פורום ביקורת מסעדות
נושא: שישי בערב- מסעדת קלמטה בכיכר קדומים ביפו.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 24/08/2014 | 09:58
1
399
ניצלנו את הביביסיטר אין האוס שהיה לנו (סבא וסבתא- אין עליכם!) ויצאנו לארוחת ערב מוקדמת בנמל. הזמנתי מקום יותר משבוע מראש, וביקשתי מפורשות לשבת ליד החלון ממנו רואים את הים. הובטח לי טלפונית שאנחנו הראשונים שהזמנו ואין בעיה. הגענו למסעדה בדיוק בשעה היעודה (18:30). בחלל המסעדה יש 7 שולחנות צפופים מאד. 3 מהם ליד החלון. שנים מהם היו מאוכלסים והשלישי ערוך לחמישה אנשים. המלצרית התנצלה ואמרה שאין לה מקום ליד החלון כמו שאנ ירואה. אמרתי שהבטיחו וענתה שלא יכול להיות כי הם לא מבטיחים בטלפון . ביקשנו לשבת בשולחן הנוסף, שהיה אמנם ערוך לחמישה אבל בפועל התאים לארבעה בקושי (על שולחן אחר כזה ישבו זוג) והיא לא הסכימה. בלית ברירה התיישבנו בשולחם אחר, מבואסים. החלל אמנם יפה עד מאד אבל צפוף ואם לא יושבים ליד החלון קצת מחניק שם.
אחרינו הגיעו ארבעת השולחנות האחרים. כ-ו-ל-ם אמרו למלצרית שהזמינו מראש והבטיחו להם טלפונית שישבו ליד החלון. לכולם היא ענתה את התשובה שענתה לי. שיטת מצליח? בכל מקרה, אותי זה הרגיז כי זו היתה הסיבה העיקרית לבחור במסעדה הזאת (רצינו ים ושקיעה ורומנטיקה גם אם על חשבון איכות האוכל).
בשלב הזה קצת יצאה לנו הרוח מהמפרשים אבל הזמנו לאכול כי היו לנו כרטיסים להצגה ב21 ולא יכולנו לחשוב על PLAN B.
היות ובאנו אחרי ארוחה גדולה אצל שי זלצר לא היינו רעבים מאד, ולכן הזמנו סלט יווני לאיש הצמחוני , לחם עם מטבלים וסלט פירות ים עבורי, תוך שאנו מציינים מפורשות שנרצה לקבל את האוכל יחד ואין פה עניין של מנה ראשונה ועיקרית.
בפועל הלחם הגיע עם הסלט. 4 פרוסות עבות וטעימות של לחם שאור זיתים עם שני מטבלים (18 ש"ח) וסלט גדול עם כמה סוגי עגבניות וגבינת מאירי נימוחה. סלט מעולה באמת. ישבנו, חיכינו, אחרי כמעט 10 דקות הצלחנו לתפוס את המלצרית (יש להם חלל נוסף למטה בכיכר והמלצריות מתזזות למעלה ולמטה) ושאלנו מה עם המנה שלי. אמרה שעוד רגע היא תגיע. בשלב הזה אמרתי לאיש שיתחיל לאכול ולא יחכה לי ונשנשתי מהלחם. התחיל ואף סיים והמנה שלי איננה. שאלנו שוב. אמרו עוד רגע. עבר רגע, עברו אף שניים. 25 דקות אחרי המנה שלו הגיע המנה שלי. בשלב הזה הייתי כבר עצבנית מאד. נשנשתי מהמנה- קלמרי ושרימפס טבולים בתועפות איולי על תפו"א מדורה (52 ש"ח) והמלצרית הוציאה לנו כפיצוי צ'ייסרים שלא רצינו. לא רציתי לעשות מהומה כדי לא להרוס לגמרי את הערב אבל פייר? התבאסנו.
אחרי המנה הזאת כבר התאחר לנו הזמן ולא התחשק לנו להישאר אז הזמנו חשבון וברחנו.
המיקום מנצח (בעיקר ליד החלון הבלתי מושג) והאוכל טעים, אבל השירות הו כה חובבני ולא מסביר פנים. לא נחזור.