פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת ערב מאכזבת ב-NG  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/05/2015 | 10:20
5
626
אחרי שבוע עמוס בו בקושי התראינו קבענו אני ובן הזוג להפגש לארוחת ערב בחמישי. הוא יצא מוקדם מהעבודה, אני סיימתי את ענייני ובשבע וחצי נפגשנו במסעדה.המסעדה היתה כמעט ריקה, קיבלנו שולחן פינתי אינטימי, תפריטים והצעה לשתיה שהגיעה במהירות. התחלה טובה לערב שהסתיים באורח שונה לחלוטין. התפריט ראינו שהשתנה ומנת מדליוני הפילה ביין עם ערמונים שאהבנו הוסרה ממנו. היינו צריכים לשאול את המלצרית על מיוחדים או נתחי היום מאחר והמידע לא נודב אך גם לא כלל משהו מיוחד.
פתחנו בסלט קראנצ'- מבחר חסות, ארוגולה, מעט מדי פרוסות צנונית, תועפות פרמזן ותלתלי בטטה מעל הכל. לצד זה הוגשה פנכה של מטבל גבינת עיזים חביב שהצטערתי שלא היה יותר ממנו. היינו רעבים והסלט היה טעים והסתיים חיש קל.
לעיקריות הזמנו שני נתחי פילה מאחר ואנחנו לא אוהבים בשר שמן ונתח האנטריקוט על העצם אותו קידמה המלצרית לא קרץ לנו. חבל רק שהמלצרית לא מקשיבה להעדפות הסועדים ומנסה לדחוף נתח לא מתאים... את הפילה ביקשנו ברמת צליה מדיום. לבן הזוג היו קצת חששות אז המלצרית הציעה לפרוס אותו לפרפר אך אני הערתי שזה מגדיל את הסיכון שהנתח שיתקבל יהיה יבש. לצד הבשר אני ביקשתי ירקות שורש אפויים ובן הזוג ביקש פירה.
הבשר שהגיע לטעמי הושאר יותר מדי לנוח והיה מעט קר אך זה היה כלום לעומת מידת העשיה- הביס הראשון משולי הנתח היה עוד טוב אך במרכז הבשר היה נא לחלוטין עם שוליים צרים עשויים. כשפרסתי לבדות האם זה רק המרכז או שבצד השני הוא נא גם כן גיליתי שהוא נא עד הסוף. בן הזוג גם הוא לקח שני ביסים והחליט שהבשר חי לו מדי. קראנו למלצרית, הראנו לה את הבשר החי (בנתח שנבצע כולו) וביקשנו מנה חדשה. המלצרית הציעה בתחילה להחזיר את הנתח לאש לבישול נוסף אך אני ציינתי שהו כבר נחתך, המיצים נגרו כולם על הצלחת והנתח קר- החזרתו לבישול משמעותה יבוש סופי של הבשר. המלצרית השאירה את המנות והלכה לקרוא לאחראית. כשזו הגיעה היא הציעה שוב להחזיר את הבשר לאש ורק אם זה לא יעבוד אז יוציאו לנו נתח חדש. היא טענה כי חבל לזרוק בשר וכי טעויות קורות והמטבח יודע לתקן אותן. אם המטבח היה יודע לעבוד עם הבשר אז: א. הטעות לא היתה מתרחשת. ב. אם כבר קרתה הטעות הם היו יודעים שאין מה לתקן ומיד מציעים נתח חדש.
הויכוח הזה המשיך עוד מספר דקות, כשהאחראית מתעקשת שהבקשה שלנו לנתח חדש אינה סבירה והמשיכה לטעון כי הפתרון הוא להחזיר את הנתח לבישול כאשר צורת הדיבור שלה הפכה תוקפנית מרגע לרגע וגרמה לנו להרגיש מותקפים. כל זה פשוט קלקל לי את התאבון לחלוטין וביקשתי שיקחו את המנה ויוציאו לנו חשבון. הצלחות נלקחו, החשבון לא הגיע, וישבנו כמעט עשר דקות נוספות בהן התעלמו מאיתנו לחלוטין בעוד אנחנו מנשנשים בחוסר חשק מן התוספות שהושארו על השולחן. כשהחשבון הגיע ראינו ביטול של שתי המנות העיקריות וחיוב על השתיה והסלט בלבד. אני הייתי מוכנה לשלם גם עבור התוספות שאכלנו אך לא היה עם מי לדבר מאחר ואף אחד לא ניגש לקחת תשלום. בסוף נשברנו, אספנו מזומן בסכום החשבון, שמנו על השולחן ויצאנו ללא כל מילה מצד הצוות. חוויה זו מקלקלת מספר חוויות טובות מן העבר. בעבר זו היתה הבחירה הראשונה בכל פעם שרצינו בשר טוב ושרות טוב אך אחרי הערב הזה כבר לא נחזור לשם.