פורום ביקורת מסעדות
נושא: הנמל 24 - תפריט ואלנטיינס  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 15/02/2015 | 10:52
4
406
ביקור במסעדה נוסטלגית, לפני שנים רבות, קרוב למועד הפתיחה, הייתה הנמל מסעדת בית כמעט, להרבה ארוחות עסקיות טובות עד מעולות.
לדעתי מאוד כיף לשבת שם, זו אחת המסעדות הכי נעימות בארץ מהבחינה הזו. האוכל בצורה מסויימת, תמיד היה לא יציב, חלקים מהתפריט שמתמוגגים מהם, מול חלקים אחרים די מעצבנים.
בכל מקרה, עליית מחירי העסקיות עם לדעתי "התמוגגות" איטית עד כנראה העלמות של השף ראש מהמטבח במשך השנים (שום דבר לא מוסמך בנושא), די הוציאו את החשק.
אז מה היה לנו אתמול ?
הגריסיני האלמותי עם המטבלים - זו הייתה ונשארה אחת ממנות הלחם הטובות בארץ, גם כשעברה להיות בתשלום, גם כשהיום גובים עליה כבר 6 ש"ח לסועד. המילוי באופן עקרוני חופשי ונדיב, וזה נפלא, נהנתי מאוד גם מהמילוי החוזר. 
פתיח - בנמל תמיד היו נדיבים, ומנת פתיח טובה בארוחות פיקס תמיד הייתה בתמונה. הפעם זה היה מרק ארקטישוק ירושלמי עם שוקולד לבן, ממש נפלא, גם רן תמיד הבריק עם צירים מרוכזים כאלו. 
ראשונות - אני מסתכל עכשיו על התפריט ובהחלט כועס, זוגתי לא יכולה לראות ולהריח לצערי זיתים, אולי אחד הדברים הכי אהובים עלי באוכל, ממש לא מסוגלת לגעת במנות שישבו בהן זיתים. בנמל "הגניבו" אותם לכמה מנות, בלי שהתפריט יציין, גם בראשונות וגם בעקריות. כאשר הערתי על כך למלצר, הוא התנצל מאוד אבל טען שזה מופיע בתפריט עם זיתים, אוקיי לא רציתי להתווכח, אבל בהחלט העניין לא מופיע ועבדתי קשה מאוד להרגיע זוגתי בנושא, למרות שעכשיו כשאני רואה שלא מופיע, הייתי בהחלט מחזיר המנות ומבקש הכנה מחודשת, כי היא מאוד רגישה לנושא. 
סלט עם אספרגוס ותותים, רשאד וגבינת עיזים עם ביצה עלומה - מנה טובה, תיבול מצויין, אלמנטים מעניינים, אהבנו, למעט תקרית הזיתים.
רוסטביף על פוקאצ'ה - גם סלט מעניין מאוד, אוהבים בלסמי בנמל, קצת יותר מידי לחם לרוסטביף, אבל גם מנה ראשונה טובה. בנמל תמיד נהנתי מהמנות הראשונות.
עיקריות - כאן בהחלט התאכזבנו מאוד, מה גם שהזיתים שוב עיצבנו מאוד מאוד.
מיקס פירות ים בציר סרטנים עם ארטישוק - הארטישוק משומר, לא חובב גדול של המשומר עם מעט תחושת חמצמצות לוואי כזו. פירות הים לא היו בשורה גדולה והוכנו והוגשו די מרושל, המולים היו מצויינים וזהו, אורז בר ליד היה סביר, לא הרבה יותר. מה שבעיקר הרגיז במנה הזו, היא תוספת התשלום המשמעותית, קיווינו שזה יביא מנה מאוד מיוחדת, אבל התאכזבנו מאוד ממנה שאינה מתאימה ברמתה לדעתי לנמל, אלא למסעדות פשוטות יותר. והזיתים.. מזל שהיו קטנים מאוד ובכמות נמוכה מאוד, אז למה הוסיפו אותם בעצם ?
נתחי פילה בקר עם פטריות וערמונים - עוד מנה עיקרית תמוהה יחסית בתוספת תשלום מעצבנת. הבשר פשוט היה בנאלי וכמעט חסר טעם, איפה זה ואיפה נתח הפילה הנפלא שקיבלנו בקיטשן מרקט. כל בניית המנה פשוט חובבנית מידי ולצערי לא מעט פעמים בעבר, התאכזבתי ממנות עיקריות שם, למרות שהיו גם טובות מאוד כאלו.
קינוח - היה נראה שפירקו קיר של בלוקים באיזור והגישו על גבי לבנה סופר תמוהה, גלידת נוגט טובה שנזלה מיד מהלבנה לשולחן, מעין ממתק שוקולד תות שהיה לי טעים מאוד, מקרון מתוק מידי שהיה גם קצת קשה מידי לנגיסה, או עודף מקרר או חוסר טריות, מין קרמבל שוקו קינמון מצויין וכדורון קטן מידי של טראפלס שוקולד טעים ביותר, סה"כ מאוד אהבתי את הטעמים, הרבה פחות את ההגשה.
יחד עם קיאנטי פשוט יחסית ב 135 ש"ח ל 375 מל, פלוס התוספות המעצבנות על העיקריות, הגענו בול לנקודת ה 600 ש"ח הכל כך מוכרת בסוג כזה של מסעדות (399 לזוג נקודת הפתיחה לתפריט המיוחד), תמורה מעט מפוקפקת ביחס לרמה, אולי אפילו מפוקפקת בלי מעט, אבל היה לנו עדיין כיף מאוד, יין והמקום עשו את זה לצערי הרבה יותר מהאוכל.
בהחלט נחזור לנמל בעתיד בשביל עסקית ואולי ערב שקט ונעים כשבאיזור, אבל נמשיך "להיזהר מאוד" עם התפריט וזה די חבל.