פורום ביקורת מסעדות
נושא: אל ג'מילה, אתמול  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 05/07/2014 | 14:14
8
543
אחרי הביקורת המשתפכת של שגיא כהן (למרות שהוא ממש לא המבקר האהוב עלי) חשתי רצון לנסות את המסעדה הערבית החדשה באזו שוק הפשפשים שאמורה לשלב מטבח ערבי ובישול עילי. אני ממש לא הייתי היחיד אצלנו והתאספנו לנו שבעה אנשים לנסות את המקום. אולי הייתי צריך לבדוק ביקורות אחרות לפני זה.
מההתחלה היו סימנים בעייתיים. המקום לא היה ממוזג, ולמרות שיש מאווררי תקרה הם לא בכל מקום במסעדה. למזלנו המסעדה היתה חצי ריקה אז יכולנו לעבור מהשולחן שהוזמן. המסעדה, אגב, נשארה חצי ריקה כל הערב.
בגלל שזה רמדאן עכשיו, הצוות לא היה במצב משהו אחרי צום של יום שלם, אז גם השירות היה רחוק מלהיות מדהים, אבל זה דבר מובן בחודש הזה ואני יכול לקבל את זה.
הבעיה שלי היתה עם האוכל עצמו.
יכול להיות שזה רק הטעם שלי - אני אוהב מטבחים עשירים בטעמים ואולי ציפיתי למשהו אחר - אבל האמת היא שהאוכל פשוט לא היה כזה מלהיב. נאמר מנה שנשמעה אחלה - שיפודי קלמארי ממולא בקלמארי קצוץ ושרימפס. אז זה היה בדיוק מה שפורסם והמנה היתה נדיבה אבל חוץ מהטעמים המקוריים של המרכיבים הנ"ל לא היה שום טעם נוסף. היו מנות עם טעמים שממש הרגישו לא נכונים כמו שקדי העגל שהרוטב לא ממש התאים לבשר. השיש ברק היה כופתאות, ואי אפשר ממש לפספס עם כופתאות, אבל כשאני חושב על כל מיני מאכלים גיאורגיים (או סינים) שמכניסים את הכופתאה לפה והוא מתפוצץ מטעמים... כאן זה לא היה.
למנות העיקריות הזמנו בעיקר מנות דגים ואני מנת כבש. הדגים היו בסדר כזה. הכבש לא היה עשוי מספיק. מצד שני מנת הכבש הגיעה עם רוטב (כתוב שהוא מבוסס יוגורט) מופלא בתחתית הצלחת ועלי גפן ממולאים נהדרים. אבל זו בעיה כשבמנת צלעות כבש לא זולה צלעות הכבש הן החלק הכי פחות טעים במנה. הייתי שמח אם הם היו עושים מנה רק של עלי הגפן.
לקינוח הזמנו שני קינוחים במחירים מאוד סבירים של שלושים ש"ח למנה. אחד היה חביתיות ממולאות ב, אה, תערובת שקדים ואגוזים נדמה לי. המנה כלל ארבע חביתיות קטנות אבל הגיעה תוך חצי דקה - וקרה. כלומר, מוכנה מראש ויש מהמקרר. כזכור, מדובר בחביתיות. קרות. זה היה ממש לא לעניין. קינוח נוסף היה המלבי שטעמתי ממנו ביס אחד ומשהו בו גם גרם לי לא לרצות עוד ביס, אבל אני  כבר לא זוכר בדיוק למה. טעם מוזר כלשהו.
לסיכום, המקום עושה רושם ראשוני של "מטבח שף". המחירים לא יקרים בכלל, אבל האוכל עצמו הוא לא משהו שעושה ממש חשק לחזור ולא מצאנו שם שום דבר מלהיב.