פורום ביקורת מסעדות
נושא: סטייקהאוס Toro Dorado  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/01/2015 | 22:19
843

אמסטרדם מלאה במסעדות הסטייקהאוס. לרוב, אלה מסעדות דרום אמריקניות המגישות בשר סביר
בלבד במחיר תיירותי ואחת המנות הפופולריות במקומות אלה היא הספייר ריבס. טורו דורדו שונה מבחינת איכות הבשר, זנים נדירים, תפריט יין מגוון ויקר יותר. הסועדים ברובם תיירים לובשי חליפות ומעט מקומיים שהביאו אות אורחיהם מחו"ל או חוגגים אירוע מיוחד. התפריט מציע סטייקים ממגוון מקורות שונים בעולם כגון סקוטלנד, ניו זילנד, קנדה ויפן.
 
המנות שהוזמנו ל-3 סועדים:
 
3 מנות ביסק לובסטר לראשונה. מזג האוויר ממש דרש מרק כלשהו והביסק לא אכזב. הוא אומנם היה עם נוכחות מאסיבית של שמנת וברנדי, אך עדיין, טעמי הציר נשמרו והיה לביסק טעם ברור של לובסטר. חביב ביותר (8 יורו למנה).
 
פילה ביזון/באפלו קנדי – בשר נטול שומן כנדרש מסטייק פילה, הוגש MR והציג טעמים נפלאים של בשר משובח. לביזון טעם "בשרי" ומתוק יותר מבשר הבקר וחבל שלא מאמצים בשר זה ביותר מקומות בעולם. 67 יורו ל-250 גר'.
 
ריב איי ניו זילנדי. הטעם של הסטייק הזה דומה מאוד לזה של הארץ. הסטייק היה עסיסי מאוד (M) וכמעט ללא גושי שומן, כך שנאכל כולו (מה שכמעט ולא קורה בארץ). VFM  נהדר של 36 יורו לחצי קילו.
 
ריב איי וואגיו. הוואגיו מיובא מיפן והוא בעל רמות שונות של איכות (7 ככובים, 10 ו-12). הסטייק שהזמנו היה מדרגת ה-7 כוכבים. לסטייק הזה היה טעם שונה מכל סטייק אחר שאכלתי עד כה, בינהם סוגי הוואגיו השונים. טעם שקשה מאוד לתאר אותו, מין שומניות וחמאתיות שעוטפות את כל חלל הפה יחד עם רכות חמאתית של בשר יוצרים חוויה מדהימה ונדירה, חוויה שדומה לזו של קוויאר איכותי, כמהין טריות או כל מעדן נדיר אחר. תענוג נדיר ויקר. 99 יורו ל-250 גר'.
 
לסיכום: מסעדה שמעניקה חוויה שונה מרוב מסעדות הסטייקים באמסטרדם, הסטייקים מאיכות גבוהה מאוד, לא חייבים להוציא סכומים אסטרונומים כדי לאכול כאן, המסעדה מציעה סטייקים איכותיים במחירים השווים לכל כיס ואני בטוח שבשר זול יותר מזה שאכלנו לא יפול באיכותו (ראה את הריב איי הניו זילנדי), המחירים נאים מ-11 יורו לרמפ ארגנטינאי ועד 260 יורו לפילה וואגיו. שווה ביקור.