פורום ביקורת מסעדות
נושא: סנטה קתרינה - ביקור שני  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/03/2015 | 22:38
14
1003
במקור היינו אמורים להיפגש עם חברים לארוחת ערב במקום אחר אבל מקרה רפואי מצער במשפחה של אחד החברים אילץ דחייה. לא היה לנו כוח להכין אוכל וגם רצינו קצת לצאת למשהו קליל ונחמד. הצעתי לבחור שתי אופציות - בית העם או סנטה קתרינה והוא הלך על האופציה השנייה. הוא הזמין לנו מקומות על הבר לשעה שמונה וחצי ואכן הגיע לשם באותה השעה. אני שהגעתי מהעבודה הצלחתי להתעכב כך שהגעתי בכרבע שעה איחור.
בזמן הזה הבחור הספיק להזמין את הבייגלה הירושלמי שמגיע יחד עם טחינה ובתוכה גרגירי חומוס וכן רסק עגבניות עם מעט חריף. כשהגעתי כבר לא נשארו עגבניות אבל זכיתי לטעימה מהבייגלה המצויין עם קצת טחינה.
 
לא מצאתי תפריט ברשת וגם התפריט השתנה מעט מאז הביקור הראשון לכן אשתדל לספר מהזיכרון:
כבד קצוץ שתואר בתפריט כמוגש עם בצל וחזרת לצד מלפפון חמוץ מוסקבאי וחצי בייגלה ירושלמי - הגיעה ערמה של כבד שהיה יותר קרוע או גרוס, עשוי בדיוק למידה שאני אוהבת וטעים בטירוף, החזרת במנה מגורדת בנדיבות לפני ההגשה מעל הכבד, דבר שהופך את החריפות גם למרעננת. בגלל בעיה בריאותית המעי שלי לא יכול להתמודד עם קליפה של מלפפון אבל לא יכולתי להתאפק למראה המלפפון ונתתי ביס - מדובר במלפפון עשוי בחומץ ומרגיש תוצרת בית. 
עוד הוזמנה פיתה עם קבב - כאן אני חייבת לעצור ולספר לכם שאם חשבתם שהפיתות של אייל שני הן הטובות בעיר - רוצו לסנטה קתרינה ועכשיו. הפיתות שהם מכינים (כל בוקר טריות על פי השף) הן עבות, רכות ואווריריות. אין סיכוי שעם העובי המושלם הזה הן יתפרקו וינזלו לכל עבר. אם הוא היה מוכר את הפיתות האלו לקחת הבייתה, הייתי קונה מהן מלאי.
הקבב עצמו היה טוב למי שתהה, מתובל כראוי, כלל גם טחינה, עגבניות והרבה ירוקים.
 
הזמנו גם חצי פיתה עם קציצות דגים. מגיעה חצי פיתה עם מטבוחה (שתוארה בתפריט כמטבוחת ארבע שעות) עם קציצת דגים גדולה. המנה בהחלט מצוינת, עושר הטעמים, האיזון בין החמוץ למלוח ולכל המסביב, בהחלט אחת המנות המושלמות. לצד המנה מוגשים חמוצים מעט חריפים של בצל ומה שנראה כמו לפת - הייתי מוכנה לאכול צנצנת שלמה של זה לבד. כשסיימנו עם המנה זכינו להתקשקש קצת עם השף שסיפר לנו שהסיבה שהוא מגיש את המנה ככה (ולא פיתה שלמה כמו הקבב) היא כי המנה הזו היא זכרונות לבית סבתא - הוא תיאר לנו איך כשהיה יוצא ממנה היה מקבל ממנה לדרך חצי פיתה עם קציצה, טחינה ומטבוחה שיהיה. הסיפור מקסים בעיני ורק מוסיף למנה.
 
בשלב הזה החלטנו שאנחנו עדיין קצת רעבים ולכן הזמנו גם את הלחם בעג'ין. מדובר על הגרסא שלהם ללחמעג'ון - בצק פיצה עליו בשר טחון ובסיום ההכנה, כאשר המנה יוצאת מהטבון היא מקבלת חיזוק מעגבניות טריות והרבה עשבי תיבול. לצד המנה מוגשים יוגורט וחריף ירוק (שלמען האמת הוא לא חריף בכלל אבל טעים מאוד).
 
אחרי המנה הזו כבר שבענו ולכן היינו צריכים להזמין את מנת הבסבוסה החלומית שבהחלט לא אכזבה.
 
את הארוחה ליווינו עם בקבוק רוסאן מסדרת אדמה של תבור.
 
סך הכל  - 330 שח לפני לארוחה מוצדקת ביותר.
כמובן שנחזור.