פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקורת על מסעדת אלרידא בנצרת  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 27/09/2014 | 02:41
11
586
קצת באיחור אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא...
בשבת של ה 7/9 במסגרת אירוע בנצרת "בטוח פתוח" שהיה די מהנה גם אם לא חידש הרבה (סיור בשוק, כנסיות וכו'), סעדתי במסעדת אלרידא שנמצאת מול כנסיית הבשורה. היינו חמישה אנשים וזו הייתה לי הפעם השלישית במסעדה. בפעמיים הקודמות נהניתי עד מאוד, בעיקר מהמנות הראשונות (סלטים, מרק). אפשר לומר שממש ציפיתי בהתרגשות לפעם השלישית...
כשהגענו הצטערנו לראות שהתפריט צומצם באופן רציני. חלק מאיתנו קיבלו תפריט מלא שחציו לא היה רלוונטי וחלק קיבלו את התפריט המקוצץ. הזמנו שני סלטים שזכרנו לטובה מהפעמים הקודמות: 
סלט בייביס שכלל תפוזים, פיסטוקים ועלי בייבי וסלט ג'רג'יר ופירות יער. שניהם עולים 44 ש"ח ומגיעים עם לחם הבית שנאפה במקום עם שלל גרעינים ותבלינים שלמים. חוץ מזה הזמנו מנה שנקראת סטייק ריסאן שזו גבינת עזים מוקפצת עם ירקות כמו פטריות, ארטישוק, פלפל ובצל בכמון, קינמון ועוד תבלינים (68) וגם הזמנו מסחאן שזו מעין פיצה ערבית עם בשר טחון עליה (גרסת המקום) מחירה כ 60 פלוס, אני לא זוכרת כמה בדיוק.  
כאן המקום להקדים ולומר שמה שכבש אותי במקום בפעם הראשונה ואח"כ גם בשנייה הוא שדאהר, בעל המסעדה וגם השף, מבשל בפרשנות אישית משלו אוכל ערבי בהשפעות שונות ולא מתחנף לאף אחד. חומוס למשל לא תמצאו כאן וגם לא את שאר המנות הצפויות והמסורתיות של המטבח הערבי/מזרחי. בפעם הראשונה אכלתי מרק ארטישוק מתובל עם הל שהתבשל במשך כמה שעות טובות על ציר מרק עוף והיה אלוהי. התחשק לי לשיר ממש. 
אבל לענייננו. 
הסלטים היו מצוינים כתמיד. סלט הבייביס והתפוזים הצטיין בפריכות של הבייביס, פלחי תפוז מפולטים כהלכה, פיסטוקים שהשתלבו מצוין ורוטב שהיה עשוי על בסיס הדרים (למסעדה יש עצי הדר שהם מגדלים בחצר). מצד שני, קצת חסרו לי הקמקווטים שהוגשו בתוך הסלט בפעם הקודמת שהוסיפו מתיקות ומרקם שונה ומיוחד. סלט הג'רג'יר ופירות היער הוגש הפעם עם תאנים חתוכות בנוסף לפטל ולרימון שהוסיפו עניין רב ומתיקות שהלכה מצוין עם החמצמצות הכללית של הסלט. בנוסף, הפטריות והג'רג'יר נתנו תמיכה נייטרלית בטעם ותמכו בכל השילוב המתוק-חמצמץ הזה וכמובן הוסיפו פריכות. בפעמים אחרות שאכלתי את הסלט הוא הגיע עם אשכוליות אדומות שגם הפתיעו והוסיפו מימד נוסף, מריר במקצת. הלחם הגיע והיה טוב, אם כי פחות טוב ממה שזכרתי בפעמים הקודמות וקיבלנו רק סלסלה אחת למרות שהוזמנו שני סלטים והיינו ארבעה אנשים. הערנו למלצר על כך והטעות תוקנה מיד. 
סטייק הריסאן הגיע מלווה עם פיתות חמות לניגוב והיה מעולה. גבינת העיזים המלוחה השלימה את הטעמים המתקתקים של הירקות המוקפצים (ללא תוספת מלח) בכמון וקינמון והפיתות היו נחוצות ביותר לניגוב הרוטב הממכר. לאחר מכן הגיעה מנת המסחאן שהייתה טובה אך לא יותר מכך. הבצק היה דק וטוב וכן גם התיבול של הבשר הטחון אך זו לא הייתה מנה שיש מה לכתוב עליה הביתה. 
המנות היו גדולות יחסית והתחלקנו בהן בממוצע שניים-שלושה אנשים. הוזמנו שני סלטים, שני מסחאן ושני סטייק ריסאן. יצאנו שבעים מאוד. 
השירות היה קשוב למדיי פרט לעניין הלחם הנשכח וסה"כ לא נרשמו תקלות. 
למרות שהביקור הנוכחי היה פחות מלהיב משני הביקורים הקודמים, אני מאוד ממליצה על המסעדה למי שמחפש משהו מעבר למסעדות הרגילות של נצרת (קצת קשה בעצם להגיד רגילות, כי זו עיר מדהימה מבחינה קולינרית). זו אפשרות להתרשם ממטבח שף אישי בזוית שמושפעת מאוכל ערבי. אך אל תצפו לקלאסיקות או מנות מתחנפות!
לעניות דעתי יש כאן יד אמונה מאוד על התיבול ועל שילוב הטעמים וכמעט כל מנה שטעמתי ישבה לי בול בפה. זה אינו דבר שכיח במדינתנו. 
גילוי נאות: המנות העיקריות הרציניות עולות כאן בטווח של 90 עד 130 שקלים ואותן לא ניסיתי. אשמח אם מישהו ינסה וידווח כאן בפורום.