פורום ביקורת מסעדות
נושא: Sushi Yasuda  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/07/2014 | 09:58
3
490
מתוך סיפור הטיול שלנו בצפון-מערב ארה"ב והעיר ניו י... בבלוג שלי באתר למטייל:
 
בערב יצאנו לאכול במסעדה Sushi Yasuda, הזכורה לי לטוב מביקורים קודמים ולא התאכזבנו גם הפעם. מי שרוצה להכיר סושי אמיתי מהו, כדאי שישכח מה הוא מכיר בארץ ויגיע לכאן לסושי אמיתי.

המסעדה איננה מפוארת בחזותה, אך היא מדורגת ב-Zagat בציון 28/22/24 (ה-28 מתוך 30 זה על האוכל, ה-22 על הדקור ו-24 על השרות) וב-*** ב-New York Times (המכסימום שם זה ****). באופן מוזר אין לה כוכבי מישלן. אם אני משווה אותה ל-Tamarind Tribeca, בעלת כוכב המישלן, שבה אכלנו בערב הקודם, אני נוטה להסכים יותר עם הדרוגים של Zagat וה-NYT ובעינינו Sushi Yasuda עולה על Tamarind Tribeca בהרבה וזה עוד מפי אנשים כמונו, שמאוד אוהבים אוכל הודי.
 
די חששתי האם אשתי ובתי יהנו, לאור העובדה שהן טעמו עד כה "משהו" הקרוי סושי רק בישראל ונהנתי מאוד לראות ששתיהן מאוד נהנו, הבינו את פער האיכויות האדיר ובאופן לא מפתיע, לאחר שסיימנו לאכול את "בחירת השף" (Omakase - שיטה שבה אתם מפקידים עצמכם בידי השף והוא בוחר לכם את המנות), הזמנו מנות נוספות, בחירה שלנו, שנעלמו מן השולחן מהר מאוד...  ואז הזמנתי סיבוב נוסף של המנות שערבו לחיכנו...
 
בארץ, מגוון הדגים המשמשים בסושיות הוא דל ביותר ובחלק מהמקומות משתמשים בדג מהקפאה, דבר שהיה גורם לכל סושי מאסטר יפני לבצע מייד חרקירי. בארץ, בדרך כלל, הדג גם מגיע בכמות של דוגמית ועיקר המנה הוא האורז. כאן, ללא ספק, הדגים ופירות הים הטריים, הם הכוכבים האמיתיים והדומיננטיים של המנות השונות.
 
בדיעבד, הסתבר לי שהשף, Naomichi Yasuda, שאת שמו המסעדה ממשיכה לשאת, עזב את המסעדה ואת ארה"ב וחזר לטוקיו כבר בסוף ינואר 2011, אך אם לשפוט לפי הנאתנו מהביקור באוגוסט 2013, מחליפיו ללא ספק שומרים על רמה גבוהה.
 
בניגוד להרבה מסעדות, שבהן בעת קבלת החשבון, מופיע בתחתיתו הכיתוב: Service Not Included ויש המגדילות לעשות וכבר מחשבים לכם טיפים באחוזים של 18%, 25% וכד', הרי שכאן הכיתוב הוא משהו בנוסח: "העובדים כאן מרוצים מאוד מהמשכורת והתנאים הנילווים שהם מקבלים ולכן אין צורך בדמי שרות וטיפ איננו מקובל כאן".
 
עלות: $260.76. יקר, אבל תענוג !
 
אז אם זה לא השתנה מאז אוגוסט 2013, הרמה גבוהה, העלות שצוינה שם היתה לשלושה כולל שתיה ואין צורך בהוספת טיפ. אני והגרגרנית התחלנו עם בחירת השף ותגברנו זאת בוד שני סבבים של מנות שאנו בחרנו. הגרגרונת אכלה א-לה-קארט מרק מיסו ואחריו בחירות שלה. לגבי הטיפ, למרות שראינו את ההערה בחשבונית וליתר בטחון, שאלתי שוב את המלצר והוא עמד על זה שלא מקובל טיפ במסעדה זו.
אני מתנצל על איכות התמונות, שנובעת מכך שהמבזק עשה לי צרות באותו ערב.