פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקור במסעדת "מול הים" - הפתעה מענגת  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/06/2014 | 13:21
23
2447
גילוי נאות: למסעדת "מול הים" שנמצאת בקרית ים, מול הים (מתבקש...), הגענו דרך ידיד שהמסעדה שלו אך בפועל אביו מבשל במסעדה ומנהל אותה.
לדבריו המסעדה היא בסגנון מסעדת הפועלים "מעיין הבירה" שבעיר התחתית חיפה רק "חצי במחירים". מקווה שתסלחו לי כי מחירים מדוייקים אני לא זוכרת, אלא טווחי מחירים.
כשהיינו באזור הקריות לסידורים, הזדמנו אל המקום ולא התאכזבנו.
ההנאה מתחילה בעיצוב המסעדה שהוא שובה לב. מחוץ מלמסעדה הקירות מצויירים בעליזות וכשנכנסים למסעדה רואים שהיא מעוצבת בסגנון ימי - כלומר, עוגנים והגאי ספינות תלויים בכל מקום, רשתות וחבלים, חולצת פסים שתלויה על הקיר ויצורים ימיים שפעם שטו באוקיינוס. המסעדה עצמה רחבת ידיים והשולחנות והכסאות עשויים מעץ כבד, נוחים ויציבים.
המלצרית שלא ידעה שאנו חברים של בעל המקום ניגשה אלינו מיד ותקשרה בעיקר ברוסית (בעלי דובר את השפה). אני מניחה שאם היה צורך בעברית, לא היתה בעיה. התפריט גדול ומגוון והמחירים ממש מצחיקים.
היא המליצה על כמה מנות ואנחנו שדי בקיאים באוכל רוסי בחרנו מרק סלנקה, עוף טבק ומנטי בקר-דלעת. הסברים על המנות יבואו בהמשך לטובת מי שאינו בקיא במטבח הרוסי ושלוחותיו.
האוכל הגיע די מהר.
מרק סלנקה הוא מעין שילוב של מרק צח עם נזיד. זהו מרק על בסיס ציר בשרי (בקר או עוף) שכולל כמה סוגי נקניק, ירקות שורש ותבלינים לכיוון המלוח-חמוץ. מרק הסלנקה שהזמנו היה מצוין (המחיר היה בסביבות ה 20+ או 30). הוא איזן יפה בין מליחות, קצת חמיצות ושמנוניות במידה. ניתן היה להרגיש שהוכן לא מזמן וחומרי הגלם היו טריים.
עוף טבק היא מנה קווקזית-גיאורגית (גרוזינית) שמכילה עוף שלם שלמעשה מבושל בעישון בשלמותו בעזרת טוסטר פרס גדול. התוצאה היא עוף בטעם מעושן ועסיסי מאוד. המנה שלנו היתה לא פחות מנפלאה והיתה ענקית! בקושי הצלחנו לסיים אותה (עלתה בסביבות 50 שקלים).
מנטי היא מנה קווקזית שמכילה מעין כיסונים (קצת דומה לבאו סיני אבל קטן יותר) שממולאים בדרך כלל בבשר טחון. המנטי שאנחנו הזמנו היה ממולא בבשר בקר טחון ודלעת. הססתי מעט כי יש לי בעיה עם דלעת - היא בדרך כלל לא טעימה לי - אבל לקחתי את הסיכון. המנה מוכנה במקום עם רגע הזמנתה וצוין בפנינו כי ההכנה תיקח זמן (כחצי שעה-40 דקות). זה בערך הזמן שבו היא הגיעה והיתה מושלמת מכל בחינה. מרקם הכיסונים היו נימוח בפה והטעמים של הבקר והדלעת במילוי השתלבו בצורה נפלאה. התבלון היה מדויק מאוד ולסיכום: המנה הכי טובה שאכלנו במסעדה. המנה מכילה שניים או ארבעה כיסונים גדולים ועולה 35 שקלים לערך. הבעיה היחידה היתה כנראה קשורה לשפה, כי בעלי לא הבין שאת המנה הם עושים במינימום של שתי הזמנות (כלומר, אם מבקשים מנה אחת, הם לא עושים אותה, בשל המאמץ והזמן שלוקח הדבר). כך קיבלנו שתי מנות (כלומר כמות כפולה) ולקחנו אחת מהן הביתה כי פשוט לא יכולנו לסיים. המלצרית התנצלה על אי ההבנה, אך לא הציעה פיצוי כלשהו.
זו היתה ה"נפילה" היחידה בכל הביקור ונראה כי היא נעשתה בתום לב ונבעה מקצר בתקשורת. בכל מקרה נהננו מאוד ביום שאחרי מהמנה הנוספת.
לקינוח תכננו לקחת בלינצ'ס במילוי פירות יער וקצפת, אבל בשלב הזה בקושי נשמנו מרוב שהיינו מפוצצים.
המקום פתוח כל יום, ובסופ"שים רצוי להתקשר ולהזמין כי יש קליקה קבועה של לקוחות שגודשים את המקום.
תמונות של המנות בקרוב :)