פורום ביקורת מסעדות
נושא: בוקר בקפה אוא שבעיר התחתית בחיפה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/11/2014 | 13:41
4
427
שכחתי לציין ש"וניה ביסטרו" שוכנת בעיר התחתית בחיפה אף היא. 
 
למחרת בבוקר, המשכנו בסיבובנו בעיר התחתית ופתחנו אותו בקפה אוא שנמצא אף הוא בעיר התחתית. 
קפה אוא הוא מוסד חיפאי עתיק יומין המוכר בעיקר כמפעל וחנות לקליית קפה. המון בתי קפה בחיפה וגם ברחבי הארץ קונים תערובות פולי קפה אצל אוא. 
בשנה וחצי האחרונות החליטו הבעלים לעבור מקום, לפינה הסמוכה (ליד קונדיטורית שני) ולהתרחב גם לבית קפה מרווח ורחב ידיים. 
 
האוירה בבית הקפה נעימה והחלל ואופן ניצולו מדהימים. יש איזשהו אפקט שם שמשרה רוגע ותחושה קלילה ונינוחה ופשוט כיף לשבת במקום. 
היינו שלוש בנות ולקחנו מנות קלות לבוקר. 
 
אני לקחתי את המנה האהובה עליי - בייגל לקס ושמנת (38 ש"ח) שהיא בייגל פתוח, עם גבינת שמנת ולקס (סלמון בכבישה עדינה) ומוגשת עם צלפים ועיגולים קטנים של בצל ירוק בצד. לקחתי גם מוקצ'ינו גדול (13 ש"ח) עם חלב סויה (2 ש"ח תוספת). חברתי לקחה מרק גספצ'ו (סביבות ה 22 ש"ח) ומים. השלישית לא לקחה כלום כי אכלה שקשוקה קודם לכן. 
 
השירות היה קשוב וטוב והמנות הגיעו מהר. 
הבייגל היה מצוין. המאפה עצמו היה טרי ופריך והלקס הונח בנדיבות רבה על הבייגל. גבינת השמנת הייתה איכותית וכששאלתי אותם לגבי מקור הלקס הם השיבו שהם כובשים אותו לבד במקום. בצד הוגשו צלפים ועיגולי בצל ירוק באופן אסתטי ואלגנטי. המוקצ'ינו היה גם הוא מעולה ואני חייבת לציין שאני שותה קפה רק באואקפה בריסל וסנטה מריה. בכל מקום אחר הקפה פשוט לא טעים לי. 
מרק הגספצ'ו היה טוב מאוד, אם כי חריף מידי לטעמי, אך החברה הייתה מרוצה. לא הוגש לחם לצד המרק וזה קצת חרה לי, אך החברה ציינה את המחיר הנמוך של המנה ואמרה שהיא לא מצפה ללחם בנוסף במחיר הזה. 
 
לסיכום - קפה אוא היא בהחלט אופציה מצויינת לארוחות בוקר או סתם ארוחה קלילה באמצע היום. התפריט המגוון חושף גם שיש להם הרבה מנות טובות לצהריים ולא יקרות במיוחד. ציפור קטנה לחשה לי שבקרוב הם ירחיבו את שעות הפעילות וייהפכו לביסטרו בשעות הערב (כרגע פתוחים עד 19:00).