פורום ביקורת מסעדות
נושא: בצהריים זו לגמרי חוויה אחרת (רשמים מלפני שבוע)  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/12/2014 | 09:17
1
429
קפצנו בשוליה של הסערה הגדולה לארוחת צהריים עסקית בהרברט סמואל ויצאנו עם רושם הפוך לגמרי. ברור מדוע - בראש ובראשונה, ה-VFM של העסקית הוא סיפור לגמרי אחר. מחירה של ארוחת הצהריים הוא 88 שקלים לראשונה, עיקרית ולחמים, שהוגשו עם שמן זית ובלסמי וגם קערת זיתים. ישבנו על הבר והשירות  על כן היה זמין ומהיר, האווירה נעימה (בין השאר קשקשנו עם הזוג שישב ליד וקיבלנו המלצות על המנות).
 
בראשונות:
סלט העגבניות - כמה פשוט, ככה טעים. כחובבת עגבניות נהניתי מאוד. מרק ארטישוק ירושלמי וערמונים - אכלתי אותו בעבר במקום, לפני יותר משנה, והוא מצוין. למעשה, הוא שינה את דעתי המסויגת משהו על הארטישוק הירושלמי, ויומיים לפני הביקור החוזר בהרברט סמואל אפילו הכנתי וריאציה משלי עליו בבית.
 
בעיקריות: המבורגר מאנטריקוט קצוץ - ששימח מאוד את המזמינה, ומהביס שגנבתי אכן טעים מאוד. אני לקחתי "פילה בורי - אקווה פאצ'ה במעטפה" - חתיכת דג אפויה במעטפת נייר עם ירקות שונים. כמו הסלט, גם כאן הקונספט מאוד פשוט, אבל מבוצע לעילה ומחומרי גלם מצוינים. נהניתי מאוד, ואפילו יצאתי בהרגשה שאכלתי ארוחת צהריים בריאה המצדיקה קינוח מושחת... (אם כי בעיניי גם אם לא, קינוח מושחת תמיד מוצדק!)
 
לקינוחים דווקא העדפנו לא להישאר. מחיריהם היו גבוהים יחסית ובעיקר כי רצינו משהו יותר פשוט וקליל. המשכנו ברגל למילק בייקרי ביפו, לקרמשניט המורכב במקום. וואו. נדמה לי 26 ש"ח, תענוג אמיתי. לא התאפקתי ולקחתי גם פחזנית אחת למחר. הן יקרות יחסית, 9 ש"ח, אבל בעיניי הכי טובות שאכלתי. מהסיבה הפשוטה: הן פחות פחזנית ויותר מעטה בצק דקיק ומעט קראנצ'י-קראמבלי, שעוטף בתוכו גוש נאה של וניל ונותן לו את מלוא רשות הדיבור. מומלץ.