פורום ביקורת מסעדות
נושא:   לצפיה בהודעה המקורית יאן יאן - העיר התחתית חיפה
תאריך: 07/11/2014 | 17:56
1
270
עם הורסרדיש כבר התחילה בסקירת המקומות השווים בסביבה אנצל את השרשור על מנת להזכיר את האסייתית האוטונטית של חיפה אשר נמצאת ממש ליד.
 
מדובר במסעדה שפועלת כבר כמה עשרות שנים בחיפה ומופעלת על ידי בני משפחה ויאטנמית אשר קיבלו אישור עליה לארץ ממנחם בגין בסוף שנות השבעים כסוג של מחווה הומניטרית, ובזכות נדיבותו אז כולנו מרוויחים.
 
המסעדה החליפה מיקום כבר כמה פעמים אבל תמיד באותו אזור - כעת היא נמצאת בחצר המשטרה הישנה מאחורי רחוב העצמאות.
 
לאור הכשלון להגיע לוניה המתואר למעלה החלטנו להמשיך אליה יותר בגלל זכרונות טובים שהיו לי ממנה בעבר, לקח לנו כמה שניות לאתר את המסעדה במקום החדש והמאוד מוסתר אבל לאחר שהבנו איפה התברר כי היא מצויה באחד המקומות היפים בחיפה והתווספה לה מרפסת ענקית המשקיפה על החצרות האחוריות אשר כאשר יושלם שיפוצן יהוו נוף מרהיב.
 
נכנסנו פנימה למסעדה מפוצצת בתיירים אסייתיים - לדעתי אנחנו ועוד שולחן אחד היינו הישראלים היחידים במסעדה שהיתה מלאה עד אפס מקום. 
 
העסקית עולה 50 ש"ח לאדם וכוללת מרק או אגרול  מנה עיקרית ואורז. 
 
אני הזמנתי מרק שהיה חריף חמוץ וטעים מאוד שותפי אגרול שהיה חזרה לשנות השמונים כולל הרוטב האדום הזרחני שנטעם מטעמי נוסטלגיה ואז נזנח לטובת רוטב סויה (קיקומן) לטובת הטעם. האגרולים עצמם טוגנו נכון ושותפי לארוחה טענו שהיו טעימים מאוד. אני הזמנתי טופו עם ירקות שהיה סבבה לגמרי (לא מנה פורצת דרך אבל מנה נדיבה טעימה שהוכנה במקצועיות) ולידה אורז מטוגן סטנדרטי, בעסקית השניה הוזמנו רצועות עוף מטוגנות בבלילה ובעברית צחה שניצל ואת השלישית אינני זוכר)
 
סה"כ היה טעים מאוד בתמחור הוגן והרגשה קצרה של חו"ל.
 
בקיצור מקום ראוי לארוחת צהרים רגילה ביום עבודה אבל לא להגעה מיוחדת מחוץ לעיר (אלא אם כל התיירים הזרים יודעים משהו שאנחנו לא)
(היתה פעם אגדה על תפריטים בצבעים שונים לישראלים ולזרים - אין לי מושג אם זה נכון)