פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביסטרו מיכאל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/05/2015 | 10:28
2
616
ביסטרו מיכאל, מושב לימן
 
לדיווח המלא בבלוג פה גדול
 
בערב חג השני הגענו למסעדה.
המסעדה יפהפיה. מבחוץ אי אפשר לראות כלום, זה נראה כמו מבנה נטוש. אבל כשנכנסתי  ראיתי מסעדה חמימה, נעימה, תאורה חשוכה יחסית, שמזכירה צימר ומשתלבת היטב באווירת הצימרים שיש כאן בשפע מסביב.
התפריט כאן מחולק ל-5 קטגוריות: מנות התחלה, מנות המוגדרות "בלאדי- מאכלים וחומרי גלם אותנטיים בהשראה אזורית", ומנות מהים, פסטות ובשר. התפריט משתנה מדי יום בהתאם לחומרי הגלם שמגיעים מהסביבה, כך שלא בטוח שכל המנות שמופיעות כאן בדיווח יהיו ביום אחר
 
 
מה אכלנו?
 
ראשונות:
 
  • למנה ראשונה הזמנו סלט עונתי עם פקוס, עגבניות, נענע, המון זעתר טחינה ושמן זית (44 שקלים): הפקוס היה מלא טעם, שאר הירקות היו טובים והתיבול מדויק ומוצלח.
 
  • מנה נוספת שגודלה כגודל מנת ביניים, היתה שוק טלה מפורקת מהעצם, ירקות וקרם חצילים שחור (78 שקל): מנה מהספיישלים של היום. נתחי הטלה היו רכים וממש נמסו בפה. קרם החצילים היה מעולה, בעל טעם מעושן שהחמיא לו. השילוב נתן מנה אדירה ממש.  החיסרון היה שהיא נגמרה מהר מדי, יכלו להיות נדיבים קצת יותר.
עיקריות
 
לעיקריות בחרנו בשתי מנות מהאגף האיטלקי בתפריט:
 
  • פפרדלה בעבודת יד עם קציצות טלה, ארטישוק, אפונה ופרמזן  (92 שקל): המנה לא הגיעה מספיק חמה והוחזרה לחימום נוסף. לאחר שחזרה, התגלתה פסטה צהבהבה, עתירת חלמונים, הקציצות טלה היו קטנות וטעימות, והיה גם מעט רוטב של ציר טלה, ופטריות בשרניות. המרכיבים היו טובים כולם, והתוצאה היתה מנה טובה, עם טעמים שונים ומגוונים, אם כי לדעתי היה חסר רוטב שיחבר בין המרכיבים ויהפוך את הפסטה מטובה למצוינת. גם פה, המחיר בכלל לא זול והיה מקום להגדיל את המנה או לחילופין להפחית מעט במחיר.
 
  • ריזוטו עם פטריית כמהין מיער ברעם (92 שקל): אני לא כזה חסיד של ריזוטו, לפעמים מה שמקבלים זה סתם אורז, לפעמים זה מתוק מדי וכו'. כאן, זו היתה מנה מעולה. המנה כללה גם סוגים שונים של פטריות ופרמזן. האורז היה במרקם נגיס (ולא דייסתי), וספג היטב את טעמי הפטריות, והטעם היה מאוזן ולא מתוק מדי. התוצאה היתה מנה נפלאה, לא מתוקה מדי, וטעימה בטירוף.
 
קינוחים:
 
  • לקינוח חלקנו שוקולד מושחת (42 שקל), קינוח שכלל בראוניז, טוויל שוקולד לבן ומוס שוקולד היה הקינוח. הבראוניז היה מוצלח ולא מתוק מדי, הטוויל שוקולד היה מעולה, ורק המוס היה סביר ויכל להיות שוקולדי יותר. היה חסר משהו שישבור את השוקולדיות, אבל זה היה קינוח טוב.
 
  • על חשבון הבית חלקנו קרם מסקרפונה עם תותים ורוטב תותים: קינוח קליל, מתוק חמצמץ שהיה טעים מאוד.
 
 
שורה תחתונה: קודם כל השירות- הוא היה יוצא דופן (לחיוב). קיבלנו שירות מאוד לבבי, נעים ומקצועי. אחד מבעלי המסעדה ניגש לשולחן והציג את עצמו. בסוף הערב הוא ניגש שוב וביקש לשמוע חוות דעת.  ההתרשמות שלי היתה שבאמת חשוב לו לשמוע חוו"ד על המקום. לקבל שירות כזה - זה מוסיף. התחושה שלי היתה שלמישהו פה אכפת.
מבחינת המחיר- שתי מנות היו לדעתי קטנות מדי ביחס למחירן (הפסטה והשוק טלה) אבל בסך הכל  זו היתה ארוחה מצוינת, אחת הטובות שזכורות לי במסעדות.  אין ספק שאחזור לשם