פורום ביקורת מסעדות
נושא: תודה אוראל על שני הדיווחים   לצפיה בהודעה המקורית לגבי זיקה
תאריך: 31/10/2014 | 20:01
5
282
מרכז החומוס האסלי אין לי שמץ של ספק שאבקר שם, יש לנו גם אורחים בקרוב ונראה לי שזה יהיה מקום מצויין למשבצת המסעדות המזרחיות וגם לא נצא משם בנזק כספי גדול, אותו כנ"ל לגבי זיקה..
דווקא ביקרתי שם באמצע השבוע בצהריים, ישבתי לבד לגמרי, קצת מוזר לאחת בצהריים, אבל לא נראה שאת אנשי המקום זה הטריד אפילו לרגע, להיפך. אני בטוח שיש להם את השעות המאוד עמוסות שלהם. הכל היה אכן טעים וטרי, החומוס טוב מאוד, הצ'יפס גם כן, אבל הוגש קצת בכמות סימבולית וגם לא ממש טרחו להספיג את השמן, מה שקורה אגב לדעתי במסעדות רבות מידי, וחבל. אני בטוח שאם הייתי מבקש עוד מהחומוס והצ'יפס הייתי מקבל, אבל קצת לא היה לי נעים להפריע לשיחתם של אנשי המקום, בתור חדש שם קצת לא הרגשתי בנוח לעשות את זה בכל מקרה.
סלט הירקות היה טרי וטעים אבל בהחלט הלימון קצת הופך אותו ללא נעים לאכילה בכמות גדולה, באיזשהו שלב זה פשוט משתלט מידי.
השיפודים היו אחד אדום ואחד פילה, בסדר גמור, לא בשורה גדולה, לגמרי לא, אבל בסדר גמור סה"כ, בשיפוד הפילה היו יכולים לשים חתיכות קצת יותר מכובדות ובשיפוד האדום הייתה חתיכה סחוסית\שומנית לא אכילה אחת, סה"כ אחוז בהחלט נסלח לז'אנר. ביקשתי חריף וקיבלתי שתי קעריות האחת רוטב מפלפלים ירוקים חריפים מצויין והשנייה מין סלסת פלפל עגבניות כנראה, לא רע.
מבחינת תמורה למחיר, סה"כ בהחלט טוב, עדיין אני יכול להשוות למסעדות שיפודים דומות יחסית - בזיקה 55 עבור הארוחה, בפורטונה בירושליים 65 למיטב זיכרוני על ארוחה דומה מאוד, אבל רמת וגיוון הסלטים הייתה משמעותית גבוהה יותר וגם בקטגוריית הבשר אני חושב שפורטונה הייתה קצת טובה יותר. פורטונה בכלל עושה מעניין יותר על השולחן במבחר ובתיבול וזה היה חסר טיפה חסר לי בזיקה, למרות שמדובר בשתי מסעדות בהחלט שונות במהות ועדיין מאוד דומות בביצוע בנוגע לשיפודים
אבל באמת סה"כ טוב מאוד וטרי, זה חשוב. בטוח שהסיבוב הבא באיזור יסתיים בחומוס האסלי ובזיקה בהחלט יצא בעתיד לבקר שוב גם כן, לא רבות היום המסעדות בהן ניתן לסיים ארוחה זוגית בסביבות 120 ש"ח, לא הולך ברגל..
 
אגב שכחתי שקינחתי בגלידת אנדרי ממש קרוב לשם ליד אבו חילווה, כדור גלידת בננה וכדור גלידת פיסטוק, לפי השמועות. שני דברים מאוד שימחו אותי עם הגלידה הזו, האחד שזאת הפעם היחידה שאכלתי ואוכל גלידה אנדרי והשני ששום נזק לא נגרם לשן בעת מפגש עם שאריות קליפת פיסטוק גרוסה ( כנראה שזו דרך לנסות להכניס טעם בגלידה). גלידה עמוסת נוסטלגייה לפי השמועות, אז אולי הרבה נוסטלגיה יש בה, אבל טעם ואיכות הרבה פחות, לצערי גלידה מאוד לא ראוייה.