פורום ביקורת מסעדות
נושא: מרכז החומוס האסלי- יפו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 31/10/2014 | 07:59
8
586
לדיווח המלא בבלוג פה גדול- מרכז החומוס האסלי.

מרכז החומוס האסלי היא מסעדה אשר קיימת משנת 1960. המקום מפורסם בזכות החומוס המיתולוגי שלו. 
בסופי שבוע מגיעים למקום ישראלים רבים, על מנת לטעום מהחומוס.
אך השם של המקום עשוי להטעות. המקום אמנם קנה את פרסומו  בזכות החומוס, אבל למעשה מדובר בשיפודיה שמוגשים בה שלל מאכלים- סלטים, תוספות, בשרים, דגים ואפילו חביתות ושקשוקה. 
להרבה אנשים יש מסעדות שהן מסעדות הבית. אצלי זה מרכז החומוס האסלי. מעל 15 שנה אני מבקר במרכז החומוס האסלי מעת לעת. תמיד נהניתי מחומוס טעים, שירות לבבי ומחיר שווה לכל נפש. 

לאחרונה ביקרתי 3 פעמים במסעדה, פעמיים ישבתי שם ופעם נוספת לקחתי אוכל בטייקאווי.
המסעדה מחולקת לשני חללים שונים. אחד עם מספר שולחנות בודדים (זה שבתמונה), והשני, מהעבר השני של הכביש, גדול יותר ומסוגל להכיל עשרות אנשים. חזות המקום פשוטה ומינימליסטית.
בביקור ביום שבת בצהריים היתה תנועה ערה של אנשים, אך לא עמוס מדי והתיישבנו מיד. בשני הביקורים באמצע שבוע מספר שולחנות בודדים היו מאוכלסים.  
 
אז מה אכלנו?
 
 
 
 
 
 
 
 
  SALO- במיוחד בשבילך- לקחתי גם קובה באחת הפעמים שם, עלה 5 שקלים והיה חם חם, פריך ועשיר מאוד במילוי בשר טחון. מאוד טעים. כדאי לך לנסות.
 
עוד מקום שכל פעם מחדש כיף ללכת אליו ולאכול בדיוק אותו אוכל טעים וטרי. החומוס מצוין, הצ'יפס עסיסי, הסלטים טובים והבשרים איכותיים וטעימים. רק מנת הסינייה היתה מעט כבדה, חוץ מזה הכל היה טוב.
 
המחיר היה 100 שקלים לסינייה וחזה עוף; 55 שקלים לשיפוד קבב, חומוס גרגירים בצלחת, וקופסה קטנה של חומוס שלקחתי הביתה וקובה; 20 שקל לטייק אווי של פיתות, קופסה קטנה של חומוס ושקית צ'יפס ופלאפל וקובה. השירות לבבי ונעים, בייחוד המלצר עומר החביב.
 
בסביבה של הרבה שיפודיות בינוניות כפי שיש בארץ- מדובר בנווה מדבר. הרבה אהבה למקצוע ותשוקה יש פה, וזה ניכר בצלחת. מרכז החומוס האסלי קיים כבר מעל 50 שנה. יש לי הרגשה, שהוא יהיה פה עוד 50 שנה לפחות.