פורום ביקורת מסעדות
נושא: יום טיול בחיפה- תודות ודווחון  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/05/2015 | 13:02
3
278
היינו 4 ויצאנו מאזור המרכז, עצרנו לארוחת בוקר מהירה בקפה בונו ביקום- זוג אחד חלק ארוחת בוקר זוגית ונראה מרוצה, אבל הם קלים לריצוי :) אז אני לא אחראית.
אני לקחתי בייגל עם גבינת שמנת וסלמון מעושן שהיה טעים- אבל הגיע חף מכל תוספת, סלט קטן בצד היה מוסיף המון.
לידי נאכל בהנאה כריך פוקצ'ה חצילים שגם הוא הגיע ללא סלט.
מיץ גזר ותפוזים שנסחטו במקום ו 2 קפה והמשכנו שבעים ליעד הבא, תקרית קטנה ומעצבנת-ביקשתי שוב ושוב ושוב כוס מים ורק אחרי שקמתי ונזפתי באחראית, סוף סוף קיבלתי את המים המיוחלים.
סיבוב בשוק הפשפשים של חיפה הניב כמה רכישות מעניינות והזכיר לאחד מאיתנו שיש כאן מסעדה שמגישה צ'יפס שאנחנו ממש חייבים לטעום. נו אז אם חייבים אז חייבים- לא זוכרת את שם המקום - חומוסיה בקצה שוק הפשפשים- מוצלת ונעימה- לקחנו מנה קטנה של ציפס רגיל ועוד אחת של צ'יפס שמגיע עם רוטב לימון ושום- צ'יפס מהז'אנר הטרי, חתוך עבה ומגיע לוהט וטעים טעים, שווה כל קלוריה.
עוד כמה סיבובים רגליים בעיר , טיילת לואי, הגן הבאהיי, ואדי ניסנס- נרכשו בו עלי גפן טריים, קישואים פיצפונים מרוקנים מתוכנם וקדימה אוכל, מעיין הבירה- הסיבה שלשמה התכנסנו בעצם- אז מה היה לנו שם?
צלוחית של איקרה שמטעמי איכסוש לא טעמת, אבל בעלי התענג על כל ביס ממנה.
כבד קצוץ מכבד בקר ולפיכך היה קצת גרגרי אבל טעים , צלחת עם פרוסות חלה כמו של פעם וצלוחית של חזרת אדומה שעשתה לנו נעים בפה ועוקץ באף.
צלחת חמוצים- כרוב אלוהי, עגבניה ירוקה , מלפפון וכמה זיתים - הכל טעים טעים וחורק בפה מטריות.
בעלי לקח לעיקרית צלחת קרפלעך ממולאים בשר ואהב מאוד, אני לקחתי קישקע ממולא שהגיע טובל ברוטב אדמדם שהיה לדעתי רוטב שעועית לבנה והיה אלוהי !
עוד נאכלו צלוחית מרק ירקות שהיה סתמי וצלחת ענקית של תבשיל לשון בקר ברוטב שעועית שהמזמינה האמיצה נאבקה בו באומץ לב ראוי להערכה ולא יכלה לו. אף אחד מאיתנו לא הסכים לעזור לה במשימה עקב זיכרונות ילדות קשים והצלחת חזרה חצי מלאה למטבח :).
היינו מלאים עד אפס מקום, אבל לא ניתן לעובדה פעוטה כזו לעצור בעדנו, כדי להוריד את האוכל ולמרק את המצפון  המשכנו רגלית וואדי ניסנס- נרכשו בו עלי גפן טריים ונצפו גם קישואים פיצפונים מרוקנים מתוכנם שלא לקחתי והיום אני מכה על חטא.
לקינוח עצרנו באחת המאפיות- שוב - מתנצלת שאיני זוכרת את שמה לכנאפה מדהימה מדהימה מדהימה וחמה חמה חמה  ולקפה שחור עם הל שידוע בתכונתו המיוחדת , הוא שורף קלוריות של כל מה שנאכל לפניו או איתו :) ולפיכך גם הרשינו לעצמנו לקחת הביתה עוגות סולת עתירות סירופ ומעמולים נהדריםו לא מאוד מתוקים ממולאים בתמרים .
ממורקי מצפון התגלגלנו במורד לכוון המכונית שנשארה ליד מעיין הבירה וטוב שכך, לא נראה לי שהיינו מצליחים לטפס בעליה.
היה טעים ונעים וכבר קבענו טיול נוסף לאיזור , אחרי  הכל הרי יש כל כך הרבה מה לראות בחיפה :)