פורום ביקורת מסעדות
נושא: קפה לולה – באר שבע  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 10/11/2014 | 09:17
4
431
קפה לולה – באר שבע  
 
אחה"צ מאוחרים של יום שישי.
אני אחרי משמרת בוקר, הילדים אצל ההורים.
בהחלטה ספונטנית אני אוספת את בן הזוג ונוסעת לעיר העתיקה של באר שבע. לאיזור שפעם היה איזור ה"פאבים", בו בילינו את ערבי שישי כשהייתי בסוף שנות העשרה שלי ועדיין היינו "חבוּרה".

רחוב סמילנסקי עבר מתיחת פנים נאה, רוצף ותומרר מחדש, שלטי רחוב חדשים ואלגנטיים נתלו, אך בכ"ז מקומות בילוי מעטים מאוד נפתחו. אלו שכן נפתחו החליפו ידיים/בעלים או סגרו.
 
עברנו ע"פ "סמילנסקי טאפאס בר" (הייתי שם לפני עשור וזכור לי מנות קטנות ותמחור גבוה. בכל מקרה, היה רייק!) לא רחוק ממנו שכן קפה "לולה" (עד לפני שנתיים וחצי היה שם מקום בשם "גקו" שהתמחה בקפה). קפה לולה המה אדם. מזה"א הנעים איפשר לסועדים למלא את חזית בית הקפה ברובד רב של אנשים – סטודנטים, משפ' עם טפיהם, פנסיונרים... הבנתם .

בשעה זו מצאנו חנייה בקלות.

בחרנו לשבת בפנים - חלל גדול, תקרה גבוהה, מגוון גופי תאורה תלויים שלא קשורים אחד לשני, פשטות, שולחנות עץ מרובעים וקטנים, מוזיקת קאברים שנשמעת מוזיקת "נשמה", מלמולי אנשים.  הרגשנו מוקסמים. היה שולחן אחד פנוי. (המקום מרווח והשולחנות לא נושקים אחד לשני).

קיבלנו תפריטים מקוריים ביותר – נראו כמו מחברת בי"ס של פעם עם כריכה חומה ושורות כחולות עליהם מודפס התפריט. מנות מומלצות "ממורקרות", יש "כתמי כוס" על חלק מהדפים, "תיקוני כותרות או מחיקת מילים. היה משעשע ונעים לעיין בהם .

בחרנו ב:
פיצה (38) – לא זכינו לאכול ממנה היות והמלצרית בישרה לנו שהפיצה נאפתה יתר על המידה ואנחנו כבר שבענו מהפסטה והסלט.

פסטה אליו אוליו (44) – ספגטי ע"ב שמ"ז וחמאה, עגבניות שרי, פטריות, בצל, זיתי קלמטה, אורגנו טרי ונגיעת יין לבן.  מנה גדולה ומרעננת בטעמיה שהגיעה עם פטה מגוררת בצד.

סלט חלומי חם (46) – תערובת עלים, מלפפון, עגבניה, גבינת חלומי ופטריות מוקפצות ביין לבן וחמאה, מתובל בפסטו וצ'יפס בטטה.  סלט גדול, שהכיל לקט עלים עשיר שלא כלל חסה (), אלא עלי סלק, אורוגולה, בזיליקום, עלי בייבי ועוד כמה ששמם פרח מזכרוני והמון קוביות של חלומי עטוף בפסטו. מושקע.

בן הזוג שתה בירה ויין שטפן ויטוס חצי ל' מהחבית (33) והתענג על כל לגימה. (בירה לא מסוננת כלשהי שהייתה נהדרת)!
 
מקום מקסים, פשוט ו"חייכני", המנות היו גדולות וטעימות, האווירה הייתה נעימה והרגשנו נעים בבטן שלא הזמנו בשרי לשם שינוי.
 
בעיניי לא זול, אך מרגישה כי יש תמורה.
 
 
אגב, המקום משמש כגלרייה לאמנות מתחלפת ויצירות שונות , יש על הקירות תמונות למכירה, חפצי אומנות וכו' ומדי פעם יש הופעות במקום.
 
 
קפה לולה, סמילנסקי 13, ב"ש, 08-6288937