פורום ביקורת מסעדות
נושא: אדון שיפון, ארוחת בוקר בשתי גירסאות  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 28/06/2015 | 09:15
2
571
[אלנבי, תל אביב]
 
גירסה ראשונה
ארוחת הבוקר המוגשת במקום. מדובר בעיקר על פלטת מלוחים או פלטת מתוקים. הפלטה מתומחרת ב-26 שקלים. מקבלים שמונה פרוסות ממגוון הלחמים של המקום. גבינה אחת של משק יעקבס. ושלושה מטבלים: טפנד זיתים. איולי פיקנטי. וממרח עגבניות יבשות. אנחנו הוספנו לזה גם שתי כוסות יין. 
 
בפעם הראשונה שקנינו שם ככר לחם סלק הומלץ לנו לקחת אותה שלמה ולא לפרוס. קיבלנו את ההמלצה ועכשיו אני גם מבין למה. חיתוך גס מאד מיטיב עם הלחם הזה. לא ברור, אם כן, למה הפרוסות שמוגשות על צלחת ארוחת הבוקר חוטאות בחיתוך מדוייק של 6.5 מ"מ כל אחת. החיתוך הזה מסרס מאד את טעם הלחם ועושה שירות רע למקום. מבחינתי היו מגישים שני חצאי ככר לא חתוכים, אחד מכל סוג, עם סכין בצד לחיתוך עצמי והייתי מעדיף את זה גם אם זה היה מעלה את מחיר הארוחה מ-26 ל-40 (מחיר ככר שלם לקחת הביתה הוא 26 שקלים).
 
גם הגבינה היתה חתוכה דק מדי לטעמי. מצחיק גם להגיש רק סוג אחד של גבינה... אמנם זה פלטת מלוחים ולא פלטת גבינות ובכל זאת לפחות 2-3 סוגים של גבינות נראה לי אלמנטרי, אם כי מן הסתם גם זה היה מוסיף למחיר המנה...
 
המטבלים עצמם היו חביבים, אבל לא בשביל זה הגענו עד הלום.
 
גירסה שניה
לקחנו ככר לחם סלק שלמה. הצטיידנו בגבינה מהדוכן גבינות של הכרמל. ישבנו על ספסל בנחלת בנימין. בהיעדר סכין כל פרוסה היתה בחיתוך גס של 2.5 ס"מ. סוף סוף היה אפשר להרגיש את טעם הלחם מתפוצץ בחלל הפה. 
 
מסקנה
הלחמים של אדון שיפון מצויינים. ארוחת הבוקר עושה להם שירות גרוע במיוחד. הגירסה השניה היא המנצחת כאן. לוקחים ככר שלמה. מצטיידים בגבינות בשוק. ומברכים על המוגמר. המהדרין מסיימים בעוגת פרג אצל וייס ובא לציון גואל.