פורום ביקורת מסעדות
נושא: לה שאנטקלר, ניס, 2 כוכבי מישלין. Not all that  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 31/03/2015 | 11:23
8
510
לצערי זאת האמת, פעם ראשונה שאני אוכל במסעדה מכוכבת ועוד עם שני כוכבים כאלה, ואמנם מדובר בחוויה מיוחדת (אם כי מפונפנת הרבה הרבה יותר מדי לטעמי) עם שירות סופר קורקטי (אבל קצת איטי), ועם מספר מלצרים לנפש גדול במיוחד, כולם לבושים יפה, מדברים יפה (גם אם במבטא צרפתי קצת כבד מדי, לפעמים) ומשרתים יפה. אבל בסופו של דבר, את האוכל אפשר לתאר כאוכל בעייתי עם ניצוצות הברקה והרבה הרבה יותר מדי זהב אכיל.
בכלל, זהב אכיל. אין לדבר הזה טעם, אבל זה הופיע על לפחות חצי מהמנות. אלוהים רק יודע איפה, זה אפילו לא יפה במיוחד. סתם נקודות זהב מוזרות על פני כל מיני מאכלים שונים.
 
אני אכלתי שלוש מנות. שתיים מתוך ארבע מהשף ספיישל, ועוד אחת שקרצה לי. היא אכלה תפריט מובנה של שתי מנות. שנינו מנסים להימנע מאלכוהול יחסית, אז רק קולה ומים ליוו את הארוחה שעלתה 360 יורו.
פתיח 1 - שלושה ביסים שאני למען האמת לא זוכר. אחד מהם היה קוביית סלמון נא  טעימה, השניה היתה מן טארלט פצפון, את השלישית אני לא זוכר. שום דבר לא הרשים מדי.
פתיח 2, מן טעימת מרק פושר שנראה קצת כמו חומוס אבל היו בו ערמונים ואגוזים. לא יודע בדיוק ממה הוא היה עשוי. גם הוא היה נחמד אבל לא גדול בשום מצב. חביב כזה.
מנה ראשונה שלה: "הביצה המושלמת, אספרגוס מפרובנס, בצק עלים עם שמן אגוזים ועשבי תיבול". הביצה שהוסבר לנו שבושלה במשך 60 דקות על 64 מעלות, אכן היתה מושלמת. נקודה. הביצה הכי טעימה שאכלתי בחיים ואני אוהב ביצים. זאתי היתה בול, קלילה ועם זאת מלאת חיים וצבע במרקם קצת פחות מנוזלי לגמרי. שלמות. שאר המנה היתה בסדר כזה.
מנה ראשונה שלי: "פואה גרא חצי מבושל עם ג'לי ייני  ועם ריבה כמהין ואגוזים, שהוגשה יחד עם בריוש "- לא יודע, היו פעמים שהזמנתי פואה גרא בצרפת וקיבלתי אשכרה כבד ובדרך כלל מדובר בביסים מושלמים. כאן לצערי, זה היה קובית פטה  שכשלעצמה היתה טעימה אבל לא מיוחד. השכבה התחתונה שלה היה הג'לי הייני, שסליחה, אבל היה קצת מגעיל והיה נראה בעיקר כמו "רגל קרושה" של הפולנים. הבריוש היה טוב מאד, הריבה היתה בסדר. מנה בינונית למדי.
 
מנה שניה הפעם רק שלי: "דואט של לנגוסטין וצ'ילי, יחד עם כדורים קריספיים של ראש עגל, מוגש על רוקט". מנה בעייתית, הלנגוסטין היה מעולה (אם כי אכלתי פירות ים טובים יותר), הכדור הקריספי שהיה ממולא בראש עגל, (CALF'S HEAD) היה למען האמת אחד החלקים הפחות טעימים בארוחה. קצת נוזלי מדי, טעם לא בשרי מספיק' מרקם שבעיניי היה נוראי. החיבור לא עבד, ובעיניי האמת היא שהלנגוסטין היה עובד הרבה יותר טוב אם הכדור היה ארנצ'יני, או אפילו רחמנא לצלן, פלאפל. רק לא הדבר הזה שהם שמו לי.
 
מנה עיקרית שלה - "קוקי סן ז'אק עם ארטישוק ירושלמי, מוגש על פירה ירוק ׁׁׁ )WATERCRESS(" - מנה  טובה אך לא גדולה. קוקי סן ז'אק גדולים ובשרניים. הרוטב הירוק היה טעים, מנה מאד קיצית וסבבאית כזאת. האם זאת מנה של מסעדה עם שני כוכבים? לא יודע.
מנה עיקרית שלי וגם המנה הטובה בארוחה - "שקדי עגל עם צ'וריסו, פריקסה של פטריות שנטרל, בצלי פנינה ומן טוסטונים כאלה". נניח. אמרו לנו מראש שזאת מנת הדגל של השף וצדקו. פשוט יופי של מנה. הטוסטון הקטן עם רוטב הפטריות והציר ובצלי הפנינה ומן צ'וריסו קטן היו נפלאים, והחברה אכלה לי את כולם. אבל שקד העגל... אחח.. לדעתי היה שם 150 גרם של שקד פשוט מדהים, מבושל בול, רך , עסיסי, מלא בטעמים. מנה פיצוצית לגמרי.
 
אחר כך, זכור לי שהביאו לנו קינוח קטן וקומפלימנטרי, אבל אני לא זוכר מהו. מה שכן, הזמנו כמה קינוחים אחרים  שהיו מאד מאכזבים, ובעיקר"
"עוגת אופרה בשוקולד חלב עם טעמים של תפוז ברגמוט' , מלווה בכדור גלידת תה". סליחה, אבל לא מושחת ולא טעים. לצערי, זאת האמת. גלידת התה בכלל היתה מוזרה למדי.
עוד איזה קינוח שבאה בגלל ארוחת הטעימות שלה. הסתכלתי על התמונה שצילמתי משם, ואלוהים עדי שאני לא זוכר לא מה היה הטעם ולא מה היה שם, חוץ מזה שהיה לא משהו בעליל ולא גמרנו. מן פירורים כאלה עם קצת פירות שהם אולי אפרסק ואולי לא, ומשהו שנראה כמו עוגיה כשרה לפסח. פשוט לא מתאים למסעדה ממושלנת.
אם לא אמרתי, אז שוב, חצי מהמנות לעיל לוו גם בזהב אכיל, משום מה.
 
מסקנה: אולי ה PALATE שלי לא מורכב דיו למסעדה ממושלנת, לא יודע. אבל בסופו של דבר ארוחה מפונפנת (כאמור, קצת יותר מדי לדעתי) ולמרות הברקה פה ושם (השקד והרוטב האלוהי שלו) ומנות עם טכניקה טובה (הלנגוסטין, הקוקיות, הביצה המדהימה), בסופו של דבר יצאתי קצת מאוכזב.