פורום ביקורת מסעדות
נושא: עוד דיווח על מסה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/09/2014 | 22:55
10
924
לדיווח המלא בבלוג פה גדול- מסה
 
אחרי התלבטות קלה איפה לחגוג יומולדת (מסה, פופינה ופרונטו), מה שעלה בגורל - מסה.
 
  • בהתחלה הוגש לנו לחם  על חשבון הבית. הלחם כלל פרוסות חלה מתקתקות וכמו כן לחם נוסף אוורירי ופריך.  הוא הוגש עם כמה מטבלים: שמן זית ובלסמי, סלט סלק וממרח לימונים עם הריסה. הכל היה טעים, בעיקר האהבתי את הסלק המתובל כמו כן הוגש מרק עגבניות קר עם חצילים שהטעם שלו היה כמו רסק עגבניות  (זה לא משהו שמגישים בין המנה הראשונה לעיקרית?)
 
  • מנה ראשונה נפלה על פולנטה רכה של תירס טרי ופורטובלו, ביצה עלומה ושמן כמהין (68 שקל): כל מה שכתבו מקודם נכון. מנה מ-ד-ה-י-מ-ה! הפולנטה היתה רכה, קרמית וטעימה, הפטריות ושמן הכמהין הוסיפו טעם אדמתי עשיר, והביצה עם החלמון הנוזלי וחתיכות הפרמזן הפכו את המנה למנה אדירה. אכלתי כל כך לאט שלא יגמר.
 
  • למנה עיקרית הוזמנה פרגית על גריל פחמים עם ירקות אנטיפסטי צלויים (88) : נכון, פרגית  אינה הבחירה האולטימטיבית במסעדה כמו מסה (האישה בחרה) אך זו היתה גם מנה מצוינת. המנה כללה שיפוד פרגית פריך, תפוחי אדמה, קישואים ועגבניות. הפרגית היתה פריכה מאוד ולוותה ברוטב מתקתק ועדין שלדברי המלצרית הורכב מבצלי שאלוט. תפוחי האדמה היו טובים, הירקות היו חמים ומצוינים, בעיקר הקישוא שנצרב על הגריל והיה נהדר. מנה מאוד טעימה.  החיסרון היחיד היה גודל המנה- היא לא תשביע לבדה אדם רעב ממוצע. 
 
  • המנה העיקרית השניה היתה צלעות בייבי טלה  בפונדו לימון, בישבש אבוקדו וקרם צ'ילי ותפוח אדמה (176): היו במנה 3 צלעות במשקל 200 גרם סך הכל. הן היו רכות, עבות, עדינות בטעמן אך טובות מאוד, עם מעט שומן סביב העצם. הצלעות לוו ברוטב מתקתק נהדר של יין אדום ובפונדו לימון. שילוב מענג של טעמים שהיו תענוג לחיך. 
 
  • לקינוח לקחנו על קסטת ריבת חלב וקציפת לוטוס (52): "הקסטה" כללה שתי פרוסות בצק עלים פריך, במילוי ריבת חלב וקרם וניל וקציפת לוטוס נדיבה במיוחד. המילוי הוגש קפוא למחצה (היה עדיף לדעתי אילו לא היה מוגש קפוא, אלא מופשר וככה היו מרגישים יותר את הקרם), ואמנם לא הרגשתי את ה"וואו" שהיה בשאר המנות, אך זה היה קינוח מוצלח בעיקר בזכות קציפת הלוטוס הנהדרת. 
 
  • כמו כן קיבלנו על חשבון הבית ליום ההולדת קינוח קרם אספרסו  ושקדים מסוכרים עם מאפה גבינה עדין (46): המנה הכילה מוס שוקולד אוורירי ומצוין ששולבו בו פולי קפה, שקדים ומאפה גבינה בתחתית הכוס. המוס היה מעולה, מוס אמיתי ולא מאבקה , הקפה היה הדומיננטי והוסיף מרירות, הגבינה היתה טובהוהכל ביחד היה תענוג. קינוח אדיר. קינוח שבול התאים לי כמי שאוהב קינוחים עם קפה.
 
לסיכום:
חוויה של טעמים בכל מנה ומנה. הכל היה מצוין, אבל 3 מנות היו לא פחות ממדהימות- פולנטה, צלעות טלה והקינוח אספרסו. המחירים לא זולים, אבל גם לא יקרים באופן חריג.
סך הכל שילמתי 384 שקל לפני שתיה (כאמור הלחם והקינוח אספרסו היו על חשבון הבית), סכום הוגן מאוד. השירות היה מוקפד עד הפרט האחרון, דוגמא ומופת לכל מסעדה. האווירה במסה, מיותר לציין, נהדרת ומאוד מתאימה ליום הולדת. מה שברור לי- לא אחכה עד היומולדת הבא כדי לחזור למסה. זה יקרה הרבה יותר מהר.