פורום ביקורת מסעדות
נושא: אוחת ערב טעימה ונעימה(ולעיתים אף מפתיעה) בדלידה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/10/2014 | 14:27
18
767

לפני כמה שבועות אבא שלי היה בנסיעת עבודה בחו"ל, ובאופן ספונטני החלטתי לצאת עם אמי להתאווררות קלה והוחלט על דלידה.
אחרי העבודה אספתי אותה מביתה ואפילו צלחנו בזמן סביר מאד את הפקקים של שעת הערב המוקדמת.

דלידה היא מסעדה בר במתחם של שוק לוינסקי(זבולון 7 זו הכתובת המדויקת).
מקור השם הוא בדלידה שהיתה זמרת ושחקנית מפורסמת ממוצא מצרי – איטלקי.
במסעדה מקומות ישיבה בפנים ובגינה בחוץ. אנחנו ישבנו בפנים(בחוץ מותר לעשן), לאורך כל הערב שמענו מוזיקה מסגנונות שונים, והיו כמה רגעים שהרגשנו שהמוזיקה מעט רועשת עבורנו. התאורה קצת אפלולית, העיצוב נעים והקהל היה מגוון וכלל צעירים לצד מבוגרים יותר.
 
תחילה קיבלנו לשולחן צלוחית עם שעועית לימה בשרנית בתיבול מוצלח. זו היתה קבלת פנים נעימה וטעימה על חשבון הבית שבישרה על הצפוי לנו.
 
 
בהמשך חלקנו בינינו כמה מנות:

כרובית על יוגורט היתה מנה של פרחי כרובית מטוגנים שנחו על מטבל יוגורט מתובל וטעים.
גרסא טובה ומוצלחת של מנה מאד פופולרית. 21 ש"ח.
 
סלט של חציל שרוף עם קוביות תפוחי אדמה מדורה היה עבורי הפתעה מאד מהנה.
בסופו של דבר סלט של חציל שרוף זו מנה נדושה, אך כאן הטוויסט עם תפוחי האדמה נתן לה כיוון שלדעתי שידרג אותה מאד. בהחלט מסוג המנות שארצה להכין בבית. 19ש"ח.

טרטר דג ים היתה מנה שמלבד הדג הכילה המון ירקות כעגבניות, בצל סגול, צנוניות וצ'יפס במיה, ומעל לכל נח לו יוגורט עזים לא רע.
המנה היתה טובה אבל הייתי שמחה ליותר דג ופחות ירקות, במיוחד משום שהדג היה טעים מאד. 42ש"ח.

סלט של קולורבי אפוי עם גבינה עזת טעם(לצערי שכחתי לרשום את שמה), עלים ירוקים ושקדים לא עבד עבורנו ולא הצלחנו להנות ממנו. המרכיבים לא התחברו לנו לכלל מנה אחת ולא הבנו מה היתה כוונתו של מי שהגה את המנה הזו. 33ש"ח.

סלט זוקיני נא היה כבר סיפור אחר, סיפור הצלחה אמיתי.
מדובר בסלט עשיר שמכיל פרוסות זוקיני טרי, ארטישוק רומאי, עגבניות שרי, זיתי טאסוס, בצל סגול, גבינת באפלו ורוטב פלפלים נהדר.
ביום יום איני נוהגת לאכול זוקיני טרי כך.  למען האמת אני עדיין זוכרת כיצד חברה קנדית שהכרתי בימי האוניברסיטה הכינה סלט זוקיני טרי לארוחת ערב סטודנטיאלית אי שם בתחילת שנות התשעים וכולנו חשבנו שהיא מוזרה...הפעם אהבתי את הזוקיני הטרי ואת שאר המרכיבים שהשתלבו כאמור לסלט עשיר מאד וטעים מאד. זהו בדיוק הסלט שלא תמצאו בכל מסעדה שניה, כזה שמזמן לך הפתעה נעימה. 42ש"ח.

מנת טורטליני ריקוטה הגיעה בצלחת עמוקה ובה היו שלושה טורטליני במילוי ריקוטה, מנגולד וחמוציות ואיתם ברוטב היו עגבניות שרי, פטריות מסוגים שונים ומנגולד. מעל הניחו פסי גבינה דקים. בשלב הזה היינו כבר מלאות אבל לא עמדנו בפיתוי: הפסטה היתה עשויה במידה הנכונה, המילוי טעים והרוטב עשיר ונהדר. מפאת היעדר המקום לא סיימנו אותה ואכלנו בעיקר את הטורטליני המצויינים. 48ש"ח.
 
חשוב לציין שכל המנות שבחרנו היו ללא בשר מכיוון שאמי לא אוכלת בשר, אבל בתפריט יש גם מנות בשריות.
 
עם המנות קיבלנו תחילה חצי כיכר לחם לבן עם קרום קשה שהיה טרי וטעים,  ויותר מאוחר פרוסות לחם פירות יבשים מצויין. לא חוייבנו עליהם.
 
לקינוח חלקנו פנקוטה טעימה מאד עליה נחה שכבת תאנים טריות ומעל אטריות קדאיף.
זה היה קינוח טוב מאד שניתן למצוא במסעדות רבות, אבל כאן קיבל פרשנות שאנחנו חשבנו אותה לחיננית. הקינוח המשיך את הקו  החיובי של הארוחה כולה, והיה אידיאלי לחלוקה על מנת לסיים את הערב עם מתוק בפה. 32ש"ח.
 
שתינו חצי קנקן סנגריה לבנה עם פירות שהיה קליל מאד והתאים לנו. 52ש"ח. שתינו גם מים קרים שהיו טעימים.
 
 
השירות היה מצויין – יעיל ומאד ידידותי.
המלצריות ששירתו אותנו ידעו לפרט היטב על כל אחת מהמנות והיו מאד נחמדות. אחת מהן הזמינה אותנו לצ'ייסר של משהו אלכוהולי מתקתק וזו היתה מחווה כיפית(וגם משעשעת משום שאמא שלי לא הבינה תחילה מה היא רוצה מאיתנו...)
 
לפי החשבון היינו צריכות לשלם 289ש"ח על הכל, שזה תימחור הוגן לדעתנו, אבל בפועל הודות לכרטיס בייגלה שילמנו 200ש"ח בלבד(היה להם מבצע כלשהו באותה תקופה), מה שהפך את הארוחה ל-VFM מצויין במיוחד.
 
 
מאד נהננו מהארוחה!
למעט הקולרבי האפוי, אהבנו את המנות כולן,  חשבנו שחלקן עם טוויסט מעניין ושהשירות וקבלת הפנים נעימים במיוחד. נחזור לנסות מנות אחרות בהזדמנות.