פורום ביקורת מסעדות
נושא: עזורה תל אביב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 27/02/2015 | 15:55
15
1127
הסניף התל אביבי של המוסד הירושלמי נפתח במיקום חלומי, על חצי האי בפינת הרכבת ומקווה ישראל, בחלל גבוה ומלא חלונות.

התיישבנו על הבאר, כאשר מצידו הפנימי שורת סירים על פתיליות. קיבלנו הדרכה מאחד העובדים על תכולת כל סיר כמו גם המלצות על מה לא לוותר.

נדגמו:
חומוס: רבות שמעתי על החומוס של עזורה ואני מודה שהתאכזבתי, חומוס סדנדרטי חסר טעמים מסעירים שיש טובים ממנו בתל אביב ובכלל.

סופריטו: קוביות של בשר בבישול ארוך עם תפוחי אדמה. מנה שנראית ונשמעת פשוטה אבל מפתיעה בטעמיה, הבשר נהדר, מתפורר בנגיעת מזלג ותפוחי האדמה רכים ומענגים. אלכימיה.

זנב שור ופלפלים: חתיכות זנב על העצם, פלפלים, בבישול ארוך ברוטב אדום חמצמץ. בשר הזנב שומני ועסיסי, הפלפלים אלוהיים, הרוטב נהדר, אליפות.

קובה דלעת: הילדה שאיתנו חיפשה את הקובה חמוסטה שזכרה מירושלים, אך נאמר לנו שאין. לאחר מכן התגנב לאוזנינו שבעל הבית טוען שבתל אביב אין קישואים קטנים וטובים כמו בירושלים ולכן הוא לא מכין. הילדה היתה מרוצה מהתחליף אך אני חשבתי שהקובה הוא לא יותר מסביר, הרוטב טוב אך הכותפאות היו דחוסות מדי ולא הכילו הרבה בשר.

תפוחי אדמה וארטישוק ממולאים בבשר: מנה שדומה יותר בצורתה למפרום מאשר לממולאים, רק עם רוטב חמצמץ עם הרבה עשבי תיבול במקום רוטב אדום. הבשר הטחון הפעם היה עתיר טעמים והרוטב נהדר, מנה מעולה.

כשביקשנו חשבון התפלאנו לגלות שמנת זנב השור עולה 100 ש"ח. בהתחשב בכך ששאר המנות עולות 30-40 ש"ח ושלא קיבלנו תפריט אני חושב שהיה מן הראוי ליידע אותנו מראש על המחיר החריג. למרות זאת, וכולל שתי כוסות בירה קטנות, החשבון הסתכם ב280 ש"ח סבירים ביותר לשלושה אנשים מעולפים מרוב אוכל.

הצטערתי לשמוע שהמקום נפתח רק לצהריים ונסגר כאשר האוכל נגמר, מכיוון שאינני עובד באיזור אוכל להגיע רק בימי שישי. בקיצור, רוצו לפני שנגמר.