פורום ביקורת מסעדות
נושא: סנטה קתרינה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 05/02/2015 | 13:48
9
832
אז הלכנו לבדוק את סנטה קתרינה, לא אלאה אותכם בסיפור, השף של יפו תל אביב, דרך חדשה, דחיפה מחיים כהן, טאבון מפירנצה, מנות מבית אמא, בלה בלה בלה.
 
המסעדה ממוקמת מאחורי בית הכנסת הגדול ונראה שההיפסטרים שלא מוצאים מקום בפורט סעיד אימצו את המקום בשמחה.
הקונספט המפתיע הוא מנות לחלוקה, טעמנו:
 
בייגלה מהטאבון: הזמנו ובסוף לא חוייבנו, נראה שזה בכוונה, אם כן זה מהלך מבורך. בייגלה טעים מאוד, רך עם סלט חומוס קטן ותבלין דוק מצרי (דומה לזעתר, אבל לא זעתר נאמר לנו).
 
חצי פיתה עם קציצות דג ים (29): באמת חצי פיתה, עם מה שנראה לי כמו קציצה אחת ומטבוחה ארבע שעות (!!!). הקציצה טעימה, מטבוחה קצת אנמית, נחמד, קטן, אולי זה סביר בהתחשב במחיר.
 
קובהניה (42): בשר טחון עם בורגול וחרדל מתוק, הגיע כגוש אחד בצורה וגודל של קובה חלבי, טעם בשרי נהדר, מנה טובה מאוד.
 
דיונונים משוואיה (48): כמה חתיכות קלמרי ספורות, פלפלים על האש, יוגורט, רסק עגבניות, חריף ירוק. מבחינתי המנה לא התחברה, הפלפלים והקלמי היו טובים כשלעצמם אבל החיבור פשוט לא.
 
דג נא בשמן זית (42): מנה שלא הזמנו, הוגשה לנו בטעות, הושארה כצ'ופר, כשהגיע החשבון כמובן שחוייבנו והיינו צריכים לבקש תיקון, נניח שזאת טעות תמימה. הדג במנה שפע טריות וטעם אבל המסביב היה אנמי (קצת יוגורט, עלים, שמן זית, קצת חריף).
פילה לוקוס (89): חתיכת פילה לוקוס קטנה מאוד (אולי מאה גרם) על תפוחי אדמה, תרד, גרגרי חומוס, ברוטב לימוני. הגודל של הלוקוס אכזב מאוד, והטעם לא היה מספיק בשביל לפצות, המסביב נחמד אך לא מסעיר.
 
פיצה ביאנקה (48): הפיצה היתה הכוכבת של הערב, בצק רך מעולה, גבינה טובה, ניחוח כמהין, טוב מאוד.
 
עם האוכל שתינו פינו גריס גרמני מעולה ב 144.
 
קינחנו במוס שוקולד (24), שהיה טעים אך די סתמי ובסבוסה (22) אלוהית. הבסבוסה מגיעה חמה ורכה, מלווה בגלידת מסטיקה, כל ביס ששילב את עוגת הסולת המתוקה והחמה והגלידה הקרה היה מענג.
 
סה"כ 446 לפני טיפ לשלושה אנשים די שבעים. אם לסכם, יש מקום לשיפור בחלק גדול מהמנות, אם הייתי חוזר הייתי מתמקד במנות מהטאבון ובתבנית של בסבוסה.