פורום ביקורת מסעדות
נושא: המלצה חמה: קפה גרג, התפריט הטבעוני  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 28/01/2015 | 11:46
7
650
לכבוד יום הולדתו של בעלי החלטנו לצאת מגדרנו ולאכול בחוץ. הלכנו לקפה גרג (סניף השדרה השביעית בב"ש), לאחר שווידאנו בטלפון שאכן יש להם את התפריט הטבעוני. ראוי לציין כי גם בטלפון הם היו מאוד נחמדים.
כשהגענו התישבנו בחוץ, ולאחר שאמרנו שאנחנו טבעונים הביאו לנו את התפריטים הטבעונים. בשולחן שלידנו היתה תינוקת שהחליטה לצרוח בקולי קולות תוך כדי בדיקת הסאונד השונה שמתקבל מהטחת חפצים שונים בשולחן. עם כל הכבוד לבדיקות הפיזיקליות האלו - לא בשביל זה באנו, ועברנו פנימה.
בפנים היתה מוזיקה טובה, ולמרות שהיו אנשים כמעט בכל השולחנות לא היתה הרגשה צפופה או עמוסה.
 
הזמנו: אני לקחתי סלט סביח טבעוני, בעלי לקח ארוחת בוקר טבעונית, ולקחנו יחד מנת חציל בטחינה לחלוק. המצלרית הזהירה אותנו שאלו מנות גדולות, אבל אמרנו שנסתדר והזמנו. המלצרית היתה מאוד אדיבה ונחמדה, שאלה אותנו כמה שאלות על בחירות שצריך לעשות בנוגע למנות (לארוחת בוקר - איזה סוג סלט בצד, איזה סוג לחם אנחנו רוצים לצד כל מנה וכו'). לשתות לקחנו שנינו מיץ תפוזים, שהיה כלול בארוחת הבוקר (לא סחוט במקום, לא הפריע לנו).
 
המנות הגיעו כולן יחד, בהגשה מאוד יפה. כל הלחמים הגיעו על מגש אחד, עם טחינה משלהם, ומיד עם ההגשה המלצרית אמרה שאם נרצה עוד טחינה נוכל לומר לה והיא תביא מיד. זה היה מאוד נחמד לשמוע. ספוילר: לא היינו צריכים עוד טחינה... כשהביאו את האוכל לקחו מהשולחן את תיבת העץ שהיתה עליו (תיבה שיש בה סוכר, סוכרזית וסוכר חום). זה היה מאוד נוח, כדי שיהיה יותר מקום.
 
ארוחת הבוקר הטבעונית כללה חביתת קמח חומוס גדולה, עם עלה סיגר, ג'בטה שחורה, טחינה, סלט אבוקדו, קוביות חצילים, סלט פירות קטן, סלט ירקות גדול קצוץ, בורגול (נראה לנו?) עם בוטנים או משהו דומה, ופסטו מצוין ושונה מהפסטו ה"סטנדרטי" שיצא לנו לראות במקומות אחרים. לא שמנוני ועם הרבה עשבי תיבול.
 
המנה שלי - סלט סביח טבעוני - הרבה גרגרי חומוס חמים, עשויים בדיוק במידה הנכונה ומתובלים מעולה (לפחות לטעמי :), יחד עם קוביות חצילים ותפוחי אדמה, ברוטב טחינה (בדיוק בסמיכות הנכונה! לא נוזלי מדי ולא מוצק מדי :), על סלט של מלפפונים, עגבניות, בצל סגול ואולי עוד כמה דברים (קצת כרוב? קצת חסה? משהו מאלו). הגיע עם ג'בטה לבנה.
שתי אלו באמת היו מנות מאוד גדולות.
 
חציל בטחינה - הגיעה מנה מעוצבת מאוד יפה, על צלחת גדולה ומרשימה. חציל קלוי, לא עשוי יתר על המידה ולא שוחה בשמן (כמו שקרה לנו במקומות אחרים בעבר). מעליו טחינה בתיבול לימוני עם עשבי תיבול במרקם סמיך, ולידו סלט של חסות ועגבניות שרי בויניגרט תפוזים, יחד עם דברים קטנים כאלו שנתנו קראנץ' נחמד (לא בטוחה מה הם בדיוק, אולי פקאנים קצוצים או משהו דומה, אבל זה טבעוני וזה טעים - אכלנו בכיף :). החציל הגיע עם לחם דגנים - שלפי דעתי היה הטוב ביותר מבין כל הלחמים. בעלי טוען שהג'בטות היו יותר טובות. מה שלא יהיה - הכל היה מאוד טעים, עשיר, טרי, רענן ונדיב.
 
היה באמת הרבה אוכל, ולמרות שהיו מרכיבים שחזרו על עצמם בין המנות (חצילים הופיעו על השולחן ב-3 ורסיות שונות, וגם היו כמה סלטים וכמה טחינות) - כל מנה היתה מאוד שונה, והיה הרבה גיוון ומאוד נהננו. הפרזנטציה של הדברים היתה מעולה - צלחות יפות מאוד, הגשה יפה של המנות, מטבלי ארוחת הבוקר היו בסלסלה מוגבהת, וקיבלנו הרגשה של נדיבות מהמקום. היתה לנו הרגשה שקיבלנו תמורה מעולה למחיר.
בתוך המסעדה היתה מוסיקה טובה לאורך כל הביקור (שירים רכים - לאונרד כהן, אלטון ג'ון, ובווליום מתאים שמאפשר לדבר בנוחות), אנשי צוות נעימים מאוד, לא עמוס (למרות שהיו אנשים כמעט סביב כל השולחנות), והאווירה היתה מצוינת.
 
עוד ענין שכדאי לציין - בהרבה מקומות יש עכשיו תפריט טבעוני, אבל תודעת שירות טבעונית עדיין לוקה בחסר בהרבה מקומות (ארומה עדיין נותנים את קובית השוקולד הלא טבעונית, אפילו כשמזמינים מנות טבעוניות באופן ברור, במקומות אחרים שמענו מחברים שבהזמנת לחמים, אפילו מתפריט טבעוני, זה מגיע עם החמאה הקבועה וכו') - ופה - מהרגע שאמרנו בהתחלה שאנחנו טבעונים - הנושא היה ברור, לא היו סימני שאלה, ולא הציעו/נתנו לנו שומדבר שהיה לגביו איזשהו ספק, וזה היה לנו מאוד נעים, וזו נקודה מאוד חזקה לטובתם.
 
כשסיימנו פינו את הצלחות בצורה מהירה והעבירו ניקוי על השולחן. אחת הג'בטות נשארה שלמה - ביקשנו לקחת הביתה ותוך כמה שניות (מילולית, כמה שניות!) היא כבר היתה ארוזה לנו בשקית נייר. תודעת שירות מאוד גבוהה היתה באמת אלמנט עיקרי שהיה לכל אורך הארוחה. לסיום הזמנו קפה עם חלב סויה (אחד רגיל, אחד גדול). גם הקפה היה מעולה, ואהבנו את העובדה שהרגיל היה באמת בגודל רגיל (כמו של ספל ביתי), והגדול באמת היה גדול. כשהגישו לנו את הקפה הביאו מיד גם תיבת סוכר (אותה תיבה שהיתה מראש על השולחן ונלקחה כשהמנות הובאו), אפילו בלי שהיינו צריכים לציין או לבקש. זה גם היה מאוד נחמד.
 
סך החשבון היה 178 שח (חלוקת המחירים, אם אני זוכרת נכון - הסלט וארוחת הבוקר היו בסביבות ה 54-59 שח כל-אחת, החציל בטחינה היה כ-36, הקפה היו 14 ו-17 או משהו בסגנון הזה).
יצאנו מבסוטים ומרוצים. ביציאה ראינו שהתינוקת האימתנית עדיין שם, מתמקדת כעת בהקשה של כפיות על ידית הכסא. אולי עוד כמה שנים היא תוציא ספר בפיזיקה, אבל לבינתיים העדפנו ללכת הביתה, מרוצים מאוד מהתפריט הטבעוני ומהשירות של קפה גרג.