פורום ביקורת מסעדות
נושא: בראנץ' שישי בבלו סקיי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/03/2015 | 16:59
15
975
השורה התחתונה - היה טעים מאוד, לא בטוחה בכלל שהארוחה שווה מחיר של 120 שקלים לאדם.
 
הזמנתי מקומות בתחילת השבוע, תוך כדי שיחה בדיוק התפנה מקום לזוג ב 1:30, איחרנו קצת ועדיין המקום לא היה מלא עד אפס מקום לכן המדיניות של אין לנו מקום לא ברורה לי ונשמעת בעיקר כמו ניסיון מלאכותי ליצר ביקוש.
השירות לאורך כל הארוחה לא היה מעיק, אבל גם הרגיש מעט לא נוכח, היו לא מעט אנשי צוות שהרגישו לי כאילו הם לוקחים את הזמן. סך הכל השירות היה יעיל ומקצועי אבל לא מעבר לכך.
 
הארוחה כוללת מגוון טפאסים כהגדרתם למרכז השולחן, מנה עיקרית לבחירה, שתיה קרה וחמה, לחמים ומאפים.
סלסלת הלחמים כללה לחמים מסוגים שונים, ביניהם חתיכות של מה שנראה כמו פוקצ'ה רכה ומצויינת, לחם לבן, לחם דגנים ולחם זיתים. המאפים היו שני קרואסונים קטנים. כל המנה הוגשה חמימה. לצד הלחמים הוגשו חמאה רכה שנראתה מוקצפת, איולי פלפלים מצויין, ריבת תות שהרגישה ביתית ושמן זית עם בלסמי.
אחריהם הגיעו הטאפסים - לא אפרט את כולם רק אציין שלא קיבלנו את כל מה שמופיע בתפריט, לא קיבלנו את האיקרה שדווקא לו חיכיתי, את סלט העגבניות ואת המסבחה. לא הערנו על כך למלצרית, לא בטוחה למה. גם לא נאמר לנו דבר על כך שמקבלים רק חלק. למעשה, המלצרית ציינה בהתחלה שמקבלים את כל מה שרשום.
אציין לטובה מבין המנות את ההרינג שהיה נפלא, סלט קיסר שהיה מעולה ואת הסלמון עם הסלק. קצת פחות הצטיינו הציזיקי שהיה מאוד טעים אבל נוזלי מדי והטרטר סלמון שהיה פשוט סלט פירות - ראיתי בו את חתיכות הסלמון המעטות אבל לא הרגשתי אותן כלל בטעם. סלט העשבים היה טעים מאוד אבל היה בעיקר סלט של חיטה עם הרבה כוסברה מעליו - נהניתי מאוד, בעיקר כי לרוב בסלטים כאלו יש פטרוזיליה חיה שאני לא מחבבת במיוחד וכאן היא לא הייתה אבל זה קצת far fatched לקרוא לזה סלט עשבים.
 
לעיקריות לקחנו את הפריקסה של אמא סימה - קרואסון מצוין (נטעם כמו זה שמגישים בו את המוח במזללה ואני מנחשת שגם בלומינה אבל לא בדקתי את התפריט שלה) שבתוכו טונה צרובה במידת עשייה מושלמת, אריסה, ביצה כבושה, קוביות קטנות של תפוח אדמה (ראטה לפי התפריט), לימון כבוש, איולי ליים ושמן פפריקה. המנה המצטיינת של הארוחה בעיני. מנה עם טעם עשיר, הטעמים השונים לא רבו אחד עם השני ובגדול, הייתי שמחה לעוד אחד כזה כאן ועכשיו.
 
המנה השנייה הייתה עונג ממילאנו - שתי ביצים עלומות על פולנטה רכה מתירס טרי (לא נאמר בתפריט אבל זה הטעם), פטריות ירדן ושימאג'י, אספרגוס בחמאה ובר בלאן. מלבד מה שכתוב בתפריט המנה הגיעה עם אפונת שלג. כשהמנה הגיעה לשולחן הביצים נראו לי מוזר, הבפנים היה מעוגל ומושלם מדי ומה שחששתי ממנו אכן קרה - הביצים היו עשויות מידי וכבר עברו דנטורציה (כלומר נהיו ביצה קשה). כל הרעיון במנה כזו הוא שהחלמון נשפך לתוך הפולנטה והופכת את המנה לעשירה מאוד וכשהביצה עשויה ככה, זה לא יכול לקרות.
בזמן שהתלבטתי אם לקרוא למלצרית או לא, הבחור עשה את זה בשבילי והראתי למלצרית את המנה, המלצרית לא באמת הבינה מה הבעיה כי הרי מדובר בביצים עלומות אבל לקחה את המנה למטבח וחזרה דקה אחר כך לעדכן אותי שמכינים אותה מחדש. בכנות? המנה הזו לא הייתה צריכה לצאת מהמטבח, אפשר לראות מבחוץ כשביצה עלומה עשויה מדי לרמה כזו ואם לא היינו חולקים את המנות סביר שהבחור היה נשאר או לחכות עם המנה שלו מול העיניים או לאכול אותה בלעדי עד שהמנה השנייה תגיע.
 
כשהמנה יצאה מחדש הביצים העלומות היו עשויות בדיוק כמו שצריך אבל ההרגשה הייתה שהמנה קצת קטנה יותר. זה לא הפריע כי היה באמת הרבה אוכל ושבענו לחלוטין, אבל זה נראה רע - לא יודעת אם מראש ניסו לפצות בהרבה פולנטה על הביצים העשויות מדי או שהמטבח קצת כעס או שאולי בכלל הטבח לא באמת יודע להקפיד על גודל המנה אבל שוב, במסעדה בסדר גודל שכזה, זה לא אמור לקרות.
 
לצד האוכל שתינו שני קוקטיילים - קוקטייל ביונסה שלהגדרת המלצרית הוא טוויסט של מרטיני עם לימון והוא קצת מתוק יותר (תרגום: קוקטייל ורוד ומתוק) ונורמה ג'ין שהוא וריאציה שלהם לקמפארי אשכוליות. למרות שחששתי מכך שהביונסה יהיה מתוק מדי הוא היה לא רע בכלל והבחור נהנה ממנו, אני נהנתי מהנורמה ג'ין שלא היה מתוק מדי והקמפארי בהחלט הורגש בו. הזמנו גם לימונדה ואשכוליות שהיו לימונדה ואשכוליות.
 
יחד עם הארוחה מגיעה שתיה חמה ולכן רציתי להזמין קפה, עקב בעיה בריאותית אני לא יכולה לשתות חלב ולכן מחליפה בחלב סויה. במקרה הזה לא יכולתי להחליף בחלב סויה כי מסתבר שנגמר להם. עוד פרט קטן שלא אמור לקרות במסעדה בסדר גודל כזה. שתינו תה שהגיע עם קופסת תיונים חמודה וקופסאות מקסימות של גבישי סוכר.
 
אז שוב, היה טעים, אפילו מאוד, אבל מההתנסות שלי עם האוכל של אדוני אני מרגישה שהייתי צריכה לצאת עם תחושת וואו, דבר שלא קרה, להוסיף את הטעויות והנקודות הרופפות שהיו, אני לא בטוחה בכלל שהמחיר של 120 ש"ח לאדם שווה את זה.
 
304 ש"ח לפני.