פורום ביקורת מסעדות
נושא: ראמן ושאר מתספי קלוריות  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/06/2014 | 13:39
669
ראמן - מרק איטריות סיני לכאורה שהיה במשך שנים לא יותר מאמצעי השלמת קלוריות לגברים שהדיאטה היפנית לא מספיקה להם, זוכה מזה שנים לא מעטות לעדנה מחודשת. האתגר - להגיש מנה גדולה, משביעה ועזת טעם במחיר שלא עובר כמעט לעולם את סף 10 הדולרים בטוקיו. במנה כזו יש לעתים קרובות 350 גרם של אטריות מבושלות ומרק שאחוז המוצקים בו גדול והכנתו מורכבת משלבים רבים. יש סגנונות רבים למנה - ממרק טונקוטסו בסגנון האקאטה או נגהמה - שעשוי מעצמות חזיר מורתחות עד להתפוררות (מסריח מאד לטעמי) עם אטריות דקות, דרך מרקים מבוססי עוף שהטוב בהם מוגש ב AFURI וכלה במרקים על בסיס שרימפס כמו ב GONOKAMI SEISAKUJO שמתמחה בטסוקמן (אטריות המוגשות, קרות או חמות, בנפרד מהמרק). עוד מומחה טסוקמן שרציתי לציין לטובה הוא WARITO שהמרק בו מעורב ממספר חיות... 
 
אוקונומיאקי, טאקויאקי, יאקיסובה, מונג'היאקי - העיקרון בכולם דומה - הרבה בלילה, לפעמים עם ירקות, לפעמים עם אטריות, לפעמים עם תמנון ושאר מרכיבים מטוגנת על פלאנצ'ה. טאקויאקי משמש כאוכל רחוב-פחות-או-יותר והשאר כחווית אכילה חברתית. כולם חוץ ממונג'ה שייכים מסורתית לאזור אוסקה בעוד שמונג'ה (גירסה קצת יותר נוזלית) מגיעה מטוקיו. שווה אולי לנסות פעם אחת, אבל זה לא איזה קסם.
 
אודון - בדומה לראמן - מנות גדולות של אטריות במרק - האטריות עבות מאד בד"כ ובעלות מרקם מצויין. המרקים בד"כ פחות יצירתיים. מתאים ליום חורף קר.
 
נ.ב. אטריות דאן-דאן סיניות עברו טרנספורמציה ביפן לסוג של ראמן מרובה נוזלים. לאחרונה נתקלתי ב"חדשנים" בסא'פורו שמגישים דאן דאן בלי מרק! וכנראה לא יודעים שהם חוזרים למעשה למקור.