פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת טעימות ב-ניני האצ'י ופיקניק בוקר בהרי ירושלים.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/11/2014 | 20:43
1
369
בשישי, נפגשתי עם החתולית בניני האצ'י לארוחת צהריים. בימי שישי הם מגישים תפריט טעימות שעולה 95 ש"ח לאדם. 
מקווה שאני אזכור את כל מה שאכלנו, אבל היו שם מרק מיסו די סטנדרטי, צלחת גדולה למדי של חמוצים אסייתים שלא חטאו במתיקות יתר, גיוזה שקצת התפרקו אבל בהחלט הרגישו ביתיים וטעימים, סלט גדול של ירקות וסשימי סלבון ודניס, עם ויניגרט מצוין שכלל גם וואסבי, אגדאשי טופו לא רע בכלל, סלט חרפרף שגולגל לרולים שנעטפו ברצועות קולורבי והזכיר מעט סלט פפאיה, ספרינג רול עם אספרגוס, שיטאקי ועוד כמה ירקות, ומנה די מכובדת של סושי לשנינו, שהיה מוצלח למדי,במיוחד בהתחשב במחיר (אולי הייתי מוותר על הנוכחות של המנגו שם, אבל כנראה שזה חלק מהקטע שם). יש לי הרגשה ששכחתי מנה או שתיים ואולי חתולית תזכור.
 
לקינוח הם מציעים כל מיני קינוחי אצבע קטנים במחיר של 9 שקלים, והם אחלה פיתרון למי שצריך רק קצת מתוק בסוף. הם אומנם פרווה בגלל שהמקום כשר, אבל אחד עם קוקוס ושני עם שוקולד ופצפוצי אורז היו ממש מוצלחים. השלישי, עם ליצ'י, לא היה לטעמנו.
בסך הכל לא מדובר על סושיית עילית, אבל בטווח המחירים הזה, זה המקום הכי מוצלח שיצא לי לאכול בו (אכלתי שם גם ארוחת ערב רגילה שכללה רק סושי). אני מחבב אותם.
 
בשבת, נסעתי לטייל בהרי ירושלים עם חברים, והזמנו סלסלת פיקניק מהקייטרינג "מעשה ידיים", אותה נסענו לאסוף ממושב צפרירים, שהיה ממש קרוב לאזור בו רצינו לטייל. סלסילה זוגית עולה 190 ש"ח. נשמע אולי קצת יקר, אבל אחרי שאכלנו, החלטנו שהיא ממש משתלמת ונשמח לאכול אותה שוב. בסלסילה מגיע בעצם כל מה שצריך לארוחת בוקר, כולל מפה חד פעמית, בקבוק מים, צלחות, סכו"ם, כוסות ואפילו סכין מתכת שעזרה לנו בחיתוך הלחם והירקות. 
הסלסילה כללה שני לחמי פרא שנאפים בתהניות מתכת כבדות שהיו באמת מעולים וקיבלנו חמים מהתנור, אחד כהה ודחוס, והשני לבן עם חמוציות ופרג. שניהם עם קרומים פריכים במיוחד, וזה עם החמוציות והפרג היה אחד הלחמים הטעימים שאני זוכר מהזמן האחרון, ירקות טריים שכללו מלפפונים, עגבניות שרי, פלפלונים מתוקים קטנים וצנוניות, צלחת עם שני חריצים די גדולים של גבינות עיזים שמיוצרות במושב וראש שלם של שום אפוי מתקתק, לבנה מתובלת, פלפלים קלויים, פסטו, ממרח תרד (או אולי מנגולד), ממרח עגבניות מצוין ממש, טפנד זיתים, לימון כבוש, זיתים מרירים מצוינים, חמאה נהדרת וקצת תפוזית, וממרח אגוזי מלך מלוח-מתוק ושלושה סוגי ריבות (תפוחים מצוינת, שזיפים, ושלישית שאני לא בטוח שזיהינו). וגם קופסא של עוגיות שיבולת שועל מצוינות. כל הממרחים הורגשו ביתיים לחלוטין ונהננו מכולם. הצטיינו במיוחד ממרח העגבניות, הפלפלים הקלויים, החמאה וריבת התפוחים. 
אכלנו עד שהתפקענו, ונשאר לנו עוד לחם, גבינות וממרחים לקחת הביתה. את הלחם הזה אני עוד חייב לנסות לשחזר.
אחרי זה טיילנו בחרבת בורג'ין הסמוכה. מסלול כיפי וחינמי, שכמעט כולם יכולים להנות ממנו (במיוחד במזג האוויר המעולה שהיה בשבת) וכולל גם קטע קצר ומשעשע (ואופציונלי, לא להיבהל) של זחילה על הברכיים במחילות חשוכות עם פנסי ראש. ילדים קטנים אולי קצת ייבהלו (כמו שקרה אצלנו), אבל מעל גיל 6-7 נשמעו קריאות התלהבות שהיה קשה לפספס וגם אנחנו נהננו מאוד.
 
מצורפת תמונה של סלסילת הפקניקי, והחתולית בטח תצרף כמה תמונות מהארוחה בשישי.