פורום ביקורת מסעדות
נושא: רולא החיפאית  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/05/2015 | 14:48
13
508
הרבה זמן לא כתבתי כאן... אמנם קוראת פה אבל לא אכלתי בשום מקום ששווה ציון יוצא דופן...
אז סוף סוף הגענו לאכול ברולא המסעדה הערבית שפתחו בכרמל (או על פי הקבלה שלהם "רולא מטבח לבנטיני")
ושמחה שיש על מה לשתף.
המקום הקטן שהיה פעם קפה נטו עכשיו מנוצל הרבה יותר טוב מבחינת מרחב ומקומות ישיבה והעיצוב סולידי, חוץ מכמה תמונות בערבית ועציצי תליה בפלסטיק ירוק שמסגירים קצת לבנטיניות. נעים לשבת מול החלונות הגדולים באויר של הכרמל.
הזמנו:
חומוס חיפאי (25), קבב חלבי(78), אלבאשא (68), לחם בעג'ין בלדי 48), אספרסו קצר (9), אספרסו ארוך (11) וכנאפה (38).
הכל היה מצויין. החומוס- אחד הטובים, היה מסודר יפה עם קצת טחינה וקצת סומאק והגיע עם פיתות חמות.
לחם בעג'ין היה נחמד מאוד- תערובת בשר על בצק. מנה די בטוחה מבחינתנו שיכלה להמריא קצת יותר עם טחינה או משהו יותר 'רטוב'.
העיקריות היו מושלמות-
הקבבים שמנמנים ומגיעים על מין פיתה ולמרות שהמלצרית אמרה שהוא חריף הוא בכלל לא היה לנו חריף, אולי מעט פיקנטי- מאוד נהנינו ממנו. האלבאשא זה מנה עם כיסוני שוש בארק וקובה ערבי, פעם ראשונה שאני אוכלת אוכל כזה (מכירה את הקובה העירקי והכיסונים הרומניים ששניהם לא קשורים לכאן בכלל). כולם שחו ברוטב יוגורט. מנה מקסימה וטעימה טעימה.
הכנאפה!! ואוו איזו כנאפה!!! עד עכשיו האהובה עליי היתה הכנאפה של פטרה הלבנונית וכאן היא שונה, הרבה פחות מתוקה ובדיוק לטעמי. הייתי אוכלת כזו כל יום
בקיצור- שמחה שסוףסוף מילאו את הנישה המקופחת הזו של מסעדה ערבית טובה (ולא מזרחית כפי שיש לנו בשפע), אני לא יודעת אם המנות "מונגשות" לחך של מי שלא גדל על האוכל הזה, כמו שעושים לנו עם מסעדות אסייתיות, אבל כל המנות היו טעימות טעימות- למעשה בילינו את הדרך חזרה הביתה דנים בסוגיית "איך לבחור פעם הבאה מנות אחרות ולוותר על אלה שכבר אכלנו".
אגב- השירות היה בינוני, לא יותר. המלצריות לא עזרו לנו במיוחד בבחירת מנות וחבל כי לקרוא את התפריט אני יודעת... מצפה מהמלצרית לתת לי יותר ממה שהתפריט נותן.
 
ממליצה מאוד!!!