פורום ביקורת מסעדות
נושא: מייק'ס פלייס, רמת החייל - עיסקית צהרים   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 15/06/2015 | 10:58
12
991
מייק'ס פלייס הוא אחד הפאבים היחידים ברמת החייל שעדין מספק עיסקיות צהרים. הרבה פעמים עברנו שם וסיקרן לנסות ואיכשהו אף פעם לא יצא. אתמול בדרך ליבולים החלטנו בכל זאת לנסות פעם את האופציה הזו.
 
מישהו שנראה כמבוגר האחראי חילק לנו תפריטים והסביר לנו על העיסקיות. אני שופך את זה מהזיכרון אז אל תתפסו אותי במילה אבל זה היה משהו כמו הכריכים בחמישים אחוז הנחה חוץ מהכריך הזה והזה. הסלט הזה והזה והזה גם כן חמישים אחוז הנחה. על הכריכים יש תוספת אחת חינם ממה שמופיע כאן. ועל הפיצות גם היה משהו לא זוכר במדוייק. 
 
השאיר אותנו עם התפריטים והעביר אותנו לסצינה שהזכירה לי קצת את הגפן במובן גאפן במערכון של חידון התנך וקצת את הרגולז' ברקס הכנסת לו ממערכון אחר. יושבים ארבעה אנשים ומנסים לפצח את החידה האם ההמבורגר 300 גרם נכלל בכריכים שנותנים חמישים אחוז ואם על המנה הזו כן מגיעה תוספת או לא מגיעה תוספת. מהר מאד הבנו שהדרך היחידה זה לבחור משהו בכללי ואז לעבור עם המלצר על הפיין טיונינגז.
 
אגיד מראש למען ההגינות שיש לי תחושה שהמלצר שם כנראה חדש, בכל מקרה אפילו הוא לא היה בטוח אם ההמבורגר נחשב כריך של חמישים אחוז או לא. הלך לבדוק אמר שכן. הוזמנו המבורגר מדיום + צ'יפס והמבורגר מדיום וול. איזה תוספת תרצה? לא רוצה תוספת. מה אכפת לך זה בחינם קח אפילו סלט בשביל החבר'ה. נו טוב אז שיהיה סלט בשביל החבר'ה. המלצר רשם סלט. תרצו גם גבינה עם ההמבורגר? זה ממש משנה את כל הטעם! לא, לא רוצים גבינה.
 
אני מהכריכים סימנתי את הראפ עוף, כי העדפתי טורטיה על כריך מלחם או לחמניה. תרצה עם זה גבינה או בייקון? זה ממש יכול לשנות לך את הטעם!! אבל הכריך עצמו בא עם בייקון... אה, כן. אז רק גבינה? זה גם יכול לשנות לך את כל הטעם! לא רוצה גבינה. רק צ'יפס כתוספת. ואחרון חביב הבוס - הוא החליט שהוא רוצה דווקא פהיטאס. זה במנות שאין עליהן הנחה, אבל זה מה שבא לו והוא בכל זאת הבוס.
 
עברו כמה דקות המלצר חוזר. תשמעו שכחתי להגיד לכם משהו. מי שהזמין המבורגר מדיום זה אי אפשר כי ההמבורגרים מגיעים רק מדיום וול או וול דאן. לרגע חשבתי שאני לא שומע טוב אז ביקשתי הסבר לחרפה. המלצר כמובן לא יודע. הוא רק יודע שגבינה ובייקון יכולים ממש ממש ממש לשנות טעם של מנה. שאלתי מלצר אחר שניגש אלינו והוא אמר שבצהרים יש להם בעיה לוגיסטית להוציא המבורגרים בכל רמת צליה אז... טוב נו הבנתי כבר בעצמי. כנראה מכינים מראש ונותנים צליה אחרונה ממש לפני ההגשה.
 
המנות הגיעו. על ההמבורגרים אני לא יכול להגיד כלום כי אני לא סומך על הטעם של מי שהזמין אותם. נתרכז בראפ עוף ובפהיטס. ככל שעברו הדקות והרעב עלה בלוטות הרוק של הבוס שהזמין את הפהיטס עשו שעות נוספות בלדמיין את המחבת הלוחשת שתצנח לו על השולחן. את ערימת הטורטיות שהוא ירכיב במו ידיו. אני בטוח שהוא מאד התאכזב לגלות שמה שהוא קיבל בעצם היה... שתי טורטיות מגולגלות שדמו באופן מפתיע לראפ עוף שלי, רק שאצלו היו כמה צלוחיות של הנספחים שבדרך כלל מגיעים לצד המחבת. 
 
הראפ עצמו קצת עיצבן כי חתיכות העוף היו גדולות יחסית ובחלקן גם די קשות, והיה די מסובך לאכול את הקומפוזיציה הזו. היה חסר לי גם איזה רוטב פיקנטי או משהו שקצת "יצית" את המנה הדי חיוורת הזו. הצ'יפס בחלקו היה לא רע. בחלקו פחות. אבל סך הכל הוא היה החלק היותר נחמד על הצלחת. על ערימת הירקות היבשים שנחו להם בצד אני מעדיף בכלל לא להגיד כלום.
 
מגיע החשבון ואיתו חיוב על כל התוספות. אבל רגע רגע, לא אמרנו תוספת חינם על הכריכים? לא... מה לא? שאל האיש שאולץ להזמין סלט לחבר'ה. אמרת לי שהסלט חינם אפילו שכנעת אולי לקחת אותו כי ממילא הוא לא עולה כלום. אההה נכון נכון לך באמת מגיע סלט חינם. הלך והוריד לו את ה-8 שקלים על הסלט. אבל מה עם זה שיושב לידו ואכל בדיוק אותו המבורגר? הוא לא. למה? תשאלו את המלצר. 
 
ועכשיו ברצינות.
 
אתם מגישים ארוחת צהרים כל יום. מה הבעיה לקחת חתיכת נייר A4 ולהדפיס עליה תפריט עיסקי מסודר שאנשים יידעו בדיוק מה העיסקית כוללת ומה המחיר שלה?
 
מילא במסעדה שמחירי העיסקיות שלה מאד יקרים אז מנסים כל מיני קומבינציות כדי שזה ייראה יותר זול. אבל כאן בשביל המבורגר + תוספת 35 שקל אתם צריכים להסתבך עם התפריט קומבינטוריקה הזה שאף אחד לא מבין אותו? למה לעשות את החיים כל כך מסובכים? תכתבו המבורגר 300 גרם 23 שקלים. תוספות: צ'יפס (12) סלט קטן (8) וכו' וכו'. זה אפילו נראה יותר אטרקטיבי מאשר "המבורגר - 46 שקלים, אבל בצהרים 50% הנחה והתוספת היא חינם למרות שבסוף היא לא כי לא הבנתם את המלצר". 
 
ואולי באותה הזדמנות תצליחו למצוא עוד כמה מנות מהתפריט שלכם שאפשר לעשות אותן ממש אטרקטיביות כשהן מופיעות על תפריט העיסקי ולא מתחבאות בשולי תפריט ה"טקס מקס", כמו מנת הפהיטאס למשל שיש הרבה יותר סיכוי שמישהו יזמין אותה אם היא תהיה על תפריט העיסקיות?
 
דבר שני בנוגע להמבורגרים. אני מניח שרוב הלקוחות מזמינים MW או WD. אבל אם בכל זאת יש איזה מיעוט שרוצה את המדיום שלו אז תשמרו קצת תערובת בצד ותכינו לו מדיום. זה לא נתפס בעיניי שמקום שמגיש המבורגר לא יאפשר בחירה של רמת הצליה. איפה אנחנו חיים, בשנות ה-40?!?!
 
ואחרון חביב, קצת צורם לראות שתי מנות שעל פניו נראות מאד דומה מגיעות בהבדל תמחור כל כך קיצוני של 23 שקלים (מחיר הראפ ללא תוספת הצ'יפס) לעומת 50 שקלים. קצת גאווקמולי גבינה ורוטב חריף לא גרמו למחיר היותר מכפול של המנה. מה שעשה את זה הוא השיטה המטופשת של ה-50% הנחה שהופכות הבדל זניח (46 לעומת 50 בערב) להבדל תהומי בצהרים. הייתם טורחים להכין תפריט עיסקיות יכול להיות שההבדל היה קופץ לעין והיה אפשר להכניס אליו גם את מנת הפהיטס שהיום קרוב לודאי אף אחד לא מזמין בצהרים - למנה נוספת בעלות של נניח 30 שקל, שיכולה להיות הרבה יותר נחמדה מהראפ עוף הרגיל שלכם.
 
שורה תחתונה? פאב לצהרים יכול להיות שינוי מאד מרענן. יש בו אוירה אחרת ממסעדה וזה מרגיש יותר נוח. אם מחיר של happy hour על בירה (מה שלא קיים במייקס פלייס) זו בכלל יכולה להיות אופציה נחמדה. אבל במתכונת שזה נעשה במייקס פליי'ס הכנסנו את המקום לרשימת המקומות שלא נחזור אליהם.