פורום ביקורת מסעדות
נושא: סרדיניה- דולצ'ה ויטה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/12/2014 | 22:42
15
833
לדיווח המלא בבלוג פה גדול-סרדיניה
 
סרדיניה, כיכר קדומים 6, יפו, טל. 03-6832211. לא כשר 
 
סרדיניה נפתחה בשנת 2012 ע"י השף רועי סופר בכיכר קדומים ביפו העתיקה. לאחר כשנתיים, עזב סופר את המסעדה ובמקומו רכש את המקום השף אייל סבן. 
בתחילת דרכה תפריט המסעדה היה מחולק למחוזות באיטליה, כשמכל אחד מהם היו מספר מנות בתפריט. סבן שינה את התפריט, וכיום התפריט הוא איטלקי קלאסי וניתן למצוא בו פיצות, פסטות, ניוקי ועוד. 
סרדיניה שוכנת במקום יפהפה ביפו העתיקה. המסעדה לא גדולה, ומכילה חלל אחד חיצוני (זה שבתמונה) ממנו רואים את הכיכר. החלל הפנימי הוא קטן, נמצא בו המטבח ואין בו מקומות ישיבה. האווירה היא רומנטית, והתחושה היא כמו בפיאצה שקטה ברומא. החיסרון היחיד היה הרעש המוגזם בתוך המסעדה, שנבע מכך שהמסעדה היתה מלאה (ואולי גם מאקוסטיקה לא מספיק טובה)
 
ביקרתי במקום באחד מערבי שבת האחרונים.
 
מה אכלנו?
 
ראשונות
 
  • פתחנו עם ארטישוק א-לה רומנה- ארטישוק צלוי, רוטב עגבניות, ריקוטה פרסקה וטפנד זיתים (37 שקל): מנה קלילה וטובה. הארטישוק היה מעט חמצמץ, הרוטב מתקתק והשילוב היה מוצלח. הגבינה היתה מתקתקה וטובה גם כן. כל הטעמים השתלבו היטב ולא השתלטו על הארטישוק המצוין.
 
  • כמו כן לקחנו ארנ'ציני- כדורי ריזוטו פריכים במילוי גבינת עיזים, חמאת עגבניות וסלט קטן (38 שקל): הארנצ'יני היה פריך מאוד, ממולא בגבינה טובה, היה בארנצ'יני שילוב של מלוח מתקתק. גם הרוטב חמאת עגבניות היה מתקתק וטעים, לא בטוח עד כמה הוא מתחבר לארנצ'יני אבל סך הכל זו היתה מנה מוצלחת.  "הסלט הקטן" היה ארוגולה. לא ברור מה היה "סלט" בזה.
 
עיקריות:
 
  • פסטה עגבניות צלפים, זיתים וארוגולה (55 שקל): בתפריט מופיע ספגטי, אך עודכנו מראש שהפסטה תהיה מסוג "בלרינה". הפסטה היתה אל דנטה, אך המנה בכללותה היתה אנמית, והרוטב היה מעט חמצמץ ודי סתמי. יצוין גם שהזיתים היו מלוחים מאוד. פסטה סתמית, שאינה מצופה ממסעדה איטלקית טובה.
 
  • עיקרית נוספת היתה רביולי עיזים ושקדים- זוקיני, תרד, פסטו על קרם פלפל אדום ומסקרפונה (63): מנה נהדרת. הפסטה עשויה היטב, המילוי עשיר, טעים ומוצלח, שילוב של מתוק ומלוח. הרוטב היה מתקתק, לא מתוק מדי למרות המסקרפונה (לא ממש הרגשתי). מנה טובה וטעימה מאוד. ההערה היחידה קשורה לגודל המנה, שכללה 9-10  יחידות רביולי בלבד.
 
על קינוח ויתרנו.
 
שורה תחתונה: זו לא היתה הארוחה האיטלקית הכי טובה שהייתי בה, אבל ניכר היה שבסרדיניה יש יד טובה של שף. השירות היה נעים ולבבי, והשף סבן הסתובב במסעדה במהלך הערב. ניכר היה שלכל הצוות שם אכפת ממה שקורה. לא הכל עוד מלוטש שם, אבל יצאנו בתחושה שסרדיניה היא מסעדה איטלקית טובה, במקום כיפי, עם אוכל טוב, ושהיא עוד תשתפר ותהיה עוד יותר טובה.