פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת קינוחים ב - Dessance Paris  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/11/2014 | 23:06
2
489
מסעדה די חדשה שממוקמת ברובע ה - 3 ובנויה כולה על טהרת הקינוחים. זה לא אומר שהכל כאן הולך לכיוון המתוק, יש גם טעמים מלוחים וחמוצים שנותנים טוויס מאוד מעניין בפה. מאחר שהיינו אחרי יום עמוס באוכל ברחבי העיר, החלטנו להתחלק בארוחת טעימות של חמש מנות ב 38 יורו והוספנו עוד 5 יורו כדי לקבל 2 מנות פתיחה ו 2 מנות קינוח (נשמע קצת מוזר במסעדה שכולה קינוחים...) בתפריט מצויין שהם לא מוסיפים שומנים וסוכר ומשתמשים אך ורק במתיקות של הפירות והירקות.
כל הכנת המנות נעשות על משטח שיש שמשמש גם בחלקו כבר ישיבה.
 
לא מצאתי את התפריט ברשת לכן אני משחזר ומקווה מאוד לא לפספס כלום... (הרבה מאוד מרכיבים)
 
פתיח:
מרנג, חלבון מוקצף וגלידה שעשויה משמנת ושמרים - שילוב מאוד מעניין, אני לא מחובבי אכילת מרנג וקציפות ביצים... בגלידה לא הורגש איזה ריח חריף של שמרים והיא הייתה מיוחדת מאוד. אני פחות התחברתי אבל שותפתי לארוחה נהנתה מאוד.
 
מנה ראשונה :
קרם ברולה, שזיפים, קונפי שזיפים, קראמבל שקדים ואגוזים ומעל מן גרניטה של אקליפטוס - פה כבר התחיל להיות לי מאוד מעניין... מתיקות הקרם ביחד עם השזיפים החמוצים והמתוקים וחמיצות הגרניטה יצרו ממש הרמוניה בפה. מנה מעולה ! 
 
מנה שנייה :
קציפת תירס, תירס גמדי, אגס מבושל עם וניל, קרם אווררי של שמיר ? וטימין - מנה שהשתמשה במתיקות התירס והאגס ונתנה לו קונטרה מעניינת עם קרם השמיר והטימין. במנה הזאת ממש היה אפשר להרגיש שנותנים את כל הבמה לאיכות הפירות והירקות, מנה טובה מאוד.
 
מנה שלישית : 
אדמת שוקולד, ערמונים מסוכרים, פטריות, קרם פטריות אוורירי ועלה כובע הנזיר - הזכיר לי מאוד את הקינוח "אדמה" של מאיר אדוני... שילוב מעולה של מרירות השוקולד, טעם האדמה מהפטריות והמתיקות של הערמונים שוב יצרה את אותה סימפוניה נהדרת...
 
מנה אחרונה :
גלידת שוקולד עם עם גלידת וניל מבפנים, ענני קרמל מלוח, אדמת שוקולד וטווילים של קרמל - הגלידה הייתה מעולה וטרייה וענני הקרמל מלוח נתנו במנה את הטוויסט. מנה מצויינת ! 
 
מנה אחרונה אחרונה :
משהו דומה לפררו רושה משוקולד עם שומשום ממולאים בפרי (לא זוכר... הטעמים כבר התבלבלו...) מרשמלו שבתוכו חתיכות של רוברב וכפות עם קרם תפוז וקרם לימוני.
 
פינלה מצויינת לארוחה מצויינת ! 
העברנו שם שעתיים מהנות ביותר, ותמורת 44 יורו בלבד נחשפנו למטבח יצירתי, מרענן ושונה מאוד.
 
Dessance
 
74 rue des archives, 75003 Paris, France