פורום ביקורת מסעדות
נושא: ציונה בנס ציונה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 25/10/2014 | 21:26
9
816
איזו הפתעה!
 
אחרי ביקורון ביקב ספרה בקיבוץ גת, התחלנו לחזור צפונה ותהינו איפה לאכול. אימי זכרה שאכלה בציונה לפני כמה חודשים עם חברה ונהנתה מאוד.
 
התקשרנו להזמין מקום ונענינו בחיוב.
ציונה שוכנת במבנה ישן ונעים עם גינה רחבה ברחוב הראשי(נדמה לי) של נס ציונה. את הראשיות הזו לא מרגישים עקב המיקום הפנימי על הציר הראשי.
בשעה 13:00 ביום שבת המקום היה אדם. הושיבו אותנו בשולחן עגול בחלל הפנימי, ואמנם היה מעט רועש, אך האווירה מאוד נעימה והעיצוב, שהרבה ממנו מוצא למכירה, מעניין את העיניים.
התפריט מגוון, ללא בשרים, ועם היצע צמחוני וטבעוני רחב.
 
מיד לאחר לקיחת ההזמנה הוגש לנו לחם אגוזים שחור וטעים , חמאה וריבת חבושים מעולה תוצרת בית. כן, כן, ככה סתם, ללא חיוב וללא הודעה מוקדמת פונקנו במנת לחם. ככה צריך לעשות את זה.
ואם לא די, לאחר עריכת השולחן ניגשו אלינו ואמרו שהתפנה שולחן גדול יותר, ומציעים לנו לעבור אליו כי אולי יהיה מעט צפוף לשלושתינו בשולחן הנוכחי.
 
למנה ראשונה חלקנו סלט אטריות סובה(52) שהיה הפתעה ענקית!
הסלט, שהורכב מאטריות סובה(כוסמת) קרות, מלפפון, צנונית, כוסברה וחטיפים פריכים שלא זיהיתי את מקורם, היה לא פחות ממדוייק!
הרוטב על בסיס סויה ושמן שומשום היה מתקתק רק במידה ולא מלוח מדי, כמו שהרבה מהרטבים האלו נוטים להיות. אחד הסלטים הטובים שאכלתי לאחרונה.
 
עקריות:
המבורגר צמחוני(56) - המנה שלי. וואו איזו מנה!
זו לא רק הקציצה, שאומנם לא קלאסית בעליל, אלא לכיוון הקטניות+ירק(תרד?), אלא כל ההגשה! תחושת גילטי פלז'ר אופורית אפפה אותי עם קבלת מגש האלומיניום עם הלחמניה העסיסית, מעט מתקתקה, תפוחי האדמה האפויים העסיסיים וסט הרטבים. מצ"ב תמונה וכל התבוננות בה מרגשת אותי מחדש.
תבשיל ירקות בקארי(52) - מגוון ירקות בעשיה מדוייקת בקארי ירוק ע"ב חלב קוקוס. הוגש עם מנה ענקית של אורז לבן, מעט דביק כמו שצריך בצד. שוב פעם שם המשחק זה דיוק.
מוסקה חצילים(52) - מנה גדולה ומנחמת של מוסקה טבעונית ע"ב חצילים ועדשים ברוטב עגבניות. במילה אחת - נחת.
 
אחרי זה היינו פשוט מפוצצים.
וזה מקום טוב לציין שבמעמד ההזמנה, כשהתלבטנו בקול רם האם להזמין עוד מנה לנוכח ההיצע המעניין, עצרו אותנו ואמרו שזה ממש מספיק.
 
ע"ח הבית קיבלנו קינוח טפיוקה, מנגו ובזיליקום(!)
על אף חוסר חיבתי לטפיוקה, זה היה קינוח טעים ביותר, לא מתוק מדי, עם שילוב מרתק בין מנגו לבזיליקום.
 
יחד עם כוס עלמה לבן(32), סודה, מיץ גזר/תפוח/סלק(18), 2 אספרסו קצרים ותה נענע סיימו הארוחה עם חשבון של 302 שקל. 
לאורך כל הארוחה השירות היה איכפתי, ידעני ולא נדחף. את צלחת הלחם מילאו לנו מבלי שביקשנו(הפעם עם זיתים מעולים), מין קרים בקנקן יפה הוגשו לנו מייד, ובין הסלט לעקריות הוחלף לנו סכו"ם וניקו השולחן.
 
פשוט אחת ההפתעות הנעימות שהיו לי לאחרונה, ופשוט מקום שארצה לחזור אליו כשאהיה באיזור.