לאכול בכל המקומות שרוצים לאכול בהם אפילו אם גרים בעיר ובוודאי שהדבר נכון שבעתיים בביקור קצר. בנוסף, המסעדות הנחשבות בעיר זוכות לביקושים עצומים ולעתים קרובות כמעט בלתי אפשרי להשיג בהן הזמנה, כך שכדאי לתכנן זמן רב מראש ולהיעזר בשירותי קונסיירז' מקומי.

מבחינת הז'אנרים, כמובן שאפשר למצוא בעיר דוגמאות מצויינות לכל אחד מהמטבחים המתמחים היפניים - קאיסקי (לרוב קא'פו קאיסקי), סושי, טמפורה, סובה, איזאקיה, נאבה לסוגיו, אונאגי, יאקיניקו, יאקיטורי, פוגו, טונקאטסו, קושיאקי, אוקונומיאקי, יפני "מערבי" ושלל מטבחים יפנים אזוריים - קיושו, אוקינאווה, הו'קאידו וכו' אבל גם מסעדות צרפתיות ואיטלקיות ברמה דומה לטובות שבמדינות המקור ועוד דוגמאות טובות למטבחים אתניים רבים. בנוסף, אפשר לאכול היטב כמעט בכל תחום מחירים ובביקור כדאי לגוון, גם משום שמסעדות מאותו ז'אנר מגישות תפריטים עונתיים המתחלפים מדי חודש בערך ויש בהם מצרכים דומים ואם תאכלו רק במסעדות קאיסקי וסושי מכוככבות מישלן סביר שתאכלו ארוחות דומות זו לזו.

דבר אחרון - קצת היכרות עם נימוסי שולחן ורגישות תרבותית בכלל ישפרו את החוויה מאד והדבר נכון ככל שמעפילים במעלה הסקאלה הגסטרונומית. נסיון בשימוש בצ'ופסטיקס, תשומת לב לכל נגיסה, שפת גוף קצת פחות מתפרצת כלפי מעלה מהמקובל במקומותינו, ווליום נמוך, לא לנגב את המצח עם המגבת לידיים, לא לאחר וכו'... דמיינו שאתם בסרט יפני :)